[Advies] Upgrade Frontspeakers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FullThrottle
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:55

FullThrottle

Tonight's forecast,... dark!

Topicstarter
Beste tweakers, laat ik om te beginnen eerst even de huidige situatie uitleggen.

Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik met een wk-pool van een groot telecombedrijf een nieuwe LCD TV heb gewonnen. Deze TV komt in mijn huiskamer te staan waarna de huidige LCD naar de slaapkamer verhuisd. Helaas is het zo dat de geluidskwaliteit van die TV (Samsung le40f71b) dermate slecht is dat ik dat zelfs niet in mijn slaapkamer kan verdragen.

Nu heb ik het idee om mijn huidige frontspeakers (B&W V202) van de woonkamer te verplaatsen naar de slaapkamer en te combineren met een oude Sony receiver (STR-GX311) die ik nog heb staan en de huiskamer met iets beters te upgraden. Op zich ben ik altijd wel tevreden geweest met mijn V202's zeker als ik luister naar bijvoorbeeld Eric Clapton Unplugged klinken ze voor mijn gehoor erg goed maar bij het zwaardere werk zoals Metallica of Megadeth vind ik ze vaak erg vlak klinken. Ik heb het gevoel dat ik dan wat mis in het geluid.

Mijn huidige setup.

Receiver: Yamaha AV Receiver RX-V659
Front Speakers: B&W V202
Rear Speakers: B&W V201
Center speaker: B&W 2000 IFS
Subwoofer: Rel Q100E

Laat ik eerlijk zijn door te zeggen dat ik op audiogebied een behoorlijke noob ben. Mijn frontspeakers heb ik samen met de eerder genoemde Sony receiver zo'n kleine 20 jaar geleden gekocht. Toen ik 3 jaar geleden een LCD TV kocht heb ik bovengenoemde Receiver aangeschaft. De Rel Q100E subwoofer, de B&W 2000 IFS en de B&W V201's heb ik er toen tweedehands bij gekocht om het geheel compleet te maken en om de kosten enigzins te drukken.

De situatie:

Ik ben bereid om voor nieuwe frontspeakers zo'n 300 euro tweedehands uit te geven. Ik kan mij zo voorstellen dat wanneer ik dat doe de tekortkomingen van andere onderdelen hoorbaar worden. Ik kan mijn budget uitrekken naar zo'n 500,- om bijvoorbeeld ook een centerspeaker te kopen, als het zinvol is. In een later stadium kan ik dan mogenlijk nog wat verder upgraden.

Ik gebruik mijn installatie voor de volgende zaken:
- Muziek luisteren: Heavy Metal, Grunge, Symphonische Metal, Classic Rock, Trance, Blues, Pop en een beetje klasiek
- Gamen (Xbox360 / PS3)
- TV kijken
- Films

Waar ik naar gekeken heb:

Ik heb geen plaats voor zuilen het moeten dus boekenplank speakers worden.
Wat veel word aangeboden en wat binnen mijn budget past tweedehands zijn de B&W DM602s1/s2/s3 speakers. Reviews zijn lovend maar ik heb wel begrepen dat elke generatie duidelijke verbeteringen zou hebben t.o.v. de vorige generatie met name de tweeter. Bovendien word er hier en daar geklaagd over een minder strak laag. Hoe zou zich dat verhouden met mijn huidige speakers? Ik kom ook hier en daar oudere B&W's tegen zoals de DM110i of de DM560. Wat vinden jullie daarvan en hoeveel beter is dat t.o.v. wat ik nu heb. Is dan een van de DM602's dan een betere keus? Daarnaast lees ik goede dingen over KEF zoals de IQ 1 of de IQ 15 maar het formaat van die speakers lijkt me wel erg klein,.. komt daar dan echt een goed geluid uit? Eventueel kan ik ook naar het "goedkopere" nieuwe segment kijken en ben daar de Focal 705V, Kef IQ3, Kef IQ 10, Mordaunt Short Mezzo 1 en de Wharfedale Evo2 tegengekomen maar ik heb het gevoel dat ik tweedehands meer krijg voor minder.

