Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Malwarebytes] Sommige websites niet bereikbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik kan een aantal pagina's niet openen op mijn computer zoals:

zoekplaats.nl
nusurfen.nl

en nog meer.

Ik heb vandaag mijn pc opnieuw geïnstalleerd en het probleem doet zich nog steeds voor. Het betreft hier een originele Windows 7 versie op een Dell pc van net twee weken oud.

Thuis heb ik hier twee internet verbindingen:

Ziggo
Tele2

en het maakt niet uit met welke internet verbinding ik surf. Bij allebei werkt het niet.

Maar als ik op een andere computer kijk hier in huis, werken die websites wel allebei.

Op de Dell pc die de problemen geeft heb ik zowel Firefox, Opera, Chrome als Internet Explorer dit probleem.

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09 09:10
Vergelijk de IP Configuraties van beide PC's. Mogelijk dat er een verschil zit in gateway, DNS of iets dergelijks.

Command Prompt -> ipconfig /all

Battle.net tag

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is opgelost.

Via veilige modus uitgeprobeerd en toen deden de websites het wel.

Windows Firewall op standaard waarde gezet en nu werkt het weer.

Zeer vreemd dit, dat dit ook plaats heeft gevonden na een schone installatie.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem leek dus opgelost te zijn, maar is toch weer terug. Snap er echt geen moer meer van wat hier aan de hand is.

Heb er nu Windows XP op gezet en kan die websites toch WEER NIET bezoeken. Wordt er een beetje gestoord van eerlijk gezegd.

DIT IS IPCONFIG /ALL VAN PC DIE NIET GOED IS:

http://www.postzegelcollectie.nl/img/ie1.jpg

DIT IS IPCONFIG /ALL VAN PC DIE WEL GOED IS:

http://www.postzegelcollectie.nl/img/ie.jpg

Hopelijk is er hier iemand die dit zeer vervelende probleem voor mij kan oplossen

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-11 01:54
En als je de firewall weer uitzet, werkt het dan wel?

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-11 07:51
Wat stoeien met nslookup, om zo te kijken of ze beide hetzelfde reageren?

Verwijderd

Topicstarter
Firewall uitzettten reeds gedaan, lost het probleem jammer genoeg niet op.

nslookup zegt mij helemaal niets? Wat is dit?

• _H_G_
"Het werkt niet" is wat verder uit te splitsen. Kan je domeinnamen omzetten in ip adressen?(nslookup kan je hier voor gebruiken) Kan je je gateway pingen? Kan je de (interne en externe) dns server pingen?

Ik zie niks geks in je ipconfigs. Behalve dan een netwerkkaart? Waarom gebruik je de onboard netwerkkaart niet? Gebruik je wel de goede driver? Edit: ugh. Het is vroeg ;) Probeer eens een draad i.p.v. draadloos.

En ik lees nu je andere post: je moet ook niet zoveel anti-virus/spam meuk installeren :) Een aantal van die pakketten nestelen zich bij je netwerkdrivers. Meerdere van die soort beveiligingen kan gaan vechten.

[ Voor 5% gewijzigd door _H_G_ op 29-07-2010 07:57 ]

• kulgan
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-11 19:51
Met nslookup is een commandlinetool waarmee je problemen met DNS kan opsporen. Je gebruikt op beide PC's dezelfde DNS server (192.168.0.1) Da's waarschijnlijk je router die namens jouw PC's de DNS resolutie doet. Voor beide PC's dus, dat zou dus geen problemen mogen geven op één PC. (Mits je niet werkt met host files o.i.d.

Verwijderd

Op die eerste pc (die 'niet goed' is) zie ik dat je 2 netwerkkaarten hebt. Al eens geprobeerd de broadcom adapter te gebruiken ipv de accton adapter?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.

Ben nu op probleem pc de harde schijf via Windows XP cd rom langzaam aan het formateren in plaats van de snelle die ik normaal gebruik.

Heb uiteraard de probleem pc met de on board netwerkkaart eerst geprobeerd maar die gaf dus in eeste instantie al de problemen dus vandaar dat ik er een losse netwerk kaart in gedaan had om te kijken of dit het probleem oplost. Maar dat was dus niet het geval.

Wat antivirus programma's betreft:

Avast
Malwarebytes (betaalde versie)

meer niet, maar ook zonder deze programma's heeft hij dus die problemen.

nslookup zal ik uitproberen als de pc weer opnieuw geinstalleerd is.

• _H_G_
En graag ook wat er wel/niet te pingen valt. Wel zo handig om complete informatie te geven: we hebben geen glazen bol met wat je "uiteraard al geprobeerd hebt".

Verwijderd

Topicstarter
Ben er nu zo goed als zeker achter wat het probleem is:

Malwarebytes.

Pc dus opnieuw geinstalleerd, na de langzame format die 3 uur duurde (1 tb schijf).

Windows 7 er dus op gezet na de format en dan deed hij het. MalwareBytes erop gezet, toen kon ik de websites niet meer bezoeken. MalwareBytes eraf gehaald en ik kan de websites weer bezoeken. Op de andere computers staat dit programma niet geinstalleerd.

Als hij het weer niet gaat doen zal ik gaan pingen naar de websites kijken wat er aan de hand is.

Verwijderd

Topicstarter
Heb Malwarebytes dit probleem voor gelegd en zojuist antwoord gekregen van hun en het is opgelost het probleem:

Heb zojuist antwoord gehad van Malwarebytes:

En met deze oplossing is het inderdaad gelukt om het werkend te krijgen.

Hello and welcome to the Malwarebytes consumer helpdesk. Thank you for choosing Malwarebytes' Anti-Malware as your malware security solution, my name is Tom and I'll be assisting you today.

The IP alert indicates that an malicious IP was prevented from loading onto your system. No action is required unless you're also experiencing malware symptoms.

Please see the link below which contains our FAQ's(including reporting false\positives and adding IPs) on this feature for more information:
http://www.malwarebytes.o...ic=21076&st=0#entry107310

To access a site that is currently blocked that you wish to view, you may add it to the IP Protection ignore list(v1.42 required) as described below:
Navigate to the page and await the alert. Once the alert appears, right-click the Malwarebytes system tray icon(near clock) and select an IP or all IPs listed and they will now be added to the ignore option and listed in the 'Ignore' tab. You may need to refresh the page to access the site.

To remove IPs from ignore, open Malwarebytes' Anti-Malware and once open, there will be a series of tabs, labeled in order:
Scanner | Protection | Update | Quarantine | Logs | Ignore list | Settings | More Tools | About

Click the 'Ignore' tab. Then highlight an IP listed and then click the 'Remove' button. The IP in question should now be viewable. You may need to refresh the page or restart the browser.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Aangezien het over een stuk beveiligingssoftware gaat - tikje naar BV toe

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1