accuduur geteste mackbook pro 13"

Pagina: 1
Acties:

• pientertje
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik wil al een tijdje een macbook pro 13" hebben, vooral vanwege zijn extra lange batterijduur. Het nieuwe type zou zelfs 10 uur halen. Dit is een specificatie van de fabrikant, andere reviews zeggen dat hij bij normaal gebruik (verlichting ca 50% wifi+muziek) ongeveer 7 uur haalt.

Na het lezen van de review over de nieuwe macbook pro's ontdekte ik dat de batterijduur van het nieuwe 13" model zelfs slechter is geworden. In de reacties werd ook al opgemerkt dat er iets mis is, hetzelfde type haalde bij andere gebruikers wel ongveer 7 uur. Het 15" model haalde wel ongeveer 7 uur.

Nu vroeg ik me af hoe dit kon, ik ga er van uit dat de redactie dit grote verschil ook gezien heeft. Is er iets met het geteste model, of komt het door de testmethode dat het resultaat zo verschilt met andere testen?

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Uiteraard vond ik het ook vreemd. Ik heb de test daarom tijdens het reviewen nog een paar keer extra gedraaid (heel tijdrovend werk helaas) en ook de omstandigheden grondig nagelopen om mezelf ervan te verzekeren dat deze identiek waren. De uitkomsten waren telkens nagenoeg hetzelfde (paar minuten verschil). Het wordt dan speculeren waarom de uitkomsten niet in lijn der verwachting liggen.

• pientertje
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Dat dacht ik al.

Jullie hebben nog geen contact opgenomen met apple? Die zou waarschijnlijk een nieuwe accu sturen om het daarmee nog een keer te proberen.