Thuis Netwerk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn2008
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-08-2022
Beste allemaal,

Ik wil graag een nieuwe Router, maar nu heb ik gelezen dat je ook een harde schijf draadloos kan delen via het netwerk. Maar heb ik dan een speciale harde schijf nodig? Ook wil ik een draadlose printer aansluiten op het netwerk weet nog niet welke het moet worden waarschijnlijk een HP, maar daar kom ik denk ik zelf wel uit (tips altijd welkom). Ik heb nu al een harde schijf van 1,5TB. Ik vind het niet erg om er nog één te kopen, maar liever niet. Ik ga ervan uit dat ik wel een USB aansluiting nodig heb op mijn Router. Zou ik daar dan ook gewoon een USB-stick in kunnen steken.

IK hoop dat jullie het mij wat kunnen verduidelijken. Ik heb wat ideeën opgedaan in de KoopGids van de MediaMarkt, daardoor val ik jullie nu "lastig". Alvast bedankt voor de moeite.

grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:20
Volgens mij sla je met een apple time capsule alle vliegen in een klap. andere apparaten zou je toch eens moeten bekijken in de pricewatch of op google router+external hd ofzo, lijkt me geen onmogelijke taak om dat zelf te vinden.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn2008
Ik heb alleen Win7 (laptop) + WinXP (computer)(word binnekort vervangen door een HP Win7)
Kan je dan wel een apple time capsule aansluiten? (ja... zelf opgezocht :S) Maar bedankt voor je idee. Ik ga even Googlen...
ow en ik heb ook een Ipod Touch 3G, die ik ook graag wil kunnen gebruiken i.c.m. de HDD

Kan ik daar ook een niet-wireless printer op aansluiten en wireless printen?
Altijd wel een nadeel Appels zijn enorm duur, dus ik ga nog even rond kijken. Maar een goeie tip! :D bedankt

[ Voor 46% gewijzigd door martijn2008 op 26-07-2010 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

De goedkoopste time capsule kost meer dan 230 euro, terwijl een router met usb-aansluiting al voor een tientje of zes is op te halen: pricewatch: D-Link DIR-655 Draadloze N Gigabit-router

Hang daar een externe harddisk aan van 2TB, die zijn er al voor minder dan honderd euro, dus bespaar je al zestig euro op een Time Capsule. :)

[ Voor 9% gewijzigd door CodeCaster op 26-07-2010 20:12 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn2008
CodeCaster schreef op maandag 26 juli 2010 @ 20:11:
De goedkoopste time capsule kost meer dan 230 euro, terwijl een router met usb-aansluiting al voor een tientje of zes is op te halen: pricewatch: D-Link DIR-655 Draadloze N Gigabit-router

Hang daar een externe harddisk aan van 2TB, die zijn er al voor minder dan honderd euro, dus bespaar je al zestig euro op een Time Capsule. :)
Ja daar zat ik aan te denken, en ik ben een "arme" scholier dus geld besparen klinkt goed. Maar alleen de vraag of ik daar ook mijn HDD die ik in de kast heb liggen er op aan kan sluiten ben ik nog niet uit :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garibaldi
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-10-2019

Garibaldi

Four rings to rule them all

Let wel even op dat je op iedere PC de Shareport util moet installeren, en dat je niet tegelijkertijd vanaf meerdere PC's gebruik kunt maken van de disk. Eén tegelijkertijd, en de eerste user moet zich afmelden op Shareport voordat de andere user de disk kan gebruiken. Althans, bij mij. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn2008
Shareport is software die je nodig hebt om te kijken welke pc recht op verbinden heeft? Dat er maar 1 tegelijkertijd tijd op de HD mag zitten is niet erg, als iedereen maar wel tegelijk kan internetten. En is die software gratis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

met shareport kun je ene device gebruiken die je op een usb poort van die dlink aansluit (je kan ook met een hub meerdere dingen aansluiten)

en ja de software is gratis, cq krijg je mee met je router en is te downloaden

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn2008
Maar dan zou ik bijvoorbeeld een HDD en een USB kunnen aansluiten? Niet dat het me praktisch lijkt, maar puur theoretisch. Maar als je bijvoorbeeld de SItecom WIreless Gigabit Router 300N WL-351 neemt dan zit er niet de Shareport software bij? Maar wat zou dan het nu zijn van bijvoorbeeld de LaCie Network SPace 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

1) klopt, volgens mij is het ook iets van dlink en niet van sitecom
ennuh, waar zie jij een usb poort op de sitecom?

