Toon posts:

Pc Configuratie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had dus een plan om een mooie pc te kopen. Iemand heeft voor mij deze pc in elkaar gezet:
KLIK HIER

Ik heb mening gevraagd op verschillende fora maar tweakers lijkt me de plek waar het beste brein zich bevindt.

Iemand nog op -aanmerkingen voor deze configuratie? Ik wil er max 1000 euro aan kwijt zijn.
Ik had al gehoord dat de gpu wordt gebottlenecked door de cpu? Zo ja, wat kan ik er beter inzetten voor een beter resultaat?

Alvast bedankt

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:28

D4NG3R

kiwi

:)

Allereerst Welkom op Tweakers lordfallback!
Dit soort topics zijn al geruime tijd (sinds 2009 geloof ik) niet meer toegestaan..
Je kunt (aan jouw budget te horen) beter even hier kijken:
[BBG aanschaf] Gamesysteem juli-augustus 2010

Ik zie een hele hoop rommel in je lijstje staan, O.A je moederbord, voeding en HDD.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik zie niet in wat er mis is met een samsung disk, een gigabyte mobo en een coolermaster psu?

Geen ultime high-end prut maar absoluut ook geen 'rommel'. Als het Qmax psu, een pc-chips mobo en een conner ( ;)) harddisk was geweest had ik je compleet gelijk gegeven.

* ja ik weet dat Conner er al even niet meer is. Echter echte fabricanten die dikke brol maken weet ik zo 1-2-3 niet, op fabrikanten na die soms een serie verpesten (spinpoint F1 + raid, deathstars etc).

[ Voor 76% gewijzigd door Boudewijn op 27-07-2010 02:57 ]

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Op dit moment is de Spinpoint F3 toch echt sneller.. en ook goedkoper.
Het Mobo kan veel goedkoper terwijl er veel meer uit kan worden gehaald (870 Extreme3 of de 880G Extreme3)
Coolermaster staat niet bekend om het leveren van kwaliteitsvoedingen dus dat spreekt voor zich.. ik denk dat hij beter kan gaan voor een 550w Antec, of als hij toekomstplannen heeft eventueel de 650w versie.

Zo dus:
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 56,-€ 56,-
1Antec TruePower TP-550€ 70,28€ 70,28
1Asrock 870 EXTREME3€ 81,60€ 81,60
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 207,88

[ Voor 65% gewijzigd door D4NG3R op 27-07-2010 02:58 ]

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Voor een eenvoudig PCtje een 650W PSU nemen?
Ennuh je beweer nu iets heel anders dan in je vorige post: je zegt nu dat de producten niet goed bij elkaar passen en niet bij de requirements van de user (welke requirements?! een mooie pc is volgens mij een stuk kunst :+) passen. Dat is iets anders dan 'rommel'.

Edit: Een setup met een gigabyte bord 'rommel' noemen en dan met een asrock bordje aankomen. Ik hoop dat dat een stukje cynisme is.

[ Voor 18% gewijzigd door Boudewijn op 27-07-2010 02:59 ]

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Een eenvoudig PC'tje heeft geen 1055T en een HD5870 nodig :+
Ik zij ook als hij toekomstgericht is.. Dan kan hij er eventueel nog een 2e HD5870 bij prikken.

Ik vind het in verhouding rommel ja, hij betaald meer voor minder.

Edit: Asrock levert tegewoordig gewoon goede mamaplanken.. dus dat is geen excuus meer.
(Het is een Dochteronderneming van ASUS mocht je het willen weten :> )

[ Voor 26% gewijzigd door D4NG3R op 27-07-2010 03:01 ]