Mijn vragen:

- Is het überhaupt zinvol met mijn budget om te kijken naar een upgrade of moet ik gewoon voor een paar tientjes weer een setje V201/202's kopen voor de slaapkaner en de huidige situatie in de huiskamer intact laten?
- Hoe groot is het verschil echt tussen de B&W DM602 S1, S2 en S3? Wanneer ik en S3 zie voor 100,- meer dan een S2 is dat dan de meerprijs naar jullie idee waard. Is er van die drie eentje die ik moet ontlopen omdat de andere duidelijk beter zijn? Zijn dit overigens wel fatsoenlijke upgrades t.o.v. van wat ik heb?
- Wat is jullie mening t.o.v. de KEF's. Heeft KEF ook een model een maatje groter, betaalbaar en niet meteen een zuil?
- Ik ben een beetje B&W gefocused (wat de boer niet kent,...) maar zijn er merken/modellen die redelijk vaak worden aangeboden waarvan jullie zeggen kijk daar ook eens naar binnen je budget.
- Zijn de goedkopere nieuwe speakers de moeite waard of krijg je, zoals ik veronderstel, tweedehands voor dit geld serieus wat beters.
- Wanneer ik de frontspeakers vervang ga ik me dan meteen ergeren aan de kwaliteit van de center en/of rears? Ik neem tenminste aan dat de Rel subwoofer niet de zwakke plek is, ik ben er in ieder geval zeer tevreden over.

Ik begrijp dat het uiteindelijk mijn eigen perceptie is of iets mooier is of niet. Natuurlijk zal ik wanneer ik iets op het oog heb eerst gaan luisteren. Toch hoop ik dat jullie mij een eind de goede richting op kunnen helpen. Bij voorbaat mijn dank.

[ Voor 13% gewijzigd door FullThrottle op 26-07-2010 23:29 ]

AMD Ryzen 9 5950X | MSI RTX 3080 Gaming X Trio 10G | 64GB G.Skill Trident Z RGB DDR4 @3600CL16 | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Samsung 860 Evo 1TB | MSI MEG X570 Unify | Fractal ION+ 860W Platinum | be quiet! Pure Base 500DX | be quiet! Dark Rock Pro 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:16
Als de € 300,00 het budget is voor 2 speakers, dan kun je iets heel leuks vinden in goede 2ehands speakers denk ik. Nieuwe full-range luidsprekers in die prijsklasse zijn geen duidelijke verbetering van je huidige speakers.

Die B&W's 110i heb ik zelf ooit gehad, ze staan nu bij ene vriendin van me, maar ik snap niet dat ik ze ooit mooi heb gevonden. Erg rommelig in het laag en weinig gedetailleerd.

Als je altijd met je sub aan speelt, dan kun je denk ik het beste speakers zoeken die niet krampachtig proberen veel bas uit te spuwen. Iets in de richting van deze quad 9L2 http://www.kieskeurig.nl/speaker/quad/9l2/242563/ kan ik me dan voorstellen. Deze staat bij mijn vader, maar dan zonder sub. Dan is het een veel te licht speakertje. Met sub kan dit wel erg leuk zijn denk ik.

[ Voor 4% gewijzigd door blissard op 27-07-2010 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FullThrottle

FullThrottle

Topicstarter
Bedankt voor je suggestie, ik zal me eens in die quad 9L2 verdiepen. Ik had ook al het idee dat nieuwe speakers in die prijsklasse niet echt een verbetering zullen zijn.

AMD Ryzen 9 5950X | MSI RTX 3080 Gaming X Trio 10G | 64GB G.Skill Trident Z RGB DDR4 @3600CL16 | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Samsung 860 Evo 1TB | MSI MEG X570 Unify | Fractal ION+ 860W Platinum | be quiet! Pure Base 500DX | be quiet! Dark Rock Pro 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-06 13:05

mindcre8r

Tradepedia

jammer dat je geen zuilspeakers kwijt kunt.

is er echt niet een plekje?

ik hoor steeds meer positieve geluiden over Teufel.

http://www.teufelaudio.com/stereo-speakers/ultima-60.html

nieuw en 300 eu.. maar ja zuil.

ik hoop later dit jaar de Theater 4 Hybrid te kopen.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FullThrottle

