Toon posts:

Probleem zelfbouw PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Moederbord: Asrock p55 pro
Grafische kaart: Saphire ATI Radeon 5770 (1GB)
Geheugen: 2x 2 GB
Processor: Intel I5 (4x 2,6 GHZ)
voeding: coolermaster 520W

Ik heb al maanden last van hetzelfde probleem. Wanneer ik een game speel (call of duty, gta4 en Battlefield) blijft gemiddeld 1x in de 10 minuten mijn beeld hangen. Naar dat het beeld is blijven hangen word mijn beeld zwart en gaat het geluid nog even door. Om hier uit te komen moet ik het taakbeheer openen en het programma beëindigen. Ook wanneer ik catalyst control center gebruik en hem een auto-tune test laat doen loopt het beeld vast en krijg ik oranje/rode baklen in mijn scherm.

Ik dacht eerst dat er een bug in de video kaart zit maar de video kaart heb ik vervangen voor een identiek exemplaar en het probleem blijft. Ik heb tevens ook het blue screen of death meerdere malen gezien alleen kon ik niet snel genoeg lezen wat er stond.

Ik heb honderden drivers geinstalleerd en weer verwijderd maar niks helpt. Ik denk dat het net zo goed ook een hardware fout kan zijn. Weet iemand wat er aan de hand kan zijn?

Bij voorbaat dank,
Gen

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:28

D4NG3R

kiwi

:)

Probeer voor de gein je voeding eens te vervangen door een ander (leen er een van iemand bijv) want CM staat nou niet echt bekend om het leveren van kwaliteitsvoedingen.

Blue screen's maken een dump file (ik weet zo niet welke map dit precies was) lees deze eens uit.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-12 21:07
Weet je zeker dat je mobo compatibel is met je GPU?

Dit was mijn probleem (een jaar of 6 terug). Probeer eens een geheel andere kaart en kijk dan of het probleem zich nog steeds voor doet.

[ Voor 57% gewijzigd door outlandos op 26-07-2010 19:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
als gpu mijn grafsiche kaart is weet ik vrijwel zeker dat het compatibel is

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-12 21:07
Verwijderd schreef op maandag 26 juli 2010 @ 19:25:
als gpu mijn grafsiche kaart is weet ik vrijwel zeker dat het compatibel is
Hoe zeker weet je dat? Probeer gewoon eens een Nvidia kaart en kijk of hetzelfde probleem zich dan nog steeds voor doet.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Heb je wel voldoende airflow zodat de kaart niet snel erg heet wordt ?

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Draai Furmark eens een tijdje en hou daarbij de temperatuur van je GPU en CPU in de gaten. Als die te warm worden, dan weet je waar qua temps je probleem zit.

Een andere voeding proberen kan ook zeker geen kwaad.

Dat CM geen goede voedingen zou maken vind ik overigens een beetje onzin om te roepen. Ik heb hier zelf een aantal CM voedingen, al dan niet modulair, en ik vind ze prima functioneren. Ik heb slechte ervaringen met Antec voedingen overigens :) Maar dat is ook alweer een paar jaar terug.

[ Voor 69% gewijzigd door redfoxert op 26-07-2010 19:39 ]

https://discord.com/invite/tweakers

• D4NG3R
  • Laatst online: 16:28

D4NG3R

kiwi

:)

Nogmaals, de CM voedingen zijn niet geweldig, ga anders even kijken op HWI als je me niet geloofd :z.

Het verschil tussen goed & stabiel is toch nogal wat groot.. ze kunnen wel werken, maar zodra ze richting hun maximale wattage gaan worden ze brak & instabiel.

Antec is op dit moment gewoon het beste voor de 550 - 750w markt ;)

[ Voor 32% gewijzigd door D4NG3R op 26-07-2010 19:50 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-12 09:34

EMP

Krulloos!

Ik haal het niet uit je bericht, maar heb je al eens geprobeerd om Windows zelf opnieuw te installeren? Wellicht zit er in de kern iets mis, of conflicteren restanten van oude drivers onderwater met elkaar. Een verse installatie van Windows kan dit uitsluiten.

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

• Robolokotobo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-12 00:30
Ik had een beetje hetzelfde probleem met Dirt 2. Bij mij was het opgelost nadat ik in msconfig onder het tabje opstarten alles wat mee opstart uitgevinkt had (als er sys bestanden bij staan mag je die niet uitvinken). Als dat werkt dan kun je de programma's een voor een weer aanvinken en dan telkens weer de game proberen totdat je op het programma stuit wat het probleem veroorzaakt.

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:44
D4NG3R NL schreef op maandag 26 juli 2010 @ 19:49:
Nogmaals, de CM voedingen zijn niet geweldig, ga anders even kijken op HWI als je me niet geloofd :z.

Het verschil tussen goed & stabiel is toch nogal wat groot.. ze kunnen wel werken, maar zodra ze richting hun maximale wattage gaan worden ze brak & instabiel.

Antec is op dit moment gewoon het beste voor de 550 - 750w markt ;)
Dat CM voedingen niet geweldig zijn is waar maar een M520 is toch best redelijk en is ook meer dan genoeg voor een i5+5770.
Het kan nog altijd dat de voeding kapot zou zijn maar als dat niet zo is dan moet een M520 ruim voldoende zijn voor dat systeem.

@TS: dat je rode balken krijgt tijdens de autotune test is geen vastloper, dat hoort gewoon zo te gaan ;)
Probeer windows opnieuw te installeren en heb je al een memtest gedraaid?

• Rob-73
  • Laatst online: 09-12 16:40
Heb vrijwel hetzelfde gehad.

Bij mij lag het wel aan de CM m520.

Omgeruild voor een Be Quiet en heb het probleem nu niet meer gehad.

• natasdiamon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
Ik heb vrijwel dezelfde situatie gehad, dit lag voornamelijk aan mijn koeling, met stock koeling hield mijn pc het gewoon niet, de temps waren altijd bovengemiddeld.

Als je aan zon grote ventilator kunt bemachtigen, je kent ze wel die dingen die je ouders in de huiskamer hebben staan :P

Als je nu eens zon ding op je systeem zet, met de sideplate eraf, kun je misschien testen of het aan je temparaturen ligt

Verwijderd

Topicstarter
ik kreeg nou weer de blue screen of death . alleen het gaat te snel om te lezen. weet iemand waar ik dit kan terug kijken?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 14:46:
ik kreeg nou weer de blue screen of death . alleen het gaat te snel om te lezen. weet iemand waar ik dit kan terug kijken?
Kom op, dat staat overal op het web: automatisch opstarten uitschakelen. Zie bijvoorbeeld de FAQs hier: Windows BSOD guide. Verder: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter :)

[ Voor 7% gewijzigd door gambieter op 29-07-2010 14:55 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
kan niet in die links vinden hoe ik dat scherm kan terug zien! Er staat genoeg informatie voor ALS ik het scherm gelezen heb maar dat heb ik nog niet!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

De instellingen aangaande crashes zijn in te stellen in het system properties scherm (Rechts klikken op my computer, properties, Advanced, Startup and recovery, settings). De enige echt interessante opties hier zijn bij het dump type de mogelijkheid tot automatishe reboot na een crash en het vinkje voor het automatish overschrijven van oude dumps, als deze optie niet aanstaat en er is al een oude dump aanwezig op het systeem zal er *GEEN* nieuwe gemaakt worden (geld alleen voor full en kernel memory dump)
Afkomstig uit Windows Crash/Memory dumps FAQ

0.0

Verwijderd

Topicstarter
ahh allemaal bedankt voor de reacties, het heeft nog niet veel opgelost. Ik moet nou wachten tot mijn nieuwe BSOD crash om hem te lezen.
Weet iemand nog geheel gratis software waar ik mijn systeem mee kan checken? want meestal als je het dan wil repareren moet je betalen :P
Pagina: 1