Amazon.co.uk: bestelling na vier weken niet binnen

Pagina: 1
Acties:

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024
Op 27 juni heb ik een bestelling geplaatst bij amazon.co.uk. De eerste delivery werd de daaropvolgende dag verzonden en werd op 30 juni hier bezorgd. De tweede delivery zou 28 juni verzonden zijn met een verwachte bezorgdatum van 5 juli.

Ik ben op 9 juli op vakantie gegaan en gisteren teruggekomen, maar nog steeds ligt er hier geen pakket op mij te wachten. Huisgenoten en de buren weten van niets en er ligt geen bericht van TNT Post.

Amazon.co.uk vertelt klanten contact op te nemen met de bezorgdienst in dit soort gevallen. Dit leek me nutteloos en dat bleek het ook te zijn; TNT kan niets zonder een tracking code, welke Amazon.co.uk niet aan mij beschikbaar gemaakt heeft. De medewerker die ik aan de telefoon had zei dat zelfs met een adres ze voor mij niet kunnen nakijken of er nog openstaande leveringen zijn.

Ik heb zojuist Amazon.co.uk gemaild met een beschrijving van het probleem, maar ik zou graag van jullie nog wat feedback krijgen. Wat kan ik nog meer doen om dit pakket boven water te krijgen of om te zorgen dat ik mijn geld (zo'n 180 euro) niet kwijt ben? De bestelling is op 27 juni betaald met een creditcard van een familielid. Is het mogelijk en verstandig om deze betaling te storneren?

//Edit: net met Skype geprobeerd te bellen, maar de verbinding is zo slecht dat ze mij niet kunnen verstaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Mei op 26-07-2010 14:57 ]

• hellknight
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:07

hellknight

Medieval Nerd

Mijn ervaring is dat Amazon redelijk coulant omgaat met dit soort issues - als jij enigssinds aannemelijk kan maken dat jij je bestelling niet ontvangen hebt, zullen ze deze gewoon nogmaals sturen, of je geld teruggeven - zo ging het in ieder geval toen ik enkele maanden terug een dergelijk geval had.

Your lack of planning is not my emergency

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Terughalen via CreditCard-maatschappij zou ik nog niet doen, daar krijg je alleen maar meer gezeik mee, dan zullen ze je een stuk minder gauw gaan helpen, en de mogelijkheid bestaat dat je account gelocked wordt.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• Mei
Zojuist nogmaals geprobeerd en de verbinding was net goed genoeg om mijn telefoonnummer door te geven. De medewerker heeft mij teruggebeld en probeert nu zelf TNT te bereiken.

Amazon.co.uk zegt dat TNT zegt dat ze het pakket op 3 juli bezorgd hebben. Óf ze zijn in de war met het pakket van Amazon.de dat voor mijn huisgenoot bezorgd is óf iemand hier in de flat heeft mijn spullen en houdt zijn mond dicht.

[ Voor 40% gewijzigd door Mei op 26-07-2010 15:17 ]

• TMoose
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-12-2025

TMoose

Mooooooose !!

Dat is juridisch gezien een probleem van amazon, Tenzij ze kunnen bewijzen d.m.v. handtekening oid dat het wel is afgeleverd.

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

• Mei
Probleem zal dan door TNT veroorzaakt zijn. Of de fout juridisch bij Amazon.co.uk ligt weet ik niet. Het gaat in Nederland zo, maar ik weet niet hoe de wetgeving in Groot Brittannië is. De medewerker heeft me ondertussen teruggebeld en kostenloos een nieuwe order klaargezet, met het verzoek deze te annuleren, mocht de oorspronkelijke zending alsnog tevoorschijn komen.

• Japperrrr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-11-2025
Dus alles komt toch nog goed? :)
Pagina: 1