Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
En anders tsja, of ze de kans bieden hoger te bieden.
En anders degene die het eerste kan komen.
Als je gewoon een tegenbod stuurt zonder te reppen over anderen kun je nog onderhandelen.
Of je stuurt ze alle drie je telefoonnummer of vraagt naar hun telefoonnummer en probeert op volgorde van biedmoment dan de deal te sluiten met 1 van drie.
Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.
Als je het belangrijk vind een zo hoog mogelijk bedrag te krijgen, laat je ze tegen elkaar op bieden.
Als je er liever een kennis mee blij maakt, laat je hem betalen wat je reëel acht.
Àls je er zonder veel gedoe vanaf wilt verkoop je aan degene die hem kan komen ophalen.
Etc.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Laten we het even eerlijk houden?Marzman schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 01:19:
Je stuurt er gewoon twee een bericht dat je al een bod hebt van x euro. Of je stuurt 3 van die berichten als ze geen contact met elkaar hebben
Da's precies de reden dat ik als koper onmiddelijk weg ben als ik mailtjes krijg van "ik heb via de mail al biedingen van X euro gehad". Mijn antwoord is dan "veel plezier ermee", met als gevolg dat ze hun product opnieuw op marktplaats mogen aanbieden en ik een lager bod achterlaatMarzman schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 01:19:
Je stuurt er gewoon twee een bericht dat je al een bod hebt van x euro. Of je stuurt 3 van die berichten als ze geen contact met elkaar hebben
Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.
1. Ik had reeds met iemand een afspraak en kreeg daarna hogere biedingen..
Pech voor mij als verkoper, aangezien ik reeds afspraken gemaakt had. Terug komen op afspraken vind ik erg flauw.
Als bijna verkopen lijkt op reeds gemaakte afspraken zou ik hem gewoon aan deze persoon verkopen voor € 145. Netjes zaken doen vindt ik nog altijd het belangrijkst.MrVegeta schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 17:10:
Ik zou bijna het scherm voor 145 euro verkopen maar vanochtend kreeg ik een mail van iemand, ik heb hem teruggestuurd dat hij voor 155 het scherm kan halen aangezien de andere niet hoger wilde bieden. Daar zou ik wel blij mee zijn.
2. Meerdere gelijkwaardeige biedingen..
Oplossing 1: Verkoop hem aan degene die je hem het meest gunt (vriend, ophalen of verzenden, vooraf of achteraf betalen) en laat de andere weten dat die helaas verkocht is.
Oplossing 2: Vertel ze dat je een aantal gelijke biedingen hebt gekregen en spijt hebt dat je geen veiling hebt geopend. Vraag ze vervolgens allen een eenmalige laatste bieding te doen. Vermeld desnoods dat die bij het achterwege blijven van bieding is verkocht aan de eerste oospronkelijke bieder [naam].
CONCLUSIE: HOUD HET GEWOON HELDER EN EERLIJK.
Als koper haak ik ook af als mensen praktijken beginnen die lijken op het opdrijven van de prijs.
Recent een upgradeset, waarvoor ik tot € 275 had willen bieden, enkel uit principe afgeslagen. Mij werd gemaild "Maak er 230 van en we hebben een deal", waarop ik binnen twee uur (midden in de nacht) bevestigend geantwoord heb. Toen de verkoper hierna nog begon met meer bieden, ben ik direct afgehaakt
[ Voor 38% gewijzigd door Dickster op 27-07-2010 18:03 . Reden: Aangevuld ]
Waarom iets voor 145 verkopen aan een vreemde als je het voor 155 kan verkopen aan een vreemde
Zolang je geen afspraken en toezeggingen hebt gedaan kun je dit standpunt hanteren. Overigens vraag ik mij af waarom je niet direct een veiling opent als dit de doelstelling is. Met een veiling bereik je deze situatie namelijk per definitie.MrVegeta schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 17:53:
Nou ja, bijna verkocht. Ik heb gezegd ik houd de aanbiedingen tot vrijdag online dus mocht er iemand overheen gaan dan laat ik het weten.
Waarom iets voor 145 verkopen aan een vreemde als je het voor 155 kan verkopen aan een vreemde.
Hier ben ik het volledig mee eens aangezien biedingen al € 10 boven je vraagprijs van € 135 liggen.Boudewijn schreef op maandag 26 juli 2010 @ 18:40:
Degene die het eerste een mail (heeft ge)stuur(d) die overeenkomt met jouw voorwaarden (verzending, betaalwijze, prijs) lijkt me redelijk?
[ Voor 23% gewijzigd door Dickster op 27-07-2010 18:10 ]
Verwijderd