Help mijn onderburen...

Pagina: 1
Acties:

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 23:06
Wie weet hoe ik mijn onderburen, waarmee ik mijn verstandshouding op pijl wil houden, kan redden van de herry (aldus hun benaming) die mijn magnat boxen teweeg brengt?

Ik heb nu piepschuim onder de boxen maar dat is niet een elegante oplossing. Iemand een tip? (PS. Ja ik heb laminaat)

Bass terug draaien heb ik ook al gedaan..

Ik weet dat er speciale setjes zijn. Werken die , en wat zijn jullie ervaringen?

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 22:23

Sick Nick

Drop the top!

Een mooi setje met spikes, te verkrijgen bij de (betere) audiospeciaalzaak.
Werkt perfect, ze verkleinen het oppervlakte waarmee je de grond raakt enorm. Dit oppervlakte bepaalt hoeveel 'herrie' je onderburen horen.

Verwijderd

Jup das de oplossing
Plankje met wat spijkers erdoor en dan daar je speakers op plaatsen of bolkop spijkertjes kopen en die onderin je boxen timmeren (niet teveel natuurlijk anders heeft het nog geen nut)
Suc6

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Ik ken het probleem :(

Ik heb tot tevredenheid van de rest van de flat de 'dender' wat stiller gekregen door bij een auto-carosserie bedrijf wat rubber isolatie matten op de kop te tikken en die er onder te leggen.

Dit werkt beter dan spikes, die trilden door de bas, als spijker door de vloer heen

(Ja ik weet het er zitten spelfouten in)

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 23:06
Ik ga volgende week wel even naar Correct toe in Rotterdam. En even langs de sloperij :) .. You never can be 2 sure ..

Verwijderd

Het "omhoog zetten" van je speakers resulteert meestal in een vermindering van bass. Let echter wel op een goede plaatsing van de speakers...... Dit om nog wat van je MAGNAT quality soundje te behouden!

Verwijderd

excuse me?? Volgens mij word je geluid alleen maar beter hoor als je je speakers op speakerstandaards/spikes zet.

• ALH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 16:12

ALH

Op dinsdag 13 maart 2001 01:30 schreef MREn het volgende:
excuse me?? Volgens mij word je geluid alleen maar beter hoor als je je speakers op speakerstandaards/spikes zet.
niet altijd hoor

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:43

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Als je daan toch naar Rotterdam gaat, kan je beter langs HiFi-team (ofzo) aan het Schouwburgplein op de hoek. Daar hebben ze super-mooie spikesetjes voor helemaal niet veel geld. Ik weet het niet precies meer, maar volgens mij waren ze daar f2,50 p.s.

Werkt super!

}:O

Verwijderd

Dit is een nog mooiere oplossing.
Hij is niet van mij maar van ene Fred !

Pak een bakje waar je vroeger ijsklontjes
mee maaktje. FF leeghalen.
Neem een klein bakje met wasbenzine.
Zoek een plamuurmes.

Vul de bajkes niet met water maar met
siliconen kit B-)
FF vanboven nu schoon vegen met plamuurmes gedrenkt in de wasbenzine. (anders plakt het zo)
Lang genoeg laten drogen (zie gebruiksaanwijzing)

Nu de silicone blokjes eruit halen, eventueel wat tweaken aan het opperlak (flauwe rondingen om het raakvlak te verkleinen) Vrouwen doen dit ook maar iets
subtieler geloof ik :+

En onder je boxen plaatsen.

Klinkt als BolloX maar werkt als een speer !

Verwijderd

Je kan er ook een stoeptegel onderzetten (meen ik serieus).

Is niet de mooiste oplossing , maar wel goedkoop en effectief.
Dit werd mij overigens door meerdere HiFi zaken aangeraden (AudioHome en de HiFiwinkel en nog een paar anderen).

Ben ff kwijt wat voor soort tegels je precies het beste kon gebruiken...

Verwijderd

er bovenop kan ook geen kwaad...

Verwijderd

Ja dat probleem heb ik nu niet:)
De verdieping onder mij en de 2 daar boven zijn ook van mij:P
Ik heb alleen een buurvrouw met 4 of 5 kindren:(. Maar ze zegt nooit last te hebben van mijn muziek:? of doof of ze vindt het mooi>:)

Maar zoals al gezegd , Spikes
Pagina: 1