Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08:23

Dima_2005

T.net-verslaafde

Topicstarter
Wegens het vreselijk irritante werken van mijn Linksys WAG160N, ga ik een nieuwe router kopen.
Aangezien ik geen ADSL meer heb, ga ik dus een gewone router nemen.

Mijn keuzes zijn:
* Linksys WRT320N (79.90€)
* Linksys WRT610N (144.90€)
* Asus RT-N16 (127.90€)
* D-Link DIR-655 (99€)
* TP-LINK TL-WR1043N (61.90€)
* Sitecom WL350 (139.90€)

Nuja, wat voor mij belangrijk is?
1 woord: STABILITEIT, daarna volgen pas de leuke featuers etc...
Het is dus heel belangrijk om een stabiele verbinding te hebben. Snelheid is dan natuurlijk op de 2de plaats. Het zou ook heel leuk zijn als ik normaal zou kunnen surfen/downloaden/streamen (30Mbit op 25m afstand)
Voor het streamen ligt er een UTP-kabel rechtstreeks naar de TV, dus enkel de upstream van computer naar router zou min. 20-25Mbit moeten zijn(zoals de meeste 1080p rips)

Ik sta open voor dingen zoals DD-WRT, maar dan is die Linksys WRT610N een beetje overpriced, aangezien de Storage Link wegvalt. Klopt dit?

Wat ook belangrijk is, dat ik geen 5Ghz apparaten heb en ik die functie dus niet zal gebruiken, ik heb een snelle 2.4Ghz router nodig!
Ook is de router weg van alle techniek, en is er MINIMAAL 15m afstand tussen router en computer. Op dit moment met de WAG160N is dat niet echt zo'n groot probleem, bereik is door het hele huis. Hoewel in de tuin het al moeilijker word, dus als de router een goede bereik heeft is dat ook een plus!

Op dit moment denk ik aan de WRT320N, maar dan is de grote vraag: IS DIE STABIEL? Want daar vind ik precies niet echt veel info over (net zoals ik de WAG160N kocht, toen was die ook 'stabiel') En loopt DD-WRT daar ook goed op?

Alvast bedankt voor jullie hulp met het maken van een uitzonderlijk moeilijke keuze!

/* Edit: heb ook de Netgear WNDR3700 gevonden*/

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Topicstarter
Laat maar, ik heb de Netgear WNDR3700 gekozen, daar heb ik het minste over instabieliteit gelezen, en da's het belangrijkste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr0sT_be
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23-07 17:53
Ik heb een WRT320N gehad, problemen met gehad instabiel, binnen gebracht en omgeruild tegen een DIR-655 loop vlotjes nu! Ikzelf heb een glasvezel lijn en ik moet zeggen die router doet zijn werk wel! Toch denk ik dat de WNDR3700 minstens even goed zal draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry_Sack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-04 12:01
De Netgear WNDR 3700 is leuk, maar voor dezelfde specs en betere ondersteuning op het moment, zou ik liever de D-link DIR-825 verkiezen.
Dat komt omdat ik nogal gecharmeerd ben van de veelzijdigheid van Openwrt en de installatieprocedure / ondersteuning lijkt toch net even wat prettiger dan bij de Netgear. Ze kosten nagenoeg hetzelfde en ze kunnen allebij op zijn minst even veel.
Eigenlijk zou je het design van het kastje het doorslaggevende criterium kunnen geven. Keuzes.. keuzes..

GA-P35-DS3R, C2D E8400 @ 3,6 Ghz, 2 GB OCZ Platinum rev 2 800 5-5-5-15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

