[ASP.NET] Treeview met ul li

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arise
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-07-2022
Ik ben momenteel bezig een site geschikt te maken voor blinden (www.anysurfer.be). Een van de eisen is dat alles qua navigatie via ul li structuren loopt. Momenteel gebruik ik op de site de asp.net-treeview component, deze rendered echter een hoop tables ipv propere ul-li. Iemand die een component of andere oplossing kent hoe ik dit kan oplossen of moet ik echt een custom asp.net component from scratch gaan schrijven?

Wat ik zelf al heb geprobeerd:
-upgrade naar .net 4.0 : deze versie zou betere output moeten genereren, helaas is dit bij treeview nog hetzelfde.
-andere componenten bekeken, o.a. devexpress, helaas werken ook zei met tables.
-de css friendly adapter geprobeerd, deze lijkt niks te doen (op .net 3.5) en lijkt ook niet echt in actieve ontwikkeling.
-via html zelf iets verzinnen, maar uiteindelijk zal na een postback de tree weer dichtgeklapt zijn (state die verloren gaat)
-uren gegoogled....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WasBak
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Een ListView zou hier wel geschikt voor kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderI
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 16:12
Je zou ook een jquery treeview plugin kunnen overwegen. Bijvoorbeeld : http://plugins.jquery.com/project/treeview Ik weet niet of je jquery nu al gebruikt in je project.

Deze plugin werkt met een nette ul li structure. Deze kun je dan zelf genereren in je asp.net code. Vervolgens de treeview plugin laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
Ik heb wel eens gedacht om hier een adapter voor te schrijven. Die bestaat al, maar was iets te overkill voor mij op dat moment. Hier is ie iig:

http://www.asp.net/cssadapters/treeview.aspx

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arise
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-07-2022
@WasBak: het is echt wel een tree met verschillende niveau's. Ik zie niet direct hoe ik dat met een listview kan oplossen.

@Sander: Maar dan zal bij postback de tree toch weer op z'n default staan? Het probleem is dat elke treenode eigenlijk een postback doet en dan andere content moet gaan tonen, als de tree dan z'n state verliest is dit eigenlijk onbruikbaar.

@Grijze Vos: Dat is een van de oplossingen die ik bekeken heb maar het doet niks in m'n .Net 3.5 project. Er staat een gelijkaardig probleem in de discussielijst van dat project zonder oplossing. Gezien de laatste release al van 2007 dateert vermoedt ik dat het gewoon nooit zal werken op 3.5 én dan lees ik ook nog dat het onder .Net 4.0 de boel doet vastlopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderI
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 16:12
Arise schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 15:21:
@Sander: Maar dan zal bij postback de tree toch weer op z'n default staan? Het probleem is dat elke treenode eigenlijk een postback doet en dan andere content moet gaan tonen, als de tree dan z'n state verliest is dit eigenlijk onbruikbaar.
Volgens de documentation van deze treeview plugin is er ook een 'persist' option. Maakt dan een cookie aan met de huidige state. Is misschien wat je zoekt. http://docs.jquery.com/Plugins/Treeview/treeview#options

Mocht je gebruik maken van de asp.net UpdatePanel kun je ook een onclick event kunnen afvangen binnen de treeview van li elementen en daarin een UpdatePanel postback trigger kunnen laten afvuren. Als je de tree buiten je updatepanel houdt blijft daarvan 'state' gewoon behouden.

[ Voor 19% gewijzigd door SanderI op 27-07-2010 15:53 ]

Pagina: 1