Afbeeldingslocatie: http://www.sitecom.com/image/productimage/4079/WL-351-Combined.jpg

zon lacie kun je kopen als je bij een router zonder die usb poort en software hebt of zonder ingebouwde software om hem als nas te gebruiken (zoals de sitecom) ;)

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

martijn2008 schreef op maandag 26 juli 2010 @ 22:31:
Maar dan zou ik bijvoorbeeld een HDD en een USB kunnen aansluiten? Niet dat het me praktisch lijkt, maar puur theoretisch. Maar als je bijvoorbeeld de SItecom WIreless Gigabit Router 300N WL-351 neemt dan zit er niet de Shareport software bij? Maar wat zou dan het nu zijn van bijvoorbeeld de LaCie Network SPace 2.
Ga eens even wat lezen :) Pak de handleiding van die D-Link en kijk eens wat de beperkingen zijn van op de usb aangesloten apparatuur. Zoek ook eens op, bijvoorbeeld hier op het forum, wat.een NAS is. Kun je meteen de pricewatch induiken om te zien dat dat buiten je budget valt.

Waarom wil je eigenlijk een nieuwe router, welk probleem denk je daarmee op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Je kan heel moeilijk doen om 60 euro te sparen met een apparaat waar je net niet alles mee kan doen, of je kan een Apple Time Machine kopen.

Als je een Linksys 802.11n router koopt, en daar je hdd op aansluit werkt het wel, maar dan heb je lage transferrates om dat de cpu van de router niet zo veel kan hebben. Die van de Apple time machine kan wel hard up- en downloaden.

Die routers met hun leuke programmatjes om schijven/printers te gebruiken werken niet altijd. Het probleem is dat ze niet echte 'servers' zijn, maar gewoon de USB poort virtueel in windows aanbieden. Dat maakt het niet alleen langzaam, maar ook omslachtig, incompatibel met diverse apparaten en het maakt dus gebruik door meerdere mensen tegelijk onmogelijk.

Als je een multifunction printer zou nemen en daar een zogenaamde printer server op aan zou sluiten, dan zit je met het probleem dat je alleen kan printen, en vaak dus niet meer scannen, kopieren e.d. (hoewel kopieren wel stand-alone kan). Als je die printer dan met netwerkaansluiting koopt, dan heb je altijd een printer van 100+ euro nodig, of je moet een oude laserprinter kopen, dan heb je goedkope prints, (zwartwit) met netwerkaansluiting. Dat is tweedehands goed te realiseren.

Een extra optie is gewoon een oude PC nemen, netwerkkabel er in, en een van de vele makkelijke distro's met NAS-software, printer server software e.d. er in schuiven. Heb je je eigen server met genoeg power om alles te doen wat je maar wil. Web interface voor de configuratie, erg makkelijk.

Dan neem je een cheap-ass 802.11n router (die dan ook cheap-ass resultaten zal leveren - dat heb je met cheap-ass), en dan ben je compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Volgens.mij had TS al aangegeven over een harddisk te beschikken en een beperkt budget te hebben. Dan is Apple niet echt een optie, en zul je "cheapass" moeten gaan ja.

Als hij wil weten welke apparaten compatibel zijn moet 'ie handleidingen gaan lezen. Of inderdaad meer geld uitgeven. Maar het blijft Tweakers hè ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn2008
Ik heb de Apple Time Capsule nog niet uit gesloten. De LaCie kost 132 € op nog wel redelijk maar niet als je het vegelijkt met de capsule. Ik wil een nieuwe router omdat ik nu die van kpn heb (kan even niet op de naam komen) het internet stopt er elke 2 weken er 1 keer spontaan mee. Na de stekker van de router erin eneruit gedaan te hebben doet alles het gelijk weer. Het ligt niet aan mijn laptop (maar misschien veroorzaakt het t wel lijkt me wel onwaarschijnlijk)

Ergens een ouwe PC in een hoekje goeie vind ik geen mooie oplossing (kost erg veel stroom). Ook ben ik niet van plan 2e hands hardware te kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-06 20:00
als je een router van KPN hebt, dan zit daar veelal ook het modem in. En dan red je het niet met enkel een router. Misschien kun je aangeven welk apparaat je van KPN nu hebt?

