• Bremsy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-01 20:34
Ik ben op zoek naar een mediaspeler en een bluerayspeler. Mijn oog was voor de mediaspeler gevallen op de xtreamer sidewinder. Nu wil mijn vrouw dat de bluerayspeler en mediaspeler in één apparaat zitten (esthetisch verantwoord!). Toen viel de xtreamer dus af.
De enige mediaspeler met blueray die ik heb gezien is de Dune BD Prime 3.0. Behalve dat de reviews niet zo goed waren, vond ik deze ook erg duur. Ik wil beneden de € 200 blijven.
Het viel mij op dat veel bluerayspelers ook netwerkfunctionalitieit hebben en volgens de specificaties kunnen ze vanaf de computer streamen. Degene die mij opvielen zijn de Philips BDP7500B2 en de LG BD570, beide onder of rond de 200 euro.
In de reviews over deze spelers gaat het alleen maar over beeld en geluid. Nooit over de netwerkfunctionaliteit.

Mijn eerste vraag is of een bluerayspeler met netwerkfunctionaliteit goed als mediaspeler te gebruiken is.
Mijn tweede vraag is of er een goedkope mediaspeler met bluerayspeler bestaat dan de Dune.

Ik wil het volgenden kunnen:
- bluerays en dvd's afspelen
- streamen vanaf mijn computer
- externe harde schijf (usb 2.0) aansluiten en daarvan HD films afspelen.

Ik heb een als computer een MacBook (alu, 2008) en als TV een Philips 37PFL9603.

Verwijderd

ik heb de
http://www.philips.nl/c/h...etwerk-hts9140_12/prd/nl/
boven mijn tv hangen kost iets meer maar ben zeer tevreden.
he je echt alles in een.
ik kan je verder geen info geven over je wensen sorry ben niet op de hoogte met dit soort dingen maar kijk een op pricewatch moet toch iets te vinden zijn.

• Bremsy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-01 20:34
Het gaat mij om streamen en afspelen van (HD) video, niet van geluid. In de pricewatch staan niet de gewenste reviews. In de review over de LG is niet duidelijk of de mediabestanden van harde schijf, netwerk of disk komen.

• greenlizzard
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-02 14:18
Je zou eens reviews van de Panasonic BD85 en de Sony S570 erbij kunnen pakken. Beide zeer goede Blu-ray spelers van rond de €200,- . De spelers staan vrij hoog in de top 10 Blu-ray-spelers 2010. De Panasonic wordt voornamelijk geroemd om z'n kwaliteit beeld en geluid voor zowel Blu-ray playback als DVD. De Sony voornamelijk vanwege zijn snelheid. Beide apparaten bieden ondersteuning voor het (draadloos) streamen van media content van je PC en beschikken over een USB-poort voor het aansluiten van externe opslag. Succes met je keuze.

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:26

CeesKees

I rest my Kees

Kijk hier eens naar:

pricewatch: Dune BD Prime 3.0

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• manyac
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05-2025
Ik heb een LG BD570. Behalve blu-rays, speelt ie ook prima media-bestanden van disk af (bijv. een dvd met een mkv bestand). Vanaf een simpele UPnP server (uShare) speelt ie alles vanaf m'n netwerk. Via de USB aansluiting kun je media afspelen vanaf USB stick/schijf.

Ik ben al wel de beperkingen van de mediaspeler tegengekomen:
- Video's in 4:3 formaat worden als 16:9 formaat afgespeeld (uitgerekt dus). Ik heb ook geen instelling gevonden om te zeggen dat ie zo'n video in 4:3 moet afspelen.
- Hij herkent losse bestanden met ondertitels niet (altijd). Ondertitels in een .mkv werken wel IIRC.

Maar dit zijn maar relatief kleine problemen. Ik kan me goed voorstellen dat je dit soort dingen bij pure mediaspelers ook tegen komt. Ik ben tot nu toe erg tevreden over de BD570.

Verwijderd

Wellicht overbodig, maar houd er rekening mee dat wireless vaak niet voldoet om HD te streamen.
Pagina: 1