Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stonedgeek
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-08-2019
Hallo,

ik heb een probleem met mijn netwerken. Ik heb een apart draadloos netwerk wat zo in elkaar zit:
Netwerk 1:
PC: 1 bedraad, 4 wireless (2 laptop, 2 desktop)
Router: TP-Link TL-WR1043ND
WLAN Adapter: TP TL-WN951N (in de 2 desktops)
Met internet

Netwerk 2:
PC: 2 bedraad
Router: Goedkope Concentronics router
Zonder internet

Alle pc's op beide netwerken draaien Windows 7 (2 32 bit, de rest 64 bit)

Nu is het zo dat ik mijn desktop die wireless met netwerk 1 is verbonden, ook met het bedrade 2e netwerk wil verbinden. Met de andere pc die alleen op het 2e netwerk zit gaat alles prima. Met alle andere pc's in het 1e netwerk is ook alles ok. Maar de ene desktop die op beide netwerken zit heeft problemen.
Deze pc maakt via de TP TL-WN951N verbinding met het 1e netwerk, en maakt met de onboard netwerkkaart word verbinding gemaakt met het 2e netwerk.

Wanneer ik beide netwerken aansluit werkt het op het eerste gezicht prima. De pc herkent beide netwerken, en vind alle pc's op de netwerken. Maar tijdens het internetten gaat het fout. Pagina's laden af en toe lekker snel, maar soms lijkt er wel geen verbinding te zijn. Dan laad bijvoorbeeld youtube niet, maar als ik dan een paar seconden wacht werkt alles opeens prima. Ik krijg deze problemen de hele tijd door, maar vooral tijdens activiteit van het 2e netwerk.

Ik hoop dat ik het duidelijk genoeg heb gemaakt, en dat er iemand is die mijn (waarschijnlijk simpele) fout kan ontdekken. Ik ben op het netwerk gebied redelijk nieuw.

Meld het mij ook aub als ik iets fout of onhandig doe, dan zal ik jullie er niet nog eens mee irriteren.

Alvast bedankt voor de hulp en reacties

(laatste toevoeging, ook om dit bericht te uploaden moet het 2e netwerk uitgeschakeld worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Geef eens IP-gegevens van de beide netwerken. Waarom wil je trouwens een dergelijke opstelling hebben, lijkt me nogal onnodig.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stonedgeek
IP van de pc op de 1e netwerkadapter is: 192.168.1.100
IP van de pc op de 2e netwerkadapter is: 192.168.2.100

Deze setup is eigenlijk per ongeluk ontstaan omdat er een draadloze router kwam. De oude router heb ik toen tijdelijk gebruikt om gegevens over te zetten. Het beviel me echter wel dat ik de data van de ene pc (die ik met opzet niet aan het internet heb hangen) toch op de andere pc wilde hebben (die wel op het internet zit)
Dus vandaar dat ik de TP-Link router hiervoor heb omzeild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:54
Kan je je ip gegevens van de pc eens posten ? En dan zo dat ook de gateway en dns servers erin staan vermeld.
En een tekening zou het voor ons wat duidelijker maken.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stonedgeek
Het probleem is opgelost. De router uit het 2e netwerk zat dwars, en bleef constant verbinding verbreken, en daarna opnieuw verbinding te maken. Wat ervoor zorgde dat die router zo deed weet ik niet. Maar handmatig wat IP instellingen invoeren hielp. Nu gaat alles dus prima. Bedankt voor de hulp.