Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb vandaag mijn Windows 7 op twee Samsung F3's van 1TB in RAID 0 geïnstalleerd.
Nu heb ik met HD Tune PRO een Read-test gedaan voor de 'geweldige' snelheid te weten.
Het ging heeltijd van hoog naar laag, dan van laag naar hoog, zo van 1mb/s naar 300mb/s.
Dan heb ik een BIOS update gedaan + nForce drivers geïnstalleerd (met raidservice).
Wat zie ik nu?:
http://img830.imageshack.us/img830/3329/samsungf3inraid0.png
Ik vind dit er alles behalve goed uitzien, wat nu?
Ik gebruik een nVidia 790i Ultra SLI moederbord van EVGA.
CPU = Intel QX9650, GTX 280, 8GB Corsair Dominator GT,...

Bedankt, Rakoen M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

krijg 404 not found op je link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, heb het aangepast, nu werkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:14

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

En wat moet ik er slecht aan zien?

170MB + ? is niet slecht hoor.

Wil je betere performance moet je toch echt aan een hardware controller.

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:48
Performance is prima, die pieken en dalen komen gewoon doordat windows de array zelf ook benaderd.
Als je een losse schijf pakt, daar even snel win7 op zet, drivers installeert, en dan je raid array test, zul je hele andere resultaten zien.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben het met Def!ance en FireDrunk eens. Ziet er goed uit. Maar als je sneller wilt, koop dan een hardware raidcontroller, die zijn echter niet goedkoop. Zoals je zelf aangaf, staat Windows op die schijven, dus dan is het over het algemeen wat lager. Ik zou 2 kleinere schijfjes gebruiken en dan de 2 x 1 TB voor opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.
Maar voor mij is de maximum snelheid geweldig, maar kijk eens naar de minimum;
Zo'n grote verschillen van snelheid, kijk hier eens: http://img269.imageshack.us/i/samsunghdtune.jpg/
zelfde harde schijven in RAID, ziet er toch helemaal anders uit hé?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:56

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Zoals boven je al wordt gezegd: dat komt omdat je windows ook op die raid-set hebt geïnstalleerd. Windows gebruikt 'continu' je schijven, dus krijg je een vertekend beeld.

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graag gedaan. Dat jouw grafiek een paar dompers laat zien, zal waarschijnlijk aan Windows te wijten zijn, die wordt dan aangesproken. Op het andere plaatje zal er naar alle waarschijnlijkheid geen Windows op staan. Het zou in ieder geval een hoop verklaren. Daarnaast is snelheid niet afhankelijk van de harddisks, maar ook de overige hardware. Vergelijken op deze manier zegt dus niet zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Echt bedankt, nu ben ik gerust. Ik kreeg de harde schijven hier, toen ik ze opstarte maakte ze al rare geluiden. Dan die HDTune test en zag dit, ik dacht echt dat ik ze moest terug sturen. Uiteindelijk was dat rare geluid een fan die geblokkeerd stond (Antec 900, nogal kleine case) en mijn windows die op m'n harde schijf werkte.
Bedankt voor de hulp!
Ik keer zeker nog terug naar dit forum ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2010 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nogmaals, graag gedaan. En je mag hier ook komen om problemen op te lossen hoor! :P
Pagina: 1