FullThrottle

Topicstarter
Dat ziet er erg mooi uit voor dat geld, het design spreekt me in ieder geval erg aan. Als ik nu hele huiskamer opnieuw indeel dan kan ik zoiets mogelijk wel kwijt. Maar, het belangrijkste is natuurlijk hoe ze klinken. Ik zal eens wat research doen. Bedankt voor je tip!
mindcre8r schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 12:20:
jammer dat je geen zuilspeakers kwijt kunt.

is er echt niet een plekje?

ik hoor steeds meer positieve geluiden over Teufel.

http://www.teufelaudio.com/stereo-speakers/ultima-60.html

nieuw en 300 eu.. maar ja zuil.

ik hoop later dit jaar de Theater 4 Hybrid te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

FullThrottle schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 18:43:
Dat ziet er erg mooi uit voor dat geld, het design spreekt me in ieder geval erg aan. Als ik nu hele huiskamer opnieuw indeel dan kan ik zoiets mogelijk wel kwijt. Maar, het belangrijkste is natuurlijk hoe ze klinken. Ik zal eens wat research doen. Bedankt voor je tip!

[...]
Ben benieuwd naar wat je vind.

Reviews van andere systemen van teufel worden ook altijd goed beoordeeld.
http://www.avforums.com/r...oorstanding-Speakers.html

Als je besluit ze te kopen hoor ik graag van je wat je ervaringen zijn.

ow en : A little test
Try it for yourself - with one of our favourite pieces over at yours. With no risk to you. After all, you've got a eight (8) week return period

[ Voor 16% gewijzigd door mindcre8r op 28-07-2010 14:48 ]

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FullThrottle

FullThrottle

Topicstarter
Nu ik alsnog me erbij neer leg dat ik mijn huiskamer moet verbouwen voor zuil speakers is een nieuwe wereld van mogenlijkheden voor me open gegaan .

Naast de bovengenoemde Teufel speakers zit ik nu ook te kijken naar de Kef 104/2. Wat ik daarvan lees is dat het een legendarische "vintage" speaker is die momenteel binnen mijn budget valt. Ik maak me alleen zorgen over het feit dat er gewaarschuwd word over verpulverde speakerranden en tweeters die niet meer goed zijn. Is het voor een noob als ik mogenlijk om een goede inschatting te maken of ik met een set in redelijke staat te maken heb? Daarnaast ben ik bang dat dergelijke luidsprekers de zwaktes van mijn setup teveel bloot leggen. Wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

het geeft je een excuus om nog meer verbeteringen door te voeren })

Die Kef's zijn bewezen, van die Teufels moet het je(geluids) beeld zijn en toch kan ook de Kef misschien niet aan je verwachtingen voldoen.

ik zou een koopje opspeuren en luisteren.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-05 11:22

Tijn96

In speed we trust

ik heb zelf thuis jamo s606 staan (125ps) dat zijn echt op prijs/kwaliteit gebied super. een vriend van mijn pa heeft een eigen audio zaak (high-end) en hij hoorde ze en kon niet geloven dat ze voor die prijs verkocht werden. als je over het ''zuil probleem'' heen bent kun je ook kijken naar s608 speakers overigens is dit wel wat duurder dan 300 euro maar volgens menigeen meer dan waard.

over die teufel set kan ik op het moment niets zeggen maar wat ik wel kan zeggen dat er in hun serie mooie speakers staan.

als je recensie over speakers zoekt moet je eens naar hifi.nl gaan daar staan veel recensies ook in deze prijsklasse (oa. jamo s606/s608)

succ met je zoektocht :p

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FullThrottle

FullThrottle

Topicstarter
Wow die Jamo's zien er ook goed uit voor een mooie prijs. Ik vind ze wel erg groot met 108cm. Review op HiFi.nl is in ieder geval dik in orde, weer eentje op de shortlist.

