heavy duty overclokking advies

Pagina: 1
Acties:

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
bij www.coldcpu.com hebben ze de volgende cooler voor slot1/secc2 cpu's

Alpha P3125 Cooler, Includes 2 YS Tech 60mm fans (dual ball bearing / 27.2 cfm each). For Pentium III/II (SECC2) CPUs. Assembly Req'd. The ULTIMATE Pentium III or newer Pentium II cooler. This is a VERY LARGE unit, it may block one or more of your RAM slots. Please make sure you have adequate clearance before ordering.

hij is 49 $

Ik heb een mendocino 333 slot 1. Ik moet het voltage van 2.0 naar 2.2 zetten om te kunnen booten bij 5*100=500mhz. bij start win98 hangt tie (duh) zonder extra koeling.

bij een review heeft iemand met deze cooler een p3 450 op 675 gezet (fsb 150) zonder probs. ze claimen dat het de beste blazer is die er is.

Nu wil ik vragen of iemand weet wat dat sepp/slot1 secc/slot1 en secc2/slot1 inhoud

volgens iemand van comptechworld (deskundig in overklokken) kan ik een secc2 cooler op men mendocino333 slot 1 zetten. wat denken jullie ervan? en die sepp en secc? hoe zit dat? ik wil met oog op latere upgrade de cooler nl nog kunnen gebruiken

Verwijderd

Bij www.millisec.com staat de Alpha3125s voor $46,50 en daar staat ook bij dat ie geschikt is voor celeron. Zelfde specs: 54,4 cfm.

Ik hoop voor je dat ie genoeg is om 500mhz te halen (stabiel). Zelf gebruikte ik een opgefokte globalwin fab28 (met 4 fans), maar echt stabiel is het nooit geworden.

De Alpha schijnt beter te zijn en je hebt het voordeel dat er peltier-kits voor de Alpha zijn, zodat je makkelijker een peltier kunt gebruiken, mocht de Alpha alleen niet genoeg zijn.

Bij mij paste de Alpha niet in de kast :(
Je moet echt enige ruimte boven de cpu hebben.

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
ik heb een alpha cooler op mijn athlon zitten, en die past ook op de SECC2 cpu's (meeste slot 1 cpu's) behalve de nieuwere p2's..
het is echt een supergoede coolcombo, zeker zijn geld waard !!!
ik zou zeggen, er is voor mij geen betere !
ik heb hem ook bij comptechworld gehaald !!
doen zou ik zeggen ! (oh ja mijn athlon 500 loopt nu erg stabiel op 750 !!)
succes ermee!

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
comptechworld verkoopt deze niet

Verwijderd

Waarom ga je zo'n dure koeler op jou processor zetten. Verkoop gewoon je celeron voor 60 piek en koop een selderij op 366 en met een beetje geluk loopt i met retailkoeling op 550 Mhz.

Verwijderd

Klopt.. en ik zou voor deze celly333 niet teveel moeite doen. Mijn celly333 bootte met standaardkoeling volledig tot in windows en liep pas vast bij een 3d-applicatie (of na langere tijd windows-applicaties)

Zover komt die van jou dus niet eens... en het is zonde om 100 piek uit te geven voor een koeler die wellicht niet doet wat je wil.

Dat is mij ook gebeurd. Ik kwam met een pittige koeler (wel wat minder dan die alpha) maar tot redelijk stabiel.
Pagina: 1