De TP-Link, erg goedkoop, erg stabiel (gebruik hem prive en heb hem zakelijk in een klein bedrijf draaiend zonder uitval) en hij werkt erg goed. De WAN-LAN snelheid is erg hoog, hij is gigabit en is zowel in G als N snel.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Topicstarter
Njah, ik heb me al 2 weken geleden de Netgear gekocht en ben UITERST tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry_Sack
Gefeliciteerd met je aankoop. Is hij een beetje stabiel en heb je al een andere firmware dan de stock er op gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Topicstarter
Harry_Sack schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 17:12:
Gefeliciteerd met je aankoop. Is hij een beetje stabiel en heb je al een andere firmware dan de stock er op gezet?
Hij loopt ERG stabiel, en ik hou het ook graag zo. (dus tot DD-WRT niet uit beta voor dit toestel komt, blijft het ook zo).
Firmware dat erop staat is van Netgear zelf: V1.0.4.68
Na reeds een totaal traffiek van 1TB (80% binnen het netwerk, vooral WLAN)
Een keer heb ik het voorgehad dat de perofmantie even omlaag ging, de reden was feitenlijk heel simpel. Er zat een onnozelaar rechotver ons huis (kleine parking), in een auto, met een laptopje en antenne op zijn dak.
(heb die kerel op zijn gezicht gegeven O-) ) Daarna werkte alles weer goed. Maar in een half uur Backtracken heeft ie niks kunnen doen (deuh, WPA2 AES-only).
Heb trouwens de revisie 01R17, blijkbaar een van de betere revisies voor stabiliteit van 2.4Ghz, maar wel minder voor bereik van 5Ghz. (who cares, mijn enige apparaat op 5Ghz staat 2m van de router :)

[ Voor 10% gewijzigd door Dima_2005 op 21-08-2010 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:09

rapture

Zelfs daar netwerken?

TP-Link TL-WR1043N krijgt nu de populariteit van de Linksys WRT54G over zich en is onderweg om een klassieker te worden. Het is goedkoop, zomerbestendig (Een Linksys moet je een koelvinupgrade geven om een Belgische zomer te overleven. De A-merken knibbelen enkele centjes teveel van de productiekosten af en worden instabiel. Dus je moet wel naar alternatieven kijken.), en heeft veel features voor zijn lage prijs.

Ik ben gevoelig voor pings. Als ik op een knop ram, dan moet het direct reageren en niet met lagstoten werken. Lange gamesessies kan met 20 ms gemiddelde ping (zonder grote pieken) op een Belgische Telenet-kabel werken. Er zijn zelfs momenten dat ik afvraag of de CMTS of de kabelmodem van Telenet stabiel genoeg is voor mijn gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Harry_Sack schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 00:00:
De Netgear WNDR 3700 is leuk, maar voor dezelfde specs en betere ondersteuning op het moment, zou ik liever de D-link DIR-825 verkiezen.
Dat komt omdat ik nogal gecharmeerd ben van de veelzijdigheid van Openwrt en de installatieprocedure / ondersteuning lijkt toch net even wat prettiger dan bij de Netgear. Ze kosten nagenoeg hetzelfde en ze kunnen allebij op zijn minst even veel.
Eigenlijk zou je het design van het kastje het doorslaggevende criterium kunnen geven. Keuzes.. keuzes..
Ik heb geen weet van revisies waar de WNDR3700 niet op draait tot nader order. Bij de D-Link DIR-825 zijn er wel revisies die (nog) niet door OpenWrt ondersteund worden.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry_Sack
Borromini schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 19:22:
[...]

Ik heb geen weet van revisies waar de WNDR3700 niet op draait tot nader order. Bij de D-Link DIR-825 zijn er wel revisies die (nog) niet door OpenWrt ondersteund worden.
Niet geheel volgens wens van de vraagsteller, maar niet onbelangrijk, geldt het principe van de 5Ghz band, Openwrt heeft/had het nog niet helemaal onder de knie:

Adjust other wireless settings as appropriate.
*AS OF 2010-01-11, THE 5 GHZ WIRELESS INTERFACE WILL NOT COME UP UNLESS YOU SET THE COUNTRY CODE AND CHANNELS AS DESCRIBED ABOVE.*

Niet het grootste probleem, maar je wilt het liefst geen beren op de weg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry_Sack
Dima_2005 schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 17:38:
[...]

Hij loopt ERG stabiel, en ik hou het ook graag zo. (dus tot DD-WRT niet uit beta voor dit toestel komt, blijft het ook zo).
Firmware dat erop staat is van Netgear zelf: V1.0.4.68
Na reeds een totaal traffiek van 1TB (80% binnen het netwerk, vooral WLAN)
Een keer heb ik het voorgehad dat de perofmantie even omlaag ging, de reden was feitenlijk heel simpel. Er zat een onnozelaar rechotver ons huis (kleine parking), in een auto, met een laptopje en antenne op zijn dak.
(heb die kerel op zijn gezicht gegeven O-) ) Daarna werkte alles weer goed. Maar in een half uur Backtracken heeft ie niks kunnen doen (deuh, WPA2 AES-only).
Heb trouwens de revisie 01R17, blijkbaar een van de betere revisies voor stabiliteit van 2.4Ghz, maar wel minder voor bereik van 5Ghz. (who cares, mijn enige apparaat op 5Ghz staat 2m van de router :)
Ongelooflijk, je hebt ook echt altijd wel ergens zo'n malloot die vanuit zijn autootje gaat zitten kijken of hij op andermans internet kan meeliften. Goed dat je 'm zijn vet hebt gegeven hahaha

