Super LCD?

Pagina: 1
Acties:

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-02 20:18
In nieuws: HTC bevestigt gebruik Super LCD-schermen in plaats van amoled gesproken over 'Super LCD'-schermen. Bestaan die überhaupt wel? Hier lees ik dat S-LCD niets meer is dan de bedrijfsnaam van een joint-venture tussen Samsung en Sony.

Een toelichting is hier (scroll naar beneden) te lezen:
S-LCD is NOT “Super LCD”. Matter of fact, there is no such thing as a “Super TFT-LCD”.

S-LCD is a lcd manufacturing COMPANY NAME formed through a joint venture by Samsung and Sony. The majority owner being Samsung, the company and its plant is based in South Korea, home to Samsung.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
HTC gebruikt zelf de benaming Super LCD display (SLCD) in het originele persbericht, dus er is geen reden waarom Tweakers.net het ook niet zou gebruiken.
HTC Corporation, a global designer of smartphones, today introduced Super LCD display (SLCD) technology into a variety of HTC phones including the HTC Desire and global Nexus One later this summer.

• yohan
Dat is wel een beetje kort door de bocht. Voor hetzelfde geld is het een goedkoop marketingpraatje. Als er geen harde (technische) verschillen bestaan met standaard LCD dan zou T.net dit toch niet rücksichtlos moeten overnemen.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:27

WoutF

Hoofdredacteur
Cadezo schreef op maandag 26 juli 2010 @ 14:13:
HTC gebruikt zelf de benaming Super LCD display (SLCD) in het originele persbericht dus er is geen reden waarom Tweakers.net het ook niet zou gebruiken.

[...]
Precies :)
yohan schreef op maandag 26 juli 2010 @ 14:15:
Dat is wel een beetje kort door de bocht. Voor hetzelfde geld is het een goedkoop marketingpraatje. Als er geen harde (technische) verschillen bestaan met standaard LCD dan zou T.net dit toch niet rücksichtlos moeten overnemen.
Standaard lcd bestaat niet, je hebt immers tn, pva, ips, etcetera. HTC claimt dat deze panelen een betere contrastratio en kijkhoek hebben dan gangbare lcd-panelen, en geeft ze daarom een mooie naam. Door die naam te noemen zijn we niet 'rücksichtlos' bezig. Als je het artikel leest zie je dat er genoeg vraagtekens gezet worden bij de claims.

• yohan
WoutF schreef op maandag 26 juli 2010 @ 14:27:
Standaard lcd bestaat niet, je hebt immers tn, pva, ips, etcetera. HTC claimt dat deze panelen een betere contrastratio en kijkhoek hebben dan gangbare lcd-panelen, en geeft ze daarom een mooie naam. Door die naam te noemen zijn we niet 'rücksichtlos' bezig. Als je het artikel leest zie je dat er genoeg vraagtekens gezet worden bij de claims.
Dat is waar. Alleen de term Super LCD komt over als een volledig nieuwe techniek, terwijl het in feite alleen een verbetering is van de bestaande techniek, zoiets als PixelPlus van Philips bijv.

• svenk91
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-02 12:21
Het is maar hoe je het bekijkt. Super LCD komt op mi jweer over als een verbetering op de bestaande LVD techniek(en).

• Passievrucht
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:22

Passievrucht

swarma

En deze LCD panelen zouden ook beter met het stroom om moeten gaan, aldus HTC pressletter. 5maal beter dan de huidige lcd panelen.

[ Voor 18% gewijzigd door Passievrucht op 26-07-2010 23:48 ]

Steam id is passievrucht \\ Xbox Live GT: Meneer Passievrucht

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

WoutF schreef op maandag 26 juli 2010 @ 14:27:
[...]

