Toon posts:

Intel(R) GMA 3100

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey jongens, ik ben nieuw op tweakers dus ik hoop dat ik dit op de goede plek post.
Ik zat er aan te denken om Starcraft 2 te kopen maar ik heb volgens mij maar een matige PC, mijn broertje(die al weer iets meer van computers weet) vertelde mij dat ik op can you run it kon kijken of je PC de game aankon.
Deze vertelde me dus dat alles goed genoeg was behalve mijn video kaart.
Ik schijn dus een Intel(R) GMA 3100 te hebben in me PC.
Het rare is dus dat ik ook WoW speel en hij ook voor dit spel aangeeft dat ik het eigenlijk niet aankan met me videokaart terwijl ik eigenlijk nooit problemen heb.
Wat denken jullie? Zou ik starcraft 2 aan kunnen op me PC of moet ik op zoek naar een nieuwe videokaart. :P
Thnx[

• deepvreezo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:29

deepvreezo

Redacteur
20-35 fps op een GMA X3100 volgens deze link.

Helaas is de GMA 3100 zonder X een stuk minder krachtig, (zie notebookcheck.com, ik kon de GMA 3100 helaas niet vinden maar wel de 3150 en die haalt bijvoorbeeld in 3DMark 03 gemiddeld de helft van het aantal punten van de X3100, en in 3Dmark06 maar een derde) dus misschien kan het net, maar een erg speelbare framerate zal het waarschijnlijk niet opleveren.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:07

D4NG3R

kiwi

:)

Is het niet gewoon het makkelijkste om het te proberen & als het niet werkt direct een nieuwe videokaart te kopen? Lijkt mij toch het makkelijkst als je zowel SC2 als een Videokaart wilt halen ;)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties jongens :)
Zal inderdaad waarschijnlijk gewoon SC2 halen en dan kijken hoe het gaat.
Het enige probleem is dat ik maar weinig van computers weet dus als ik een nieuwe videokaart koop heb ik geen idee hoe ik hem er in moet friemelen :P En ook geen idee wat voor een videokaart goed zou kunnen zijn, anders zit ik weer met een verkeerde videokaart. :(

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Vraag gewoon even hier:
[BBG aanschaf] Videokaarten
Gewoon de specs van je PC plaatsen (voornamelijk welk CPU, RAM, Moederbord en voeding) en even een korte uitleg waarom/waarvoor je je nieuwe videokaart wilt hebben!

[ Voor 65% gewijzigd door D4NG3R op 26-07-2010 14:26 ]

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-02 10:26
D4NG3R NL schreef op maandag 26 juli 2010 @ 14:25:
Een VERKEERDE videokaart kan je niet zo snel kopen, alle moderne kaarten gebruiken dezelfde aansluiting..
Kijk even wat je allemaal in je PC hebt zitten (Welk/Hoeveel ram, welke CPU, welk MOederbord & welke voeding) en plaats dat hier:
[BBG aanschaf] Videokaarten
Samen met de vraag: Welke videokaart gaat hier mooi bij om StarCraft 2 te spelen?
Ik ben ook erg benieuwd wat voor een soort pc het is, iets zegt mij toch dat dit om een zogenaamde 'merk-pc' gaat. Mocht het bijvoorbeeld een Dell zijn, dan is er zelfs grote kans dat jobj niet eens een kaart kan inbouwen. Normaal gesproken als je een systeem bij Dell besteld zonder een losse videokaart, dan krijg je 9 van de 10x keer een moederbord waarop geen pci-e slot is te vinden. Ook ben ik wel eens systemen van HP/Compaq tegengekomen waarin de pci-e slot ontbrak. Dat zijn die zogenaamde kostendrukkende elementen... maar goed, dit is allemaal speculatie, maar een waarschuwing vooraf is misschien wel zo reeel om teleurstelling te voorkomen.

Dus ik zal zelfs voordat je de game koopt, eerst vaststellen of je pc wel uitbreidbaar is met een losse videokaart. Anders kom je nog van een koude kermis thuis...