Daarnaast vraag ik me af wat je verwacht van een HDD via USB aan een router of een kleine NAS. De performance van die dingen is in het hier genoemde prijssegment 99 van de 100 gevallen niet te vergelijken met een gewone HDD in een PC. De doorvoersnelheid is meestal veel lager. Dus waarvoor wil je de schijf gebruiken, dit meer om teleurstelleing over de performance te voorkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:47
Als je een KPN router hebt, is dit meest een router en modem ineen. Hier moet je een router naast zetten je kan deze niet zomaar vervangen.

Er zijn routers met een usb aansluiting hier kun je idd een externe hdd op aansluiten, of een printer. Je kunt eventueel ook een simpel pctje tweedehands kopen, hier een grote hdd inzetten, je printer op aansluiten en delen, en zo als als simpel servertje inzetten. Voor opslag is een NAS ook een oplossing.

Wat wil je met je netwerk opslag doen? Films streamen? of alleen als opslag gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:58
Wat voor snelheden zit je aan te denken? Wil je bijvoorbeeld 1080p films streamen? Dan wil je toch graag zo'n 30Mbps halen (beetje marge). Daar hebben de meeste USB aansluitingen op routers al moeite mee. Netwerkschijven als de WD My Book World Edition volgens mij ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor een Harddisk delen op het netwerk zijn er 2 opties:
Een router met USB aansluiting of een NAS. Het ligt aan je budget wat er dan mogelijk is. Lees je vooral goed in over snelheden van gedeelde schijven en NAS systemen.

Als printer kan ik je de pricewatch: Epson Stylus Office BX600FW aanraden. Een goedkope multifunctionele printer met draadloze netwerkkaart ingebouwd. De printer heeft goede printkwaliteit en scannen kan zelfs over het netwerk. (origineel op de scanner leggen en met de software vanaf elke pc de scanner bedienen, kan ook direct op de console van de printer/scanner natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn2008
Router: KPN Experiabox ST780 (ST = Thompson Speedtouch)
Wat ik wil: Draadloos kunnen printen met mijn laptop en mss met Ipod Touch, maar weet niet of het kan of handig is (niet erg belangrijk). Bestanden draadloos op kunnen slaan, zodat ik die met mijn Ipod/PC kan inzien/bewerken. Ook zou ik graag films die ik heb (avi/DVD dual/single layer) kunnen afspelen op tv. (met een netbook of mediaspeler?) Maar dat is van latere zorg.

Als ik die Time Capsule neem en daar de printer op aansluit. Gaat dat ook werken, want dan hoef ik ook geen nieuwe printer te kopen aangezien de printer toch wel redelijk dichtbij router staat. Ook al vind ik het niet echt een goeie printer, maar een nieuwe is dan toch wel te duur misschien.

Ik wil een nieuwe router, omdat ik soms lag heb op het oeroude spel Wolfenstein ET. Dat is toch best raar omdat het helemaal geen zwaar spel is.

Over router en modem ineen: Het is zover ik gezien heb op het internet een modem en router ineen. Is daar een oplossing voor?

[ Voor 14% gewijzigd door martijn2008 op 27-07-2010 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over router en modem ineen: Het is zover ik gezien heb op het internet een modem en router ineen. Is daar een oplossing voor?
Probeer hier eens: http://tweakers.net/price...9/wlan-modem-routers.html
Overigens: annex A is 'gewone' PSTN telefoonlijn, annex B is ISDN.

Zelf ben ik wel te spreken over de Draytek modem/routers of een Fritzbox. Maar die zijn misschien iets boven je budget.
D-Link of Netgear zijn over het algemeen prima.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2010 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn2008
maar is het mogelijk om de router die ik nu heb weg te gooien en de apple time capsule er neer te zetten, en dat alles nog gewoon werkt. En dan ik dan daar mijn niet draadloze printer er op aansluit en iedereen in het netwerk gebruik kan maken van de harde schijf die in de apple time capsule (ATC) zit.

Als dat werkt, dan ben ik verkocht ...
Als het niet werkt moet ik verder zoeken :S

Een router boven de 60 euro vind ik een beetje aan de dure kant, maar bij de ATC zit er tenmiste nog een HDD in.

Ik denk dat de Apple Time Capsule wel de best oplossing is, omdat het ook simpel is.

[ Voor 7% gewijzigd door martijn2008 op 31-07-2010 18:40 ]

Pagina: 1