Standaard lcd bestaat niet,
Daarom hebben amoled-schermen ook extreem hoge contrastwaarden vergeleken met normale lcd's.
*kuch*

maar super-lcd bestaat niet. Het zijn S-LCD schermen en dat zijn tft schermen van de fabrikant S-LCD. Oftewel, ze stappen al dan niet tijdelijk af van de amoleds en over naar de ouderwetse schermen. De naam "super-lcd" is dus gewoon onjuist als ik zo de tot mij beschikbare informatie bekijk.

[ Voor 9% gewijzigd door Hooglander1 op 26-07-2010 23:50 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• yohan
Met ^^.

Dat is wat ik dus ook concludeerde na het lezen van het artikel en de quote uit mijn startpost. Volgens mij probeert HTC hier een ordinaire bezuiningsoperatie te verkopen als een verbetering. Nu ze zelfs Engadget en T.net om de tuin hebben weten te leiden lijkt dat aardig gelukt :P

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
yohan schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 00:23:
Met ^^.

Dat is wat ik dus ook concludeerde na het lezen van het artikel en de quote uit mijn startpost. Volgens mij probeert HTC hier een ordinaire bezuiningsoperatie te verkopen als een verbetering. Nu ze zelfs Engadget en T.net om de tuin hebben weten te leiden lijkt dat aardig gelukt :P
Om de tuin leiden? Er wordt netjes vermeld wat de beweringen van HTC zijn, en daar worden kanttekeningen bij geplaatst. Lijkt me niets mis mee.

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:48
Een naam kan toch niet fout zijn :? Als iemand z'n kind Jan noemt, dan ga je toch ook niet zeggen: "Dat is fout, dat is een Henk. Dat zie je toch zo."

HTC is eerlijk en stelt dat ze S-LCD i.p.v. AMOLED schermen gaan toepassen. Ik neem aan dat ze dat ook netjes op de verpakking zetten. En ja, Super LCD is een marketingnaam, net als Super AMOLED. Dat "super" is immers niets meer dan het vastplakken van het glas / de digitizer aan het scherm. Maar Samsung zal het nooit hebben over de pentile layout en het feit dat daardoor de resolutie eigenlijk veel lager is en tekst daardoor slecht(er) leesbaar is. Dat is marketing.

Nu noemt HTC hun schermen super, omdat ze blijkbaar een mooie kijkhoek hebben en misschien ook wel het glas / de digitizer aan het scherm vastplakken. Daarnaast zijn S-LCD's zuiniger dan AMOLED. Fantastisch toch. Misschien zijn de schermen beter, misschien zijn ze slechter. Maar het is een feit dat er een tekort is aan AMOLED schermen. HTC geeft nu eerlijk aan dat ze andere schermen gaan toepassen. Om aan te geven dat het niet zomaar schermen zijn, geven ze er een speciale naam aan. Dat de fabriek ook zo heet, maakt de naam toch niet fout? Ik denk dat we moeten afwachten tot de telefoons leverbaar zijn, of S-LCD ook echt een stap terug is t.o.v. AMOLED.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Je 1e en 2e alinea zijn correct, maar de 3e niet.

Ik kan nergens vinden dat HTC hun schermen super noemt, dat heeft iemand in een tussenschakel er van gemaakt. En om dat zo over te nemen is niet correct lijkt mij.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Eerste zin van het persbericht:
HTC Corporation, a global designer of smartphones, today introduced Super LCD display (SLCD) technology into a variety of HTC phones including the HTC Desire and global Nexus One later this summer.

• yohan
Jawel hoor, HTC noemt het zelf Super LCD in haar persbericht:
Taoyuan, TAIWAN – July 26, 2010 – HTC Corporation, a global designer of smartphones, today introduced Super LCD display (SLCD) technology into a variety of HTC phones including the HTC Desire and global Nexus One later this summer
Edit: te laat.

Anyway.
De term hebben ze overigens waarschijnlijk zelf bedacht, aangezien s-LCD gewoon de naam van het productiebedrijf is.

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Aah, dan had ik het inderdaad verkeerd, ik kon dat zelf dus niet terugvinden en heb waarschijnlijk dik over het linkje gekeken.

Mea culpa.

Pagina: 1