kleine website voor buurt kamer als absolute beginner

Pagina: 1
Acties:
  • 866 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrprancer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-09-2024
Hallo tweakers,
In een opwelling van zo moeilijk kan het tegenwoordig niet zijn heb ik de buurt kamer hier bij mij toegezegd een website op te zetten en ben met de trail versie van dreamweaver en youtube filmpjes aan de slag gegaan met de gratis CSS tempplates en samen met mijn vriendin komen we een eind en nu komt het moment om de hosting te regelen.
De eisen voor de site zijn mogelijkheid tot (makkelijk ook voor anderen als ik er mee op houd) updaten van de activiteiten, het integreren van google agenda op de site en de mogelijkheid voor email contact via de site en versleuteld zodat het geen spambot haven wordt.

2 providers die er tot nu toe uit komen zijn pc extreme en 123 hosting alleen het pakket dat ik moet kiezen is waarvoor ik jullie hulp inschakel.
ook de vraag wat de makkelijkste admin tool is leg ik hier neer.

Alvast bedankt voor jullie hulp
_/-\o_

a guy who plays games 12 hours a day has strong fingers...that could be interesting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Doe je iets met PHP, ASP of dat soort dingen? Als dat niet het geval is dan kun je in principe ieder hostingpakket wel pakken en hoef je er niet eens op te letten welke talen gesupport worden (standaard HTML + CSS werkt op praktisch iedere webspace wel).
Verder is het handig ook even te letten op dataverkeer, maar als het om een lokaal buurthuisje gaat zal dat wel mee gaan vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 22:33
Ik heb meerdere kleine websites draaien bij Antagonist. Goedkoop, redelijk wat dataverkeer, genoeg ruimte en in heb zelf nog nooit downtime gehad. Admin panel is Direct Admin. Vind ik zelf prima werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:57
Als er weinig eisen worden gesteld kan je ook voor Google Sites kiezen, WYSIWYG editor, youtube, google agenda en gmail zit er in en het is gratis.

[ Voor 5% gewijzigd door Kassad op 26-07-2010 15:49 ]

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:47
MADG0BLIN schreef op maandag 26 juli 2010 @ 15:28:
Ik heb meerdere kleine websites draaien bij Antagonist. Goedkoop, redelijk wat dataverkeer, genoeg ruimte en in heb zelf nog nooit downtime gehad. Admin panel is Direct Admin. Vind ik zelf prima werken.
Plesk werkt ook wel fijn is mijn ervaring, maar met Terw_Dan, je zult even moeten vertellen of en welke programmeer/scripttaal je gebruikt, of en welke database, wat de verwachte dataverkeer zal zijn van de site, hoe veel schijfruimte de site in beslag zal nemen, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrprancer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-09-2024
dank voor het advies atagonist lijkt mij op dit moment de makkelijkste keuze
ga het voorlegen en dan maar opzetten

google sites is een leuk alternatief maar ze willen echt een domein naam hebben en niet iets gerelateerd aan google.

@caelorum verkeer is minimaal denk niet meer dan 400 bezoekers per maand en de site bestaat uit drie pagina s met mischien 2 of drie flash filmpjes als ik daar nog aan toe kom. het blijft een hobby project en zal er verder aan klooien als de tijd dat toelaat maar het zal nooit een groot project worden dus meer dan 50 mb wordt het niet.
Alles wordt in dreamweaver gedaan met standaard Html en Css

a guy who plays games 12 hours a day has strong fingers...that could be interesting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ga je die filmpjes ook zelf hosten? Want als zo'n ding 30MB is en je hebt daadwerkelijk 400 bezoekers die dat ding bekijken is dat wel 12GB traffic. En de allersimpelste pakketjes willen dan nog wel eens niet toereikend zijn in dat geval. Maar je kunt ook gewoon die dingen op youtube zetten en embedden op je site natuurlijk, dat scheelt jou bandbreedte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:57
mrprancer schreef op maandag 26 juli 2010 @ 16:11:
dank voor het advies atagonist lijkt mij op dit moment de makkelijkste keuze
ga het voorlegen en dan maar opzetten

google sites is een leuk alternatief maar ze willen echt een domein naam hebben en niet iets gerelateerd aan google.

@caelorum verkeer is minimaal denk niet meer dan 400 bezoekers per maand en de site bestaat uit drie pagina s met mischien 2 of drie flash filmpjes als ik daar nog aan toe kom. het blijft een hobby project en zal er verder aan klooien als de tijd dat toelaat maar het zal nooit een groot project worden dus meer dan 50 mb wordt het niet.
Alles wordt in dreamweaver gedaan met standaard Html en Css
Je kan ook gewoon een domein aan Google sites hangen, je kan zelfs je domein via Google aanvragen wanneer je de site aanmaakt. Easy peasy lemon squeezy.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:14

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik heb zelf mijn site bij Versio, erg goedkoop en niets mis mee!

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:52

IEF

Why so serious?

Het wordt op deze manier wel een heel erg simpel 'wat moet ik nemen?'-topic. Die zijn per definitie ongewenst, zeker als het webhosting betreft.

Ik mis verder eigen inzet. Wat zijn je eisen, wat heb je gezocht/gevonden, waar voldoen deze wel/niet aan, etc.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.