Toon posts:

Memorycard wordt niet gelezen. Macbook Pro 13''

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje,
Afgelopen zaterdag MBP gehaald, en nou wou ik vanmorgen m'n Memorycard in de SD Cardreader doen.
Maar er gebeurde helemaal niets, terwijl ik hem er wel goed in had.

Wat kan het zijn? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor memorycard? wel een SD CARD? Want er kan alleen een SD Kaart in.

Kijk eens bij Appletje > Over deze Mac > Meer Info...> USB > kijken of daar een SD card reader tussen staat en daar onder de SD Card (Staat de SD card reader er niet tussen, dan is deze waarschijnlijk kapot).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Memorystick Pro Duo van Sony is het.

Hij staat inderdaad wel in het rijtje, wordt de kaart dan niet ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-10 21:51
Verwijderd schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 12:49:
Memorystick Pro Duo van Sony is het.
... wordt de kaart dan niet ondersteund?
Volgens mij geef je hier zelf al het antwoord....

Je hebt een SD cardreader, een Memorystick Pro Duo is toch echt een ander ding.

Ik ga toch ook geen floppy in m'n CD lade proppen en dan redeneren: het is beide optische media dús het moet werken? >:)

PS: flauwe tip: maar prop ook nooit andere dan normale CD's in je MBP. M'n zwager zogezegd had zo'n mini-CD in z'n iMac gedouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hetzelfde probleem ;Sinds upgrade naar Lion doet bij mijn Macbook de cardreader niets meer. Alleen SD cards vanuit mijn camera worden gelezen en zelfs niet meer als ik een losse cardreader gebruik.
Heb twee verschillende SD cards geprobeerd echter zonder resultaat. Het lijkt of de Macbook SD kaarten ineens niet meer herkend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_Pierik
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-10 14:30
Ik heb lion en een mijn sd kaart van mijn mbp wordt gewoon gelezen, dus wrs ligt het aan de sd kaart die niet wordt ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11:01
druk je de SD kaart er wel snel in? wanneer je de SD kaart er langzaam in drukt, zal de macbook hem niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
TimmieN schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 13:27:
[...]

Volgens mij geef je hier zelf al het antwoord....

Je hebt een SD cardreader, een Memorystick Pro Duo is toch echt een ander ding.

Ik ga toch ook geen floppy in m'n CD lade proppen en dan redeneren: het is beide optische media dús het moet werken? >:)

PS: flauwe tip: maar prop ook nooit andere dan normale CD's in je MBP. M'n zwager zogezegd had zo'n mini-CD in z'n iMac gedouwd.
Dit is niet waar, de Memory sticks van Sony van deze tijd zijn veranderd naar SD formaat, dus als je niet zo'n langwerpige Memory stick pro duo hebt dan moet het gewoon werken.

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Pagina: 1