Verwijderd

Topicstarter
Weet weinig van computers dut ik zet hier maar alles neer wat ik kan vinden over me computertje, zeg maar of jullie er iets mee kunnen. En hoe kom ik er achter of ik er zelf een videokaart in kan zetten? :)

CPU: Intel(R) Core(TM)2 CPU 6600 @ 2.40GHz
CPU Speed: 40 GHz Performance Rated at: 4.2 GHz
RAM: 2.0 GB
Free Disk Space: 54.9 GB
Microsoft Windows Vista Home Premium Edition Service Pack 2 (build 6002), 32-bit

Hoop dat jullie hier wat aan hebben :P

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2010 21:50 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op maandag 26 juli 2010 @ 21:48:
Weet weinig van computers dut ik zet hier maar alles neer wat ik kan vinden over me computertje, zeg maar of jullie er iets mee kunnen. En hoe kom ik er achter of ik er zelf een videokaart in kan zetten? :)
Kijk naar wat voor moederbord je hebt en of je daar een vrij PCIe slot op hebt of niet. Alleen als je die hebt kun je er een losse videokaart induwen die je een flinke performanceboost zal geven.

Verwijderd

Topicstarter
Misschien wel een hele domme vraag maar hoe kan ik dat zien? :P

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:28

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op maandag 26 juli 2010 @ 22:14:
Het makkelijkste is door 'm open te maken, te kijken naar de beschikbare sloten en naar eventuele modelnummers op het moederbord :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• wizkid_niels
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-02 00:02
Verwijderd schreef op maandag 26 juli 2010 @ 22:14:
Even googelen hè, eerste hit met afbeeldingen. Gezocht op PCIe slot:

http://quicktiming.org/wp-content/woo_custom/30-pcie.jpg :)

• Nielson
  • Laatst online: 23:52
En als je 'm toch open hebt schrijf dan meteen met merk en type van de voeding op, plus hoeveel A(ampere) deze kan leveren op de verschillende 12V lijnen.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-02 19:39

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Right, dit hoort waarschijnlijk beter thuis in Hardware & Spielerij Algemeen, maar omdat het topic evolueert naar 'wat voor videokaart moet ik kopen?' Verwijs ik TS naar [BBG aanschaf] Videokaarten.

Dus...wat gaat het worden, TS?

Verwijderd

Topicstarter
Wat beteken TS? :)
Okey dan ga ik morgen proberen hem open te maken, nog tips?
Is er iets wat ik fout kan doen en hem daardoor kapot kan maken? :P

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op maandag 26 juli 2010 @ 23:06:
Wat beteken TS? :)
Okey dan ga ik morgen proberen hem open te maken, nog tips?
Is er iets wat ik fout kan doen en hem daardoor kapot kan maken? :P
TS = topicstarter... jij dus in dit geval.

En ik zou gewoon een schroevedraaier pakken om hem te openen. Met een koevoet en klauwhamer gaat het over het algemeen wat minder goed.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

TS = Topic Starter.

Kijk even naar het volgende morgen als je je PC open hebt liggen:
1, De naam van de voeding (En dan ook echt de hele naam en niet "Antec 500w" ofzo...
2, Welke sloten je hebt:
Afbeeldingslocatie: http://static.howstuffworks.com/gif/pci-express-slots.gif

Maak anders even een foto van de binnenkant van je PC (Maak meerdere fotos)
Verklein deze naar 800x600 & upload ze naar www.imageshack.us.

[ Voor 20% gewijzigd door D4NG3R op 26-07-2010 23:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Okey dus als ik hem morgen open heb moet ik op zoek naar:

-moederbord(modelnummer) en of ik een vrij PCIe slot heb
- welke sloten ik heb
- merk en type voeding

heb ik dan alles? :)

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Kijk ook even welk geheugen je hebt (reepje er voorzichtig uit halen & even het gehele serienummer overtypen). Want je hebt 2GB zeg je & dat is erg weinig...

Pagina: 1