Toon posts:

Truecript map lost!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Sinds een uurtje gebruik ik truecript, heb de handleiding enigszins gelezen maar er is iets vreemds aan de hand:

Ik heb al twee keer een map aangemaakt van 5 gb, deze heb ik gemounted, en kan ik dan ook terug vinden in het truecript scherm als ik deze open, alleen als ik truecript afsluit kan ik de map niet meer vinden die eigenlijk als gewone map zou moeten fungeren.

Heb ik hem dan niet goed gemount? maar hij staat wel gewoon in het lijstje van slots ( 1- 63 ) maar nadat ik de computer opnieuw opstart en ik start daarbij truecript op dan kan ik de map niet vinden en de slot ( 1 ) ook niet want die is leeg.

Kan iemand mij dit uitleggen?

MVG.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2010 23:19 ]

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:11
Mss even een open deur intrappen:

Heb je de .app wel naar Applications gekopieerd?

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Nog een optie: Heb je wel ingesteld dat truecrypt de volumes moet onthouden ?

• webinn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06-2025
je moet je volume gewoon opnieuw mounten

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Even een stukje achtergrond over hoe TrueCrypt werkt: nadat je een encrypted volume (file of device, volgens mij kun je niet een map maken, zoals jij beschrijft), kun je dat in TrueCrypt mounten. Wat er dan onder water gebeurt, is dat er een virtueel device (volume) wordt aangemaakt, dat vervolgens wordt gemount onder /Volumes/MySecretStuff. Dat dit in twee stappen gebeurt is belangrijk om twee redenen:
• TrueCrypt heeft een Auto-Dismount feature, die je volumes vrij hardhandig wegrukt na een bepaalde tijd of als je het programma afsluit (zie Preferences).
• Als je in Finder op het eject knopje klikt, unmount je alleen het secure device, maar het volume zelf blijft bestaan (staat dan ook nog in het lijstje met slots in TrueCrypt). In principe zou dat dan geremount kunnen worden.

Ik vermoed dat bij jou het eerste gebeurt.

Kun je eens in Terminal het commando "mount" intypen en de output hier posten?

Bij mij ziet het er zo uit voor een succesvol gemount volume:

TrueCrypt@fuse0 on /private/var/folders/ul/ulGGF-wDGNmFQeCFdGC0pU+++TI/-Tmp-/.truecrypt_aux_mnt1 (fusefs, nodev, nosuid, synchronous, nobrowse, mounted by dawuss)
/dev/disk1 on /Volumes/X (hfs, local, nodev, nosuid, journaled, noowners, mounted by dawuss)

Als daar bij jou alleen de eerste of laatste regel staat, is er iets mis.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©