De Kef's gaan het niet worden. Het bezit van een dergelijke vintage klassieker lijkt me teveel op het bezit van een klassieke auto. Veel TLC met grote kans dat ik eerder vroeger dan later renovatiewerkzaamheden moet laten doen (twee linker handen) terwijl ik een luidspreker zoek waar ik de komende jaren geen omkijken meer naar heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:55

FeaR

In GoT we trust

FullThrottle schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 18:43:
Dat ziet er erg mooi uit voor dat geld, het design spreekt me in ieder geval erg aan.
Als je het design mooi vind kan je ook naar de B&W CM1 kijken. Die lijken gewoon als twee druppels water op de Teufel, al zal de eerste wel iets beter zijn afgewerkt. Dit aangezien de CM1 een bookshelf is en ongeveer hetzelfde kost als de Teufel. Al zijn ze tweedehands wel eens voor veel minder weg gegaan. Maar zou bookshelfs niet zo maar afschrijven. Er zijn bookshelfs die beter klinken dan menig vloerstaander. Persoonlijk zou ik dan liever voor een goede bookshelf gaan dan voor een dergelijke Jamo S606 of S608. Dat laatste is dan ook weer net niet. Het is wel leuk voor het geld en prijs/kwlaiteit zal goed zijn, maar er is zeker beter te vinden als je het bij boekenplankmodellen houdt. Maar goed, luisteren zal je wel doen beslissen :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hadebaja
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-06-2022
FeaR1986 schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 23:29:
[...]

Als je het design mooi vind kan je ook naar de B&W CM1 kijken. Die lijken gewoon als twee druppels water op de Teufel, al zal de eerste wel iets beter zijn afgewerkt. Dit aangezien de CM1 een bookshelf is en ongeveer hetzelfde kost als de Teufel. Al zijn ze tweedehands wel eens voor veel minder weg gegaan. Maar zou bookshelfs niet zo maar afschrijven. Er zijn bookshelfs die beter klinken dan menig vloerstaander. Persoonlijk zou ik dan liever voor een goede bookshelf gaan dan voor een dergelijke Jamo S606 of S608. Dat laatste is dan ook weer net niet. Het is wel leuk voor het geld en prijs/kwlaiteit zal goed zijn, maar er is zeker beter te vinden als je het bij boekenplankmodellen houdt. Maar goed, luisteren zal je wel doen beslissen :)
Beste Fear, zelf heb ik ze niet maar hoe kan jij nou beoordelen dat de jamo's het net niet zijn? of heb je ze zelf beluisterd? ik bedoel je kan toch niet alleen maar op merk en prijs afgaan? HIFI komt toch niet voor niks met zo'n review?

conclusie hifi.nl over de S606:

Jamo biedt deze luidspreker aan voor 399 euro per set, en dat is wat mij betreft een uitstekende deal. Als je ziet wat je er, zowel in technisch als muzikaal opzicht, voor krijgt dan vraag je je af waar ze het van doen. De afwerkingsgraad is erg hoog (sommige aanzienlijk duurdere merken mogen zich beslist eens achter de oren krabben), en het uiterlijk vind ik ook zeer geslaagd. Het geluid is aangenaam, met een scheutje moderne bravoure. Eén ding is duidelijk niet veranderd: bij Jamo kun je nog steeds terecht voor veel luidspreker voor weinig geld. Alleen krijg je er nu ruim dertig jaar ervaring en ontwikkeling bij cadeau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

hadebaja schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 09:09:
[...]

Beste Fear, zelf heb ik ze niet maar hoe kan jij nou beoordelen dat de jamo's het net niet zijn? of heb je ze zelf beluisterd? ik bedoel je kan toch niet alleen maar op merk en prijs afgaan? HIFI komt toch niet voor niks met zo'n review?

conclusie hifi.nl over de S606:

Jamo biedt deze luidspreker aan voor 399 euro per set, en dat is wat mij betreft een uitstekende deal. Als je ziet wat je er, zowel in technisch als muzikaal opzicht, voor krijgt dan vraag je je af waar ze het van doen. De afwerkingsgraad is erg hoog (sommige aanzienlijk duurdere merken mogen zich beslist eens achter de oren krabben), en het uiterlijk vind ik ook zeer geslaagd. Het geluid is aangenaam, met een scheutje moderne bravoure. Eén ding is duidelijk niet veranderd: bij Jamo kun je nog steeds terecht voor veel luidspreker voor weinig geld. Alleen krijg je er nu ruim dertig jaar ervaring en ontwikkeling bij cadeau.
Ik heb meer speakers gehoord dan jij je kan voorstellen, zeker in deze prijsklasse. En de Jamo S600-serie zijn inderdaad leuk voor het geld en qua prijs/kwaliteit, maar voor hetzelfde geld heb je gewoon bookshelfs die beter zijn. En zo serieus zou ik sites als hifi.nl niet nemen. Kijk liever naar sites als stereoplay.de of areadvd.de, die zijn een stuk betrouwbaarder. En nogmaals: ik heb nooit gezegd dat de Jamo's niet goed zijn, er is alleen beter te vinden.

En dat van de afwerking is een deel van het verhaal. Afwerking is zeker een punt waar je naar kan kijken. Maar qua geluid is het natuurlijk fijner als er meer tijd en geld in de andere componenten gaat zitten dan alleen de afwerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hadebaja
FeaR1986 schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 11:26:
[...]

Ik heb meer speakers gehoord dan jij je kan voorstellen, zeker in deze prijsklasse. En de Jamo S600-serie zijn inderdaad leuk voor het geld en qua prijs/kwaliteit, maar voor hetzelfde geld heb je gewoon bookshelfs die beter zijn. En zo serieus zou ik sites als hifi.nl niet nemen. Kijk liever naar sites als stereoplay.de of areadvd.de, die zijn een stuk betrouwbaarder. En nogmaals: ik heb nooit gezegd dat de Jamo's niet goed zijn, er is alleen beter te vinden.

En dat van de afwerking is een deel van het verhaal. Afwerking is zeker een punt waar je naar kan kijken. Maar qua geluid is het natuurlijk fijner als er meer tijd en geld in de andere componenten gaat zitten dan alleen de afwerking.
Ok aangenomen. maar wat is dan het verschil tussen bv de Jamo S608 en de B&W CM1 waardoor je de voorkeur geeft aan de B&W CM1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Ik heb nooit gezegd dat ik de B&W CM1 zou verkiezen boven de Jamo S608. De B&W CM1 is alleen ter sprake gekomen omdat de TS de looks van de Teufel mooi vond, maar in eerste instantie op zoek was naar bookshelf modellen. Vandaar dat ik de CM1 noemde: qua design voor 99% hetzelfde en een bookshelf.

Persoonlijk houd ik namelijk niet echt van de sound van B&W, het is met iets te dof als het ware. Ik ben zelf nu aan het kijken naar Focal speakers. Die gaan in het hoog net wat strakker en helderder door dan de B&W CM-reeks. Al vergelijk ik nu de CM7 en CM9 met de Focal en niet de CM1, dus dat gaat niet helemaal op. Maar het merk XTZ heeft ook een paar boekenplankmodellen die zeker niet onderdoen voor vloerstaanders van merken als Jamo en JBL. Want nogmaals: die laatste zijn leuk voor het geld, maar kwalitatief kan je soms beter gewoon een bookshelf pakken van dezelfde prijs. Vloerstaanders zijn mooi maar een goede vloerstaander gaat toch al snel aardig in de papieren lopen. Neem alleen de kastconstructie al. De goedkopere vloerstaanders zijn waarschijnlijk allemaal holle kistjes welke al vrij snel een eentonige basweergave kunnen hebben. Een goede kastconstructie kost voor een vloerstaander al behoorlijk wat geld waardoor er minder geld overblijft voor de onderdelen. Of (en dat gebeurd vrijwel zonder uitzondering in deze prijsklasse) moet er concessies worden gedaan in bouwkwaliteit en dat heeft ook zijn invloed in de geluidsweergave.