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

D4NG3R NL schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 03:00:
Een eenvoudig PC'tje heeft geen 1055T en een HD5870 nodig :+
Ik zij ook als hij toekomstgericht is.. Dan kan hij er eventueel nog een 2e HD5870 bij prikken.
Hij heett niet eens verteld wat hij wil, en dan kom je met een crossfire setup? Heb jij een glazen bol ofzo?
Ik vind het in verhouding rommel ja, hij betaald meer voor minder.
Duur != rommel.
Edit: Asrock levert tegewoordig gewoon goede mamaplanken.. dus dat is geen excuus meer.
(Het is een Dochteronderneming van ASUS mocht je het willen weten :> )
Ik weet het prima, maar het is nog steeds een B-merk (Asustek's A-merk is asus). Ik kom hier langer dan vandaag :>
Gigabyte vind ik persoonlijk (!) meer een A-merk dan Asrock. Over Asus ben ik negatief, maar dat is meer een persoonlijk iets.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ik kom helemaal niet op de proppen met een crossfire setup. Ik zeg alleen dat als hij de 650w voeding neemt hij eventueel ooit nog een keer crossfire kan draaien...

Ja, ik vind goedkoop duurkoop. In mijn geval draait goedkope hardware veel sneller kapot als iets duurdere/kwalitatief betere hardware.
Maar als er meer moet worden betaald voor kwalitatief hetzelfde/slechter vind ik het onnodig..

Maaruh, we dwalen nogal af van het topic.
Zoals ik al eerder vermelde kan de TS het beste even kijken in het BBG topic.

[ Voor 10% gewijzigd door D4NG3R op 27-07-2010 03:07 ]

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

D4NG3R NL schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 03:07:
Ik kom helemaal niet op de proppen met een crossfire setup. Ik zeg alleen dat als hij de 650w voeding neemt hij eventueel ooit nog een keer crossfire kan draaien...
Zolang je niet zijn requirements weet kun je daar echt niets over zeggen (fout van de topicstarter, die moet hij vermelden....) . Mischien is een van zijn requirements wel zuinigheid, en dan is een veel te zware voeding niet zo efficient.
Ja, ik vind goedkoop duurkoop. In mijn geval draait goedkope hardware veel sneller kapot als iets duurdere/kwalitatief betere hardware.
En dus adviseer je Asrock?
Maaruh, we dwalen nogal af van het topic.
True.
Zoals ik al eerder vermelde kan de TS het beste even kijken in het BBG topic.
Jep, en of de FAQ lezen en ook even zijn eisen melden.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ik kijk niet naar de merknaam, Asrock & Gigabyte zijn voor mij gewoon gelijkwaardige producenten. Het is net als AMD - Intel. Per moment levert de ene gewoon beter als de ander.. Op dit moment levert Asrock gewoon 3 geniale Extreme3 borden..

De voeding die ik adviseer is niet alleen kwalitatief veel beter, maar ook zuiniger (zowel de 550w als 650w versie) allebij dragen ze een 80+ Bronze certificaat.. Terwijl die CM voeding geen extra certificaat draagt.

Edit: Verwacht geen reacties meer van mij, ik ga maar eens onder de wol :z

[ Voor 7% gewijzigd door D4NG3R op 27-07-2010 03:15 ]

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

D4NG3R NL schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 03:12:
Ik kijk niet naar de merknaam, Asrock & Gigabyte zijn voor mij gewoon gelijkwaardige producenten. Het is net als AMD - Intel. Per moment levert de ene gewoon beter als de ander.. Op dit moment levert Asrock gewoon 3 geniale Extreme3 borden..
Gigabyte levert veel mobo's met solid-state caps. Toch echt duidelijk degelijker dan klassieke elco's.
Bron: http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleID=2113
De voeding die ik adviseer is niet alleen kwalitatief veel beter,
Want?
maar ook zuiniger (zowel de 550w als 650w versie) allebij dragen ze een 80+ Bronze certificaat.. Terwijl die CM voeding geen extra certificaat draagt.
Certifications 80 Plus standard
Naar: http://www.coolermaster.nl/product.php?product_id=6634
Check your facts, het staat zelfs op de alternate site.

[ Voor 5% gewijzigd door Boudewijn op 27-07-2010 03:21 ]

Pagina: 1