• freekdl
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-06-2021
Kan iemand me aan de hand van onderstaande foto's vertellen welk onderdeel de touchscreen controller is?

Afbeeldingslocatie: http://img707.imageshack.us/img707/1824/p1020166c.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img716.imageshack.us/img716/3886/p1020167cp.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img340.imageshack.us/img340/6011/p1020165j.jpg

Ik gok op het kleine plaatje, alleen vind ik het vreemd dat een deel van de draadjes van de VGA kabel er ook heen gaan.

Zou het mogelijk zijn enkel de touchscreen controller te vervangen? Het is namelijk een oud schermpje en de kabel die ik op mijn pc moest aansluiten om de touchscreen functie te bedienen was ps2 of rs232. Ik zou het nu graag gebruiken op een laptop die enkel over usb poorten beschikt.

[ Voor 24% gewijzigd door freekdl op 26-07-2010 23:14 ]

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Google, "7c63743", eerste resultaat.

Misschien dat je het eerst niet zag, maar de middelste chip is gefrituurd. Het is trouwens niet de touchscreen controller die dood is, maar de Mouse -> PS/2 & USB controller daughterboard die gekookt werd.

Je opties zijn simpel:

1. Rechtstreeks aansluiten

2. Chipje vervangen

3. Bordje vervangen

4. Bier drinken, veel bier, en het hele idee vergeten.

[ Voor 83% gewijzigd door johnkeates op 26-07-2010 23:30 . Reden: uitgebreider antwoord ]

• freekdl
Ach zo, ik had geen idee dat men die codes ook kon googelen, weer wat bijgeleerd.
johnkeates schreef op maandag 26 juli 2010 @ 23:24:
Misschien dat je het eerst niet zag, maar de middelste chip is gefrituurd.
Ik zou het nooit gemerkt hebben als u dit niet vermeld had.. Dat verklaart veel, want ik had het scherm ook reeds getest op een oude pc met PS/2 poort en dat ging ook niet.

De gefrituurde chip zal wel mijn werk zijn.. Het schermpje lag al jaren in de kast en ik was alle kabels kwijt. Ik ging ervan uit dat het touchscreen via USB was en heb zelf een kabel gemaakt met USB male type a aan beide zijden (omdat er enkel een female usb type a op het scherm zit). Toen ik zowel de VGA als USB aansloot ging het scherm in kortsluiting (beeld viel weg en ik hoorde een pieptoon uit het schermpje komen).. Toen ik 1 van de 2 kabels verwijderde ging het weer normaal.

Nu, de oplossing. Ik zou het inderdaad kunnen vergeten, want deze dingen kosten helemaal niet zoveel geld meer, alleen heb ik al teveel tijd in dit ding gestoken om het nu nog los te laten :) Ik hoor dus graag wat de meest evidente oplossing is. Ik heb net even verder gezocht naar de specificaties van het bordje, en als ik de informatie op deze link lees krijg ik de indruk dat het ook op USB zou moeten gaan? Vreemd dat het bij mij dan kortsluiting gaf. Wat raadt u aan? Rechstreeks aansluiten klinkt interessant, maar ik denk niet dat ik het volledig begrijp.

[ Voor 138% gewijzigd door freekdl op 27-07-2010 02:39 ]

• freekdl
Niemand?