Ik houd zelf van een mooi helder hoog wat niet al te scherp over komt. Dus niet een Klipsch die zeer hoog gaan, maar door de titanium drivers klinkt me dat weer te scherp. En zo zijn er nog wel meer punten die gewoon persoonlijk zijn waarom ik speaker X beter vind dan speaker Y. Maar het is gewoon persoonlijk en volgens mij heb jij thuis een paar Jamo S608 staan en voel je je nu aangevallen omdat ik Jamo S608 (en nog veel meer merken) niet je van het vind...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hadebaja
FeaR1986 schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 12:44:
Ik heb nooit gezegd dat ik de B&W CM1 zou verkiezen boven de Jamo S608. De B&W CM1 is alleen ter sprake gekomen omdat de TS de looks van de Teufel mooi vond, maar in eerste instantie op zoek was naar bookshelf modellen. Vandaar dat ik de CM1 noemde: qua design voor 99% hetzelfde en een bookshelf.

Persoonlijk houd ik namelijk niet echt van de sound van B&W, het is met iets te dof als het ware. Ik ben zelf nu aan het kijken naar Focal speakers. Die gaan in het hoog net wat strakker en helderder door dan de B&W CM-reeks. Al vergelijk ik nu de CM7 en CM9 met de Focal en niet de CM1, dus dat gaat niet helemaal op. Maar het merk XTZ heeft ook een paar boekenplankmodellen die zeker niet onderdoen voor vloerstaanders van merken als Jamo en JBL. Want nogmaals: die laatste zijn leuk voor het geld, maar kwalitatief kan je soms beter gewoon een bookshelf pakken van dezelfde prijs. Vloerstaanders zijn mooi maar een goede vloerstaander gaat toch al snel aardig in de papieren lopen. Neem alleen de kastconstructie al. De goedkopere vloerstaanders zijn waarschijnlijk allemaal holle kistjes welke al vrij snel een eentonige basweergave kunnen hebben. Een goede kastconstructie kost voor een vloerstaander al behoorlijk wat geld waardoor er minder geld overblijft voor de onderdelen. Of (en dat gebeurd vrijwel zonder uitzondering in deze prijsklasse) moet er concessies worden gedaan in bouwkwaliteit en dat heeft ook zijn invloed in de geluidsweergave.

Ik houd zelf van een mooi helder hoog wat niet al te scherp over komt. Dus niet een Klipsch die zeer hoog gaan, maar door de titanium drivers klinkt me dat weer te scherp. En zo zijn er nog wel meer punten die gewoon persoonlijk zijn waarom ik speaker X beter vind dan speaker Y. Maar het is gewoon persoonlijk en volgens mij heb jij thuis een paar Jamo S608 staan en voel je je nu aangevallen omdat ik Jamo S608 (en nog veel meer merken) niet je van het vind...
Ik voel me totaal niet aangevallen en heb ook geen Jamo's thuis staan, ik ben gewoon oprecht geïnteresseerd in de manier waarop je luidsprekers beoordeeld. Verder neem ik aan dat je de B&W CM1's beter vind dan de Jamo S600 serie (wat ook best kan) want waarom zou je die anders voorstellen aan FullThrottle?
Ik heb overigens eerder het idee dat jij je een beetje aangevallen voelt wat helemaal niet mijn bedoeling is maar moeten we dan maar klakkeloos aannemen wat je zegt? ik mag toch best wat vragen over wat je schrijft lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

hadebaja schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 13:29:
[...]Ik voel me totaal niet aangevallen en heb ook geen Jamo's thuis staan, ik ben gewoon oprecht geïnteresseerd in de manier waarop je luidsprekers beoordeeld. Verder neem ik aan dat je de B&W CM1's beter vind dan de Jamo S600 serie (wat ook best kan) want waarom zou je die anders voorstellen aan FullThrottle?
Ik heb overigens eerder het idee dat jij je een beetje aangevallen voelt wat helemaal niet mijn bedoeling is maar moeten we dan maar klakkeloos aannemen wat je zegt? ik mag toch best wat vragen over wat je schrijft lijkt me?
Nogmaals: de B&W CM1 heb ik alleen genoemd omdat ze lijken op de Teufels die eerder waren genoemd. Ik vind van B&W alleen de CM9 mooi qua uiterlijk en verder de 802D's, maar die zijn nog even niet haalbaar. De sound van B&W spreekt me op zich niet zo heel erg aan. Ben dus meer iemand die van de sound van Focal houdt, en wellicht straks ook van Phonar want dat schijnt ook goed te klinken. Vooral met de EdMa modificatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-05 11:22

