[w2k3] paste login credentials (password)

Pagina: 1
Acties:

• dhs
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-10-2024
Ik probeer over een RDP sessie en over een vsphere sessie een wachtwoord te pasten onder mijn user name. Helaas lijkt windows dit niet toe te laten. Aangezien het onder beide systemen niet werkt, maar ik wel kan pasten zodra ik in windows zelf zit, lijkt dit een security policy / hard-progged restrictie te zijn.

Heeft een van u toevallig een idee hoe hier omheen te komen? Het enige wat ik kan vinden hier over staat hier. Maar daar kan ik niets mee. Dit omdat het volgens mijn een probleem is welk niets te maken heeft met de TS sessie, maar meer met de restricties van windows zelf.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
security issue, gaat nooit werken (terecht)

waarom pastje je de inhoud van je clipboard niet in notepad zodat je het wachtwoord kan zien en zodoende kan overtikken :?

A wise man's life is based around fuck you

• dhs
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-10-2024
ja, het is idd een security issue. Maar hier zou ik omheen kunnen door een encrypted connectie naar de server op te zetten. Dan zou het in principe niet meer nodig zijn om mijn mijn planetext paste te ontzeggen :)

De reden dat ik het niet ga overtypen is omdat ik aan wachtwoorden van tig caracters voor de local admin accounts zit te denken. En aangezien we midden in een migratie zitten is het onhandig om nu te veel wachtwoorden te onthouden.

Maar je hebt wel gelijk. Het is mischien maar goed dat het niet kan.