[IE8] Browsers geven niet alle plaatjes weer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank__B
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 15:33
Beste Tweakers,

Ik zit al een tijdje met een probleem wat nu echt irritant begint te worden. Ik merkte tijdens het internetten met IE8 dat niet altijd alle afbeeldingen worden weergeven. In eerste instantie gaf ik er niet om, het kan immers ook aan de website liggen of dergelijke. Nu merk ik echter dat heel veel websites bij mij dit probleem vertonen. De situaties als volgt: (voorbeeld probleem website Wikipedia of Flickr)
  • Soms: Totaal geen problemen. Alles wordt netjes weergeven;
  • Vaak: Een deel van de afbeeldingen worden niet weergeven (zie foto), na F5 komen ze soms wel tevoorschijn maar dan zijn vaak afbeeldingen weer verdwenen die het eerst wel deden;
  • Regelmatig tot vaak: Geen enkele afbeelding wordt weergeven.
Bij alle voorbeelden krijg ik in IE8 het welbekende rode kruisje te zien waar normaal gesproken de afbeelding moet staan.

Wat heb ik al geprobeerd:
  • Mozilla FF geïnstalleerd: Zelfde probleem;
  • De tutorial "Hoe help ik mijn internet explorer weer aan afbeeldingen" doorgelopen van de Microsoft KB (http://support.microsoft.com/kb/283807/nl);
  • Nog enkele verwijzingen in het register bekeken via andere sites: Alles stond goed;
  • Complete gegevens IE8 verwijderd (cookies / wachtwoorden / formuliergegevens etc.);
  • Nieuwste Java geïnstalleerd: No luck;
  • Andere PC's in het netwerk: Geen problemen;
  • Google, maar de meeste mensen hebben dat alle plaatjes het niet doen en kom je weer op het zelfde uit;
  • Windows firewall instellingen bekeken, firewall uit gezet, geen resultaat;
  • Virussen / spyware gechecked: Geen virussen en spyware gevonden. Virusscanner compleet verwijderd, ook geen resultaat;
  • IE8 verwijderd via configuratiescherm: Met Firefox gaat het nu goed!
Het probleem zit hem dus echt in IE8. Graag wil ik weer met deze browser werken, maar zodra ik hem opnieuw installeer zijn de problemen weer als vanouds.

Iemand toevallig nog tips of ideeën? Ik gebruik Windows 7 Home Premium 64-bit.

Afbeeldingslocatie: http://img405.imageshack.us/img405/8017/mn2n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik weet niet of het bij jou gaat helpen (bij mij iig niet), maar probeer je drivers voor je netwerkkaart of chipset eens te updaten.
Zelf zit ik ook met een dergelijk probleem (heb KPN Internet Plus Bellen als ISP) en heb hier dus ook last van.
Leuke is: zowel met de onboard NIC als met een Intel CT netwekkaart krijg ik soms géén plaatjes te zien.

Op die momenten werken ook sommige sites niet, is dat bij jou ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank__B
  • Laatst online: 18-09 15:33
CptChaos,
Ik heb volgens Asus de nieuwste drivers geïnstalleerd. Toch heb ik de netwerkdrivers gedeïnstalleerd (Windows pakte automatisch zijn eigen drivers voor de onboard NIC) en getest. Helaas geen verbetering. Ook na herinstallatie werkt het nog niet. Sites blijven overigens wel altijd gewoon werken, het zijn enkel de afbeeldingen. Het vervelende is dat het niet altijd optreedt dus lastig te achterhalen.
In ieder geval bedankt voor het meedenken.

PS: Het probleem lijkt voornamelijk zich bij buitenlandse sites te doen. Bij Tweakers.net bijvoorbeeld hem ik nog nooit problemen gehad.

[ Voor 13% gewijzigd door Frank__B op 26-07-2010 23:07 ]