Toon posts:

Videokaart laptop vervangen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een toshiba A100-405 die problemen heeft met het beeld. Er zijn veel groene pixels op donkere plaatsen en er hangt een roze gloed over het hele scherm. Daarnaast heeft het beeld veel last van ruis (trillerig).
Ik heb net de laptop opengemaakt en er zijn erg veel stof in de koeler. Ik denk dat mijn videokaart gefrituurd is. Volgens de sensoren was deze rond de 85 graden.

Ik heb een monitor aan mijn laptop gehangen maar toen kreeg ik helemaal geen beeld meer (instellingen stonden prima!). Dus ik ga er van uit dat het de videokaart is.

Er zit een "Geforce 7600 go" in en deze kun je er zo uitklikken. Mijn plan was dus om een nieuwe te regelen en die er in te klikken. Weet iemand misschien waar ik deze kan kopen? Ik heb al gezocht maar kan nergens een bedrijf vinden die ze nog verkoopt. Een andere kaart die compatible is, is ook prima! Ik gebruik de laptop alleen voor words/excel en internet.

alvast bedankt!
Dennis

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Je zou moeten checken of de kaart MXM-compatible is..
Zoja dan kun je via eBay / mxm-upgrade.com misschien aan 'n soortgelijke kaart komen..

Kost nagenoeg evenveel als 'n nieuwe A100-405, dat dan weer wel, dus denk daar ook is over na! ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit