Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Gateway valt weg bij 2 laptops op het netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vreemd probleem. Op mijn thuisnetwerk zitten 2 laptops, een computer en een extender, waarop ook weer een computer is aangesloten. Alle netwerkkaarten staan op Automatisch IP Adres toewijzen. Toch, wanneer beide laptops op het netwerk zijn aangesloten (win xp en win 7/ maar ook bij win xp en win xp) valt de Gateway ineens weg. Ik moet die dan hard bij de Eigenschappen van de netwerkverbinding ingeven, maar dat kan toch niet de bedoeling zijn.
Zodra 1 van de laptops uit staat, doet de standaard gateway het weer.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Krijgt een van de machines misschien een ip toegewezen waar de gateway al op zit misschien?

https://discord.com/invite/tweakers

Verwijderd

Topicstarter
goed idee, maar ik heb in de router aangegeven dat hij uit de serie 192.168.0.100 tot 192.168.0.200 moet pakken. De Gateway is 192.168.0.1

• -Vasa-
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06:29
Heb je mischien op een gegeven moment VMWare workstation geïnstalleerd? Gebruik bijvoorbeeld wireshark om te kijken wat er gebeurd als je de toestellen op het netwerk plaatst, wie bijvoorbeeld reageerd op je dhcp requests.

Een workaround kan bijvoorbeeld natuurlijk zijn dit allemaal statisch in te stellen op je machines.

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:59
Verwijderd schreef op maandag 26 juli 2010 @ 19:17:
goed idee, maar ik heb in de router aangegeven dat hij uit de serie 192.168.0.100 tot 192.168.0.200 moet pakken. De Gateway is 192.168.0.1
Maar heb je het ook gecontroleerd dat ze een dergelijk adres krijgen. En, zal wel niet, maar wellicht MAC adressen controleren of ze uniek zijn.