Windows 7 home premium 64 kan nas niet benaderen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jastas
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 14:55
Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen:

Ik heb onlangs een Woxter i-Cube X-Div 35 XP REC HIGH aangeschaft, voornamelijk om filmpjes op m'n tv te bekijken. Nu heeft deze een netwerk aansluiting dus ik dacht: fijn geen geklooi meer met usb kabels enz...

Hier een klein overzicht van mijn netwerk:

Internetkabel komt binnen op een Dlink router (type ontgaat me nu even, simpel model) die de DHCP voorziet.
Vandaar naar een draadloze Dlink 524 (voor wifi, DHCP uitgezet) in de huiskamer met een kabel naar die woxter.

Alle instellingen in de woxter overlopen, krijgt een IP, test goed doorlopen)

Op m'n Windows 7 64bit Home premium krijg ik echter met geen enkele mogelijkheid de woxter te zien (volgens handleiding is dit perfect mogelijk). Op de woxter krijg ik echter wél de Win7 pc te zien, echter vraagt ie bij het benaderen een wachtwoord (er is echter geen wachtwoord ingesteld)

Op m'n Windows XP laptop geen enkel probleem, kan mappen sharen, files heen en weer kopieren enz... zoals het zou moeten werken dus.

dit heb ik al gedaan:

andere firewall
Windows firewall
firewall uit (internet preventief ook uitgedaan)
Win7 laten zoeken naar Nas
andere account mét wachtwoord (geen s6)
woxter rechtsreeks aangesloten op de pc, geen s6 (pc wordt gevonden langs de woxter kant, niet langs de pc zijde)

me suf gezocht op het net, blijkbaar ben ik niet de enige die problemen heeft.
een oplossing voor een AC Ryan playon (die nauwverwant is) is deze, echter geen succes.

Op de facebook woxter page (jaja) heb ik een vraag gesteld, die werd beantwoord met een oplossing. Ik moest wat klooien in de Local Security Policy (gpedit.msc/secpol), echter is deze niet toegankelijk in de Home Premium... Ondertussen is de ticket op die Facebook pagina om onduidelijke redenen Niet meer beschikbaar... :?

Komt op dit neer:

1)Allow all traffic to the ip of woxter in your firewall.

2)Modify the registry:

[HKEY_LOCAL_MACHINESYSTEMCurrentControlSetservicesNetlogonParameters]
"RequireSignOrSeal"=dword:00000001
"RequireStrongKey"=dword:00000001
"SealSecureChannel"dword:00000000
"SignSecureChannel"dword:00000000

[HKEY_LOCAL_MACHINESYSTEMCurrentControlSetservicesLanmanWorkstationParameters]
"EnablePlainTextPassword"=dword:00000000
"EnableSecuritySignature"=dword:00000001
"RequireSecuritySignature"=dword:00000000

3)Run secpol.msc --> Local Policies --> Security Options , I made the following Changes:

Network access: Allow anonymous SID/name translation: Change to Enable
Network access: Do not allow anonymous enumeration of SAM accounts - Change to Disabled
Network access: Do not allow anonymous enumeration of SAM accounts and shares - Change to Disabled
Network access: Let Everyone permissions apply to anonymous users - Change to Enable
Network access: Restrict anonymous access to Named Pipes and Shares - Change to Disabled
Network access: LAN Manager authentication level - Change to LM & NTLM, send NTLMv2 if negotiated

4) Close secpol.msc.
5) open up command prompt (cmd.exe).
6) type GPUpdate /force
7) Reboot PC.

Note: leave blank the user and password when connecting.

Woxter support is een ramp, alsook de website. Geen oplossing te vinden.

Iemand een idee wat er mis is? Ik denk er serieus aan om gewoon een dual boot te maken (Win7 én XP, de laatste dan enkel om bestanden te kopieren)

[ Voor 26% gewijzigd door jastas op 26-07-2010 16:22 ]