IVR met doorschakeling naar mobiele nummers

Pagina: 1
Acties:
  • 668 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 367503

Topicstarter
Hallo,

Ik ben op zoek naar de volgende oplossing:
Men belt in op een lokaal nummer (b.v. 020-xxxxxxx). Men hoort een welkomstboodschap en komt vervolgens in een carroussel uit waarbij profielen te horen zijn. Men kan vervolgens een profiel kiezen en wordt dan doorschakeld naar een mobiel nummer.

Belangrijk hierbij is dat de persoon credits moet hebben om in de carroussel terecht te komen en dat er afrekening per minuut plaats dient te vinden. Dus stel dat de persoon 10 euro heeft betaald heeft hij recht op 10 minuten in de carroussel.

Wij kan mij helpen met de implementatie van een dergelijke oplossing (ik ga er vanuit dat b.v. een Digium kaart wordt gebruikt).

Bij voorbaat dank,
Patiricia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-07 08:55

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Anoniem: 367503 schreef op maandag 26 juli 2010 @ 14:27:
Hallo,

Ik ben op zoek naar de volgende oplossing:
Men belt in op een lokaal nummer (b.v. 020-xxxxxxx). Men hoort een welkomstboodschap en komt vervolgens in een carroussel uit waarbij profielen te horen zijn. Men kan vervolgens een profiel kiezen en wordt dan doorschakeld naar een mobiel nummer.

Belangrijk hierbij is dat de persoon credits moet hebben om in de carroussel terecht te komen en dat er afrekening per minuut plaats dient te vinden. Dus stel dat de persoon 10 euro heeft betaald heeft hij recht op 10 minuten in de carroussel.

Wij kan mij helpen met de implementatie van een dergelijke oplossing (ik ga er vanuit dat b.v. een Digium kaart wordt gebruikt).

Bij voorbaat dank,
Patiricia
Asterisk......

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Astrisks, oke!
Is er een partij die mij met deze totaaloplossing kan helpen?

Groetjes
Patricia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Nee want er is geen totaaloplossing voor.
Dit moet allemaal individueel geschreven worden, en dat gaat wat kosten uiteraard.
Ligt er aan wat je budget is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OK13
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-06 20:11
Sowieso gaat dat niet lukken met een lokaal nummer. Voor een betaaldienst als deze moet je een 090x nummer gebruiken. Op die manier hoef je ook niet te werken met pre-paid. Je rekent gewoon per minuut af via de telefoonrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

OK13, het kan wel degelijk met een lokaal nummer, het "betaal" systeem kun je afvangen met php icm de credits die ze aanhaalt.

Of het wettelijk mag weet ik dan weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het gaat om een oplossing voor het buitenland, waar er geen 090x nummers te verkrijgen zijn, vandaar een prepaid systeem.

Aan hoeveel uur werk zou ik moeten denken?

Groetjes
Patricia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

OK13 schreef op maandag 26 juli 2010 @ 15:03:
Sowieso gaat dat niet lukken met een lokaal nummer. Voor een betaaldienst als deze moet je een 090x nummer gebruiken. Op die manier hoef je ook niet te werken met pre-paid. Je rekent gewoon per minuut af via de telefoonrekening.
Tuurlijk kan dat wel, als je op een andere manier betaald (bijvoorbeeld online via ideal) en daarmee "credits" koopt welke gekoppeld zijn aan jouw telefoonnummer. Zodra jij belt met jouw telefoon dan ziet het systeem jouw nummer en weet dat je credits hebt en laat je door. Is niet echt super ingewikkeld :)
CrankyGamerOG schreef op maandag 26 juli 2010 @ 15:04:
Waarom zou dat wettelijk niet mogen? Ik mag toch zelf wel bepalen welke telefoontjes ik wel of niet aanneem? Dat ik bepaalde telefoontjes doorlaat door het commerciele model dat ik heb (vooraf betalen voor 24/7 support bijvoorbeeld) moet ik dan toch zelf weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Inderdaad Erkens,

We laten mensen bijvoorbeeld via premium sms betalen (dat kan wel in die landen) en we maken een match tussen mobiel nummer en aantal credits (of als de persoon een vast nummer smst, gebruiken we dat als id). Zodra iemand belt met dat mobiele nummer of zijn vaste nummer kijken we of de persoon credits heeft en zo ja, dan komt ie in de carroussel. Afrekening moet wel op basis van minuten.

We zijn op zoek naar een partij die dit voor ons kan opzetten.

Bij voorbaat dank,
Patricia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Anoniem: 367503 schreef op maandag 26 juli 2010 @ 15:29:
We zijn op zoek naar een partij die dit voor ons kan opzetten.
Gouden Gids?

Of neem contact op met je eigen telecomprovider, die kunnen je vast verder helpen, lijkt me handiger dat willekeurige mensen op een forum via DM berichten te benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ben benieuwd naar nieuwe reacties!

Groetjes
Patricia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OK13
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-06 20:11
CrankyGamerOG schreef op maandag 26 juli 2010 @ 15:04:
OK13, het kan wel degelijk met een lokaal nummer, het "betaal" systeem kun je afvangen met php icm de credits die ze aanhaalt.

Dat het zo kan betwist ik ook niet. Ik doelde eigenlijk meer op de wet. Als je een entertainmentlijn wil gaan opzetten kom je toch al snel in een donker gebied. Bij dit soort lijnen moet van te voren heel erg duidelijk zijn wat het kost. Dat vang je met een 090x lijn helemaal af.

@TS: Wat bedoel je eigenlijk met een carroussel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-07 08:48
kan voor je gebouwd worden dmv een OCS Server en een speech server. verawcht een 3 a 4 weken programmeertijd, is helemaal custom code, zit je al gauw op een 1000 a 1200 euro per dag, investering van 25K ongeveer dus alleen uren, dan apparaatuur zit je nog eens op 10K..

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

OK13 schreef op maandag 26 juli 2010 @ 20:59:
Dat het zo kan betwist ik ook niet. Ik doelde eigenlijk meer op de wet. Als je een entertainmentlijn wil gaan opzetten kom je toch al snel in een donker gebied. Bij dit soort lijnen moet van te voren heel erg duidelijk zijn wat het kost. Dat vang je met een 090x lijn helemaal af.
Er is volgens mij wettelijk geen probleem hiermee, je hebt immers al betaald (prepaid) via een andere manier dan via je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-07 08:38

IEF

Why so serious?

GoT is niet de plaats voor werving.

Dit is een forum voor technische discussie op niveau. Verder wordt kicken binnen 24 uur ook niet op prijs gesteld.
Anoniem: 367503 schreef op maandag 26 juli 2010 @ 20:04:
Ben benieuwd naar nieuwe reacties!

Groetjes
Patricia
Deze gaat op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.