Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] Verwijzing driverbestanden verkeerd na image-uitrol

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakertjes,

Ik ben bezig met het maken voor een image voor rond de 70 PC's met Windows XP. Hierbij maak ik gebruik van sysprep voor een unieke SID en de naam van de PC's. Eigenlijk werkt nagenoeg alles perfect op één probleempje na. Het zit namelijk zo:

Tijdens de installatie van de drivers doet alleen de netwerkkaart dwars. Bij de 'master image' (zo noem ik het image maar even die ik uit ga rollen). Werkt het gewoon, maar tijdens het uitrollen (met sysprep dus) wil Windows de netwerkkaart niet automatisch installeren en mist telkens een paar bestanden. Bij het inloggen krijg ik een melding dat er een anatal bestanden missen en zie ik dat de verwijzing naar de driver verkeerd staat (let op, het is niet de wizard 'nieuwe hardware gevonden', maar dat er bestanden missen voor de driver). De drivers zijn blijkbaar vanaf een USB-device geïnstalleerd en de verwijzing naar dit USB-device blijft in stand. Ik kan héél simpel even bladeren naar de juiste locatie van het bestand, dat is een paar seconden werk per machine, maar uiteraard zou ik dit automatisch willen bij de 70 machines.

Het register heb ik al een aantal keer volledig doorzocht met de locatie waarnaar verwezen wordt, daar staat deze verwijzing niet (meer!) in. Ook heb ik op internet (uiteraard) veel geGoogled afgelopen week, maar ik word helaas niet wijzer. Is er iemand die 'toevallig' weet waar windows dit bepaald?

Mijn dank is groot bij voorbaat.

P.S.
(ondertussen zal ik een screenshot van het venster maken, komt spoedig)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:49
Pak de sysprep handleiding erbij en zoek naar OEMDriversPath, op deze manier kun je heel makkelijk drivers toevoegen aan je image.

Verwijderd

Topicstarter
Als eerst, de screendump:

Afbeeldingslocatie: http://www.imghost.nl/download/Screendump.JPG

Verder, bedankt voor de reactie, in sysprep heb ik ook de paden aangegeven van de drivers. Ze werken allemaal, behalve die van de netwerkkaart. :S En het pad is correct :)

• Nielson
Als je de paden goed hebt aangegeven staan de drivers er niet goed in. Post je sysprep.inf anders eens (zonder key e.d.) en geef de inhoud van de betreffende driver directories weer.

Verwijderd

Topicstarter
*-----------------------------------------------------*
;SetupMgrTag
[Unattended]
InstallFilesPath="C:\sysprep"
OEMSkipEula=Yes
TargetPath=\WINDOWS
OEMDriversPath="C:\Beheer\Optiplex780\Drivers\"
OemPnPDriversPath="C:\Beheer\Optiplex780\Drivers\"
DriverSigningPolicy=Ignore

[GuiUnattended]
OEMSkipWelcome=2
OEMSkipRegional=1
AdminPassword="ZeerGeheim"
EncryptedAdminPassword=NO
OEMSkipRegional=1
TimeZone=110

[UserData]
ProductKey=xxxxx-xxxxx-xxxxx-xxxxx-xxxxx
FullName="Gebruiker"
OrgName="Domain"

[Display]
BitsPerPel=32
Xresolution=1680
YResolution=1050
Vrefresh=60

[TapiLocation]
CountryCode=31
AreaCode=0
LongDistanceAccess="0"

[RegionalSettings]
LanguageGroup=1

[SetupMgr]
DistFolder=C:\sysprep\i386
DistShare=windist

[Identification]
JoinDomain="Domain"
DomainAdmin=Domain\Gebruiker
DomainAdminPassword=HeelErgGeheim12345

[Networking]
InstallDefaultComponents=Yes
*-----------------------------------------------------------------*

En je wilt de directory zien waar de drivers staan? Dat zal lastig worden denk ik. De map bevat 1200 bestanden, ik heb de volledige CAB file daar staan, die heb ik van de Dell website gedownload. Ik kan het alsnog doen hoor, maar alle INF, PNF, DLL en weet ik wat nog meer bestanden staan erin. Alle drivers in één map gedumpt.

Ook las ik ergens dat Windows standaard eerst naar de C:\Windows\inf map kijkt voor driver files, ook daar heb ik ze neergezet, maar ook dat mocht helaas niet baten.

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
Verwijderd schreef op maandag 26 juli 2010 @ 11:30:
Het register heb ik al een aantal keer volledig doorzocht met de locatie waarnaar verwezen wordt, daar staat deze verwijzing niet (meer!) in. Ook heb ik op internet (uiteraard) veel geGoogled afgelopen week, maar ik word helaas niet wijzer. Is er iemand die 'toevallig' weet waar windows dit bepaald?
Ik vermoed dat die harde verwijzing (naar F:) in het inf-bestand van een geinstalleerde driver staat. Even uitzoeken welke inf van je netwerkkaart is en dan dat bestand in C:\Windows\inf openen. Waarschijnlijk is dat, zoals je zelf al zegt, omdat die eerst in die map zoekt en daarna pas je eigen driver locatie. In dat geval lukt het ook door die inf uit de Windows map juist te verwijderen zodat die hem wel netjes uit je driver map pakt.

• Nielson
Zou idd ook nog kunnen, inf's van geinstalleerde apparaten worden nog wel eens gekopieerd naar C:\Windows\Inf met eventueel een andere naam zoals oemxx.inf

Mogelijk kun je in HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Setup nog wat vinden over verwijzigingen naar driver locaties.

Verwijderd

Topicstarter
Nielson schreef op maandag 26 juli 2010 @ 12:29:
Zou idd ook nog kunnen, inf's van geinstalleerde apparaten worden nog wel eens gekopieerd naar C:\Windows\Inf met eventueel een andere naam zoals oemxx.inf

Mogelijk kun je in HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Setup nog wat vinden over verwijzigingen naar driver locaties.
Dit heb ik eerder, vorige week ook gevonden, in de key "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Setup\Installation Sources" dan ook de volgende waarden gezet: "C:\Beheer\Optiplex780\Drivers", "C:\WINDOWS\SYSTEM32" en "C:\WINDOWS\INF". Hier stond eerst de verwijzing naar de 'verkeerde' locatie, dus zou je denken dat dit het geval niet meer zal zijn, helaas.

Maranello's tip ben ik nu nog even aan het uitproberen.

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-11 12:04

Tijntje

Hello?!

Verder moet je ook rekening houden dat XP niet in sub folders zoekt. Enkel in de root van de folders die je defineert in het OEMDriversPath

EDIT:
Nog een tip. Die OEMDriverPath wordt ingelezen tijdens de sysprep en in de registry gezet. Het heeft dus geen zin om in je image de sysprep.inf aan te passen. Dan ben je namelijk al te laat.

[ Voor 41% gewijzigd door Tijntje op 26-07-2010 14:02 ]

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Pagina: 1