Tijn96

In speed we trust

maar als je CM1's zou nemen (ik heb ze gehoord en ja ze klinken echt gaaf) dan lever je wel erg in op het laag, gewoonweg omdat het een kleine speaker is, hij klinkt wel groot voor zijn formaat maar klein op normaal niveau. Persoonlijk vind ik niet dat je echt betere boekenplank speakers vind voor het zelfde geld omdat de jamo's nu 125ps kosten.
en ik heb de jamo's ter sprake gebracht omdat ik ze zelf heb staan, en ja ik heb denk ik voor mijn aanschaf 50 verschillende sets gehoord tot en met 400,- de set.
nu zal ik niet beweren dat de jamo's voor het geld het beste is wat er te krijgen valt maar in mijn oren is dat wel zo.

alles wat ik hier net geschreven heb moet relatief genomen worden, omdat het persoonlijk en smaak is. ik wil dus hier alleen mee proberen te zeggen dat ik heel erg blij ben met mijn s606 speakers maar dat de uiteindelijke keuze bij FullThrottle ligt.

en als iemand nog een mooie aanbieding heeft zet hem neer wat mij betreft.
maar ga elkaar niet af lopen kraken of wat dan ook over wat de ander zegt want daar gaat het topic deze keer niet over. :p

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FullThrottle

FullThrottle

Topicstarter
Mijn huidige standpunt m.b.t. zuilen t.o.v. boekenplankspeakers is dat als ik een goede boekenplank kan vinden uit het hogere segment voor de juiste prijs dat dat mijn voorkeur heeft al was het alleen maar dat ik de boel dan niet hoef te verbouwen. Een eventueel gebrek in het laag hoop ik op te vangen met mijn subwoofer. Kom ik echter een buitenkansje voor een zuil tegen dan zal ik die niet laten schieten "if the price is right."

De CM1 vind ik een prachtspeaker en kom ik die op mp of hifi.nl tegen dan zal ik zeker een poging doen om ze te bemachtigen. Gezien het feit dat ik het jaren heb uitgehouden met mijn huidige B&W's zit het met mijn voorkeur/afkeur t.o.v. de B&W sound wel goed.

Wat is jullie mening over de B&W CDM 1? Op dit moment heb ik setje op het oog. De eigenaar heeft me echter meegedeeld dat een bod van 300,- ver beneden de prijs is die hij wil. Dit is wat hij mailde:

Het geboden bedrag is echt veel te laag, de luidsprekers verkeren in uiterst nette staat, speler veel fijner/fraaier dan bijvoorbeeld de standaard NT versie omdat ze bij Art Speak gemodificeerd zijn, ook de NT versie wordt/is hier gemodifieerd,alleen de te verbeteren componenten worden daarbij aangepakt, zoals de vervuild klinkende kernspoel, deze wordt vervangen door een hoogwaardig luchtspoeltype, dat tevens op speelrichting gemonteerd wordt, vergelijkbare luidsprekers in de winkel kosten een veelvoud.
Lofuitingen over de effecten van een dergelijke modificatie ter inzage in mijn klantenboek

Ik heb geantwoord dat hij dan maar een tegenbod moet doen maar daar word niet op gereageerd. Update: Hij wil er 420,- excusief stands voor hebben, 495,- incl, stands. Wat vinden jullie hiervan en wat is redelijk?

Daarnaast heeft een vriend van mij een set Linn Keilidhs Activ. Deze heb ik altijd erg mooi gevonden maar daarbij moet vermeld dat hij er aanzienlijk duurdere apparatuur aan heeft hangen dan wat ik heb. Nu kwam er gister een setje voorbij op mp voor de juiste prijs maar die was al weg voordat ik geboden had. Jullie mening?

Verder staat momenteel een setje Driade 81MKII op mp. Ik kan er echter op het net nergens iets over vinden behalve dat het nederlands fabrikaat is en dat Driade ook in het hogere segment zich bezig heeft gehouden. Kan iemand iets meer licht laten schijnen over deze luidsprekers?

[ Voor 19% gewijzigd door FullThrottle op 31-07-2010 21:38 ]

Pagina: 1