Toon posts:

Iemand ervaring met PDFlib on MAMP?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft het PDFlib? Ik wil het installeren op mijn MAMP server die draait op een Apple PowerPC. Maar ik krijg de extensie maar niet aan. Heb de extensie toegevoegd in de map die php.ini aangeeft en hem in de file geladen als extensie..

Maar nu staat er in de handleiding op de allerlaatste regel iets wat ik niet snap.. Iemand een idee wat er mee bedoeld wordt??

de tekst:

PDFlib with XAMPP or MAMP on Mac OS X 10.5 and older. If you add the PDFlib PHP
extension to your php.ini on a Mac OS X Intel machine which has XAMPP 1.7.2a installed,
the following error message appears:
dyld: NSLinkModule() error
dyld: Symbol not found: __cg_jpeg_resync_to_restart
Referenced from: /System/Library/Frameworks/ApplicationServices.framework/Versions/A/
Frameworks/ImageIO.framework/Versions/A/ImageIO
Expected in: /Applications/xampp/xamppfiles/lib/libjpeg.62.dylib
The PDFlib extension is linked against the ApplicationServices Framework, and XAMPP
changes the DYLD_LIBRARY_PATH. This combination confuses the dynamic link editor.
We detected that commenting out DYLD_LIBRARY_PATH in xamppfiles/bin/envvars cures
this problem.
A similar problem arises with MAMP. To cure the problem with MAMP comment out
DYLD_LIBRARY_PATH in Library/bin/envvars.

hoop dat iemand me er mee kan helpen want zit al een hele tijd te kloten hiermee.

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:45
A similar problem arises with MAMP. To cure the problem with MAMP comment out
DYLD_LIBRARY_PATH in Library/bin/envvars.

dat moet je even doen ;)

Strava | AP | IP | AW

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Dit heeft niet direct met programmeren te maken en past dus beter thuis in NOS. ( Programming -> Non-Windows Operating Systems )

Kun je echter ook aangeven wat je allemaal al geprobeerd hebt om het op te lossen? Je zegt dat je er al een tijd mee bezig bent, dus ik ga er van uit dat je al wat onderzoek gepleegd hebt, en een aantal oplossingen uitgeprobeerd.

Op deze manier is je topic wel erg mager, en moeten wij maar gaan raden wat je allemaal al gedaan hebt.

[ Voor 9% gewijzigd door Woy op 26-07-2010 10:26 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de extensie van pdflib 8 toegevoegd aan de extension map van MAMP en deze geactiveerd in de php.ini file. daarna dus in de envvars de DYLD_Librar_PATH uitgezt door er # voor te plaatsen.
De server geherstart en mamp draait weer. Maar ik zie dus bij phpinfo geen pdf of iets dergelijks?

Mijn mamp heeft php versie: PHP Version 5.1.4

Wellicht dat het hier aan ligt?

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:32
Krijg je een foutmelding in de logfile van je webserver?

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dit hoort in Apple Software & Diensten denk ik :)

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-11-2025

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Eerste wat mij opviel is dat de quote uit je OP het heeft over een Intel mac... en jij draait het op een powerPC...
Pagina: 1