Verwijderd

Topicstarter
Beste medetweakers ik heb een nieuw systeem gekocht:
Asus Rampage III Extreme
Corsair HX750
Coolermaster CM 690 II Advanced
I7 930 d0
Corsair TR3X6G1600C8D
Asus EAH 5870
Sychte Mugen 2 Rev B
Samsung f3 1tb

Nu heb ik op het systeem gespeeld zonder problemen moederbord is RMA gegaan maar was niks mee aan de hand, ik heb een andere videokaart geprobeerd andere hardeschijf en heb de casefans los gekoppeld maar niks helpt, hoe alles is gebeurt is als volgt ik starte de pc een keer in de ochtend op deze ging gewoon in windows etc daarna was ik even op bed gaan liggen en inslaap gevallen(scherm was standby gegaan) deze kreeg ik neit meer aan, dus ik had contact opgenomen met de leverancier en het mobo RMA gestuurd maar daar bleek niks mee aan de hand te zijn, nu is het voor mij een raadsel wat er aan de hand is heb het geheugen ook 1 voor 1 getest en ik krijg 2 korte bios beeps.

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:17
Een rampage III heeft een AMI bios. Google op AMI BIOS beep codes en je krijgt dit:

2 short Memory parity error A memory parity error has occurred in the first 64K of RAM. The RAM IC is probably bad
Probeer dus even om met 1 reepje geheugen te draaien en het eventueel te testen met memtest.
Daarnaast loop even de Hangen en opstarten Troubleshooter door.

offtopic: meer punten in je zinnen kan geen kwaad ;)

Computer says no

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de ram 1 voor 1 geprobeerd, maar ik blijf bios beeps krijgen krijg met 1 ram erin 1 korte bios beep. met al het geheugen erin krijg ik 2 korte bios beeps.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2010 14:37 ]

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:17
1 short DRAM refresh failure The programmable interrupt timer or programmable interrupt controller has probably failed

Misschien toch moederbord kapot...

Computer says no

• Harm30
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-10-2025
staat het geheugen op de juiste specificaties? voltage snelheid.. latencies?

gametag: estruqiarixs

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:30

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Harm30 schreef op maandag 26 juli 2010 @ 15:52:
staat het geheugen op de juiste specificaties? voltage snelheid.. latencies?
Hoe wil je dat controleren als je geen beeld krijgt? ;)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

Probeer eens een cmos reset, heeft bij mij ook geholpen met hetzelfde probleem.
Pagina: 1