[win7] Hoe een silent install maken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-09 21:50
Hallo allemaal,

Ik ben bezig met het programma RT seven lite om een versie van windows 7 te maken die automatisch de virusscanner en andere programma's die ik er standaard op wil hebben (iTunes, Winrar, CCleaner enz) installeerd. Alleen voor eigen gebruik hoor!

Nu moet ik de setup files van die programma's erin zetten en de command line switch om de setup "silent"te installeren nu heb ik hier totaal geen verstand van en vraag ik me af of iemand dat hier weet. of is er ergens een site waar ik gewoon de setup files kan downloaden die al silent geinstalleerd worden.

Alvast bedankt!

ps: volgens mij staat dit niet helemaal in het goede subforum maar ik heb geen idee waar het wel moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-09 20:01

Technicality

Vliegt rechtsom...

Als het een .msi-bestand is: draai msiexec.exe /i <installatie> /qn (voor volledig silent) of /qb (voor basic interface). Google voor meer info over deze commandos naar "Windows installer command line". Dit is de makkelijkste manier. Zo heb je nog niet mogelijke herstarts voorkomen, daarvoor moet je er nog achter typen REBOOT="ReallySupress".

Als het een .exe betreft moet je geluk hebben dat er soortgelijke commandos zijn. Dat hangt dan van het programma af. het zou /quiet of /silent of /s kunnen zijn. Voor reboots zijn er dingen als /noreboot. Zoek voor de commandos op de programmanaam en "command line".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

hardware.tom schreef op maandag 26 juli 2010 @ 11:52:

Nu moet ik de setup files van die programma's erin zetten en de command line switch om de setup "silent"te installeren nu heb ik hier totaal geen verstand van en vraag ik me af of iemand dat hier weet.
Dat verschilt vaak per applicatie.

Maar als je gaat [search=unattended install programma's] moet je ook veel meer hints kunnen tegenkomen waar je verder mee kan.
Appdeploy.com is al een voorbeeld.

[ Voor 3% gewijzigd door alt-92 op 26-07-2010 14:10 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:05

Tazzios

..

Ik weet niet of je deze al kon:
http://www.wpiw.net/The_Dark_Side/home.html
Er zit ook een programma bij die de silent parameter kan detecteren.

mocht de applicatie geen silent switch hebben biedt onde4rstaande misschien uitkomst om toch een auto installer van de applicatie te krijgen:
http://tgup.net//