Het design is trouwens een stuk mooier dan dat van de TP-Link. Je vraagt je af hoe iemand er toe komt om zoiets lelijks te verzinnen als dit :

Afbeeldingslocatie: http://www.wlan-shop.nl/images/tp-link-TL-WR1043ND.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Mensen die functionaliteit belangrijker vinden dan looks.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mnstrspeed
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 14:49

Mnstrspeed

Aw, Snap!

Mijn WRT320N met DD-WRT v24-sp2 mini staat op het punt over de twee maanden uptime te gaan (meteen geflasht na het ontvangen van de router). In het totaal zo'n 500GB gedownload via usenet en hier en daar wat torrents, maar nooit problemen gehad met de stabiliteit. Ook WLAN werkt voor zover ik weet naar behoren door het hele huis :)

Ehhh wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:09

rapture

Zelfs daar netwerken?

Tsurany schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 01:08:
Bij mij hangt het achter een zetel, dan maakt het niet uit welke omhulsel dat het heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:50
Mijn WRT320N met v24sp2 Mega heeft een uptime van meer dan 4 maanden op moment. Rete stabiel! Download constant. En er staan 4 computers, 1 server en een aantal wireless apparaten zoals telefoons, laptops en wii constant in verbinding met de WRT320N.

Met DD-WRT heb ik zelfs een tweede SSID voor huisgenoten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Harry_Sack schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 00:56:
[...]

Niet geheel volgens wens van de vraagsteller, maar niet onbelangrijk, geldt het principe van de 5Ghz band, Openwrt heeft/had het nog niet helemaal onder de knie:

Adjust other wireless settings as appropriate.
*AS OF 2010-01-11, THE 5 GHZ WIRELESS INTERFACE WILL NOT COME UP UNLESS YOU SET THE COUNTRY CODE AND CHANNELS AS DESCRIBED ABOVE.*

Niet het grootste probleem, maar je wilt het liefst geen beren op de weg ;)
Ik zou ook niet zeggen dat OpenWrt hier stabiel draait, als het alleen maar 2,4 GHz is dat werkt. Ik heb twee aparte netwerken (802.11n op de 5 GHz, 802.11g op de 2,4 GHz) en gebruik uitsluitend de 5 GHz-band. Ik heb het nog geen enkele keer dienen resetten sinds ik het geconfigureerd heb.

Ik heb zelf een SVN-versie gecompileerd die de hardcoded frequencies van de Atheros-kaart kan negeren, maar dat had ik uiteindelijk niet nodig.
Tsurany schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 01:08:
Line of sight speelt wel degelijk een rol voor het bereik, dus je gaat dit ding niet wegstoppen tenzij de signaalverzwakking nauwelijks impact heeft. Bij mij staat die router bovenop een kast, maar die blinkende lampjes trekken wel degelijk aandacht. Dan heb ik liever zo'n WNDR3700 dan zo'n TP-Link. Wat niet wil zeggen dat die TP-Link niet goed is; maar de populariteit van een model speelt ook een cruciale rol in de ondersteuning door third party firmware zoals OpenWrt. Waar OpenWrt volledig functioneel is (of kan zijn ;)) op een WNDR3700 is dat met die TP-Link (nog) niet het geval.

In een bedrijfsomgeving spelen esthetische motieven natuurlijk minder (of zouden die minder mogen spelen), maar thuis heb ik liever iets dat niet teveel opvalt, en als ik dan moet kiezen tussen wit en zwart...

[ Voor 30% gewijzigd door Borromini op 22-08-2010 08:07 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-09 09:57
12 minuten na het openen van dit topic geef je al aan dat je een router uitgezocht hebt.. beetje raar hoor.. :)
Verder zijn er genoeg topics waar de meeste bekende routers besproken worden en kan je op basis daarvan prima een keuze maken.
Ik gooi deze op slot omdat het niets meer toevoegt.

If it ain't broken, tweak it!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.