wifi repeater = altijd halve snelheid van je verbinding?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fry_35
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 19:13
Hoi,

Na problemen met het wifi bereik en internetsnelheid in mijn huis heb ik een repeater aangeschaft (fritz!Wlan repeater). Ik heb een 60Mbps verbinding. Zonder repeater dropte de snelheid enorm tot rond de 20Mbps. Nu met mijn repeater heb ik weer 100% signaalbereik maar......is de snelheid slechts rond de 30Mbps. Nu heb ik het hele weekend lopen klooien met firewall instellingen e.d. zonder succes. Ik las daarnet op internet een bericht waarin iemand beweert dat je als je een repeater gebruikt je signaal sowieso door de helft gaat omdat het signaal nu eenmaal herhaald wordt bij het versterken. Kan iemand dat bevestigen? Dat scheelt me nog meer tweaken en settings proberen. Maar........ als het waar is komt het er dus op neer dat een repeater helemaal geen zin heeft om je snelheid weer op te krikken als je een zwak signaal hebt toch?

bedankt alvast voor wat opheldering!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Je snelheid gaat uiteraard door de helft, tov van het maximum wat je verbinding weergeeft(????) , omdat hetzelfde bericht nu 2x in de ether wordt geslingerd op dezelfde frequentie. Echter de weergegeven speed bij je wireless gaat niet door de helft.

Als je al 20Mbps haalt over een wireless-g netwerk heb je niks te klagen.

/EDIT: ik heb dus geen idee wat voor wireless je hebt toen ik dit poste.

60Mbps stabiele transfer rate kun je denk ik alleen makkelijk stabiel krijgen met een kabel (20 euro per 100 meter...),

[ Voor 7% gewijzigd door leuk_he op 26-07-2010 18:21 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-10 22:32

BHQ

20-25mbit is de norm onder goede omstandigheden op 54G, want half duplex + overhead.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasted247
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-12-2024
Doorgaans is een repaeter idd enkel nuttig om een betere dekking te realiseren. Het klopt idd dat de snelheid per 'hop' gehalveerd wordt.

Misschien is wifi N op de 5Ghz band een oplossing? Moet je die 60Mbps iig met gemak mee kunnen halen, mits je bereik goed genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fry_35
ok, bedankt. Scheelt weer een avondje alle settings proberen want ik vrees het ergste voor mijn snelheid. Ga nog even kijken of mijn thomsom twg 870 ook op 5Ghz kan. Maar vOlgens mij krijg ik die niet van de 2.4Ghz af....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Dat weet ik wel zeker, die dingen doen alleen 2,4GHz.

Sowieso, als je meer dan 20-25mbit wil halen zou je naar Wireless N moeten kijken. Ongeacht je bereik ga je niet meer uit een 54G-verbinding halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fry_35
TWg-870 IS wireless-N!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Maar niet 5GHz - 802.11n (je wist dat de TWG870 2,4GHz-wireless-N had of daar kom je nu pas achter?) .
Welke wireless client gebruik je? Als je naast de TWG870 staat, wat voor een verbindingssnelheid heb je dan (punt 2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Oh, hm, teveel afgegaan op de post van leuk_he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fry_35
@Nivk Nee, ik wist niet dat twg-870 enkel 2.5Ghz was. De modem was ook geen bewuste keuze, maar je krijgt 'm natuurlijk 'opgedrongen' bij UPC. Als client gebruik ik voornamelijk mijn vaio laptop met een interne atheros wificard (9285 oid). Bij speed staat daar meestal 150 Mbps(punt 2) of soms lager maar in ieder geval ver boven 100...

Als ik naast de TWG-870 ga staan dan heb ik wel vol bereik en internetsnelheid (ofwel zo'n 40-45mbit van de 60)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
De Atheros 9285 is een single stream 802.11n kaartje, wat wil zeggen een maximale verbindingssnelheid van 150Mbps (Kan trouwens niet echt vinden of die router wel 2-stream is). De verbindingssnelheid, zoals weergegeven, is echter niet de daadwerkelijke doorvoersnelheid die je kunt halen, die ligt maximaal rond de helft dus ~ 70Mbps.

Die theoretische maximale snelheid zul je dus bijna nooit in de praktijk halen.

[ Voor 9% gewijzigd door Nivk op 28-07-2010 12:17 ]

Pagina: 1