Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Dubbel csrss.exe proces na spelen van online game

Pagina: 1
Acties:

• jorben
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-05-2024
Ik zit met het volgend probleem...
Steeds als ik een online fps speel (Warrock; (kan mss helpen?)) begint mijn pc opeens te flippen.
Mijn muis valt voor een seconde of twee uit en ik speel dan ongeveer met een frame of twee per seconde denk ik. Niet speelbaar dus...
Dacht eerst dat mijn voeding niet genoeg stroom kon leveren aan men grafisch kaartje dat ik er nog niet zo lang geleden had in gestopt (ik heb namelijk maar 250 watt en er stopt een (weliswaar lichte) nvidia geforce 7500le in).
Had dit eens uitgerekend op alternate outervision en dan kom ik idd aan een te hoog watt verbruik... (een 320 watt bij 80% load).
Dus graka uit de pc en maar met de onboard (ati radeon express 200) voort gespeelt op lagere settings...
Nu kreeg ik opnieuw het zelfde probleem dus de andere kaart er weer in ;)
Opnieuw wat spelen en als ik het probleem kreeg gekeken naar taakbeheer...
Dan zag ik het eigenaardige dat ik 2 csrss.exe processen heb lopen...
Één ervan heeft een cpu-verbruik van ongeveer 50% wat mij de oorzaak lijkt van de trage warrock...
De andere (normaal) cpu-verbruik van 0%. Twee csrss.exe's lijkt mij niet normaal...

Het is mij enkel al opgevallen na het "gamen". Wel heb ik tijdens normaal pc gebruik soms voor dat de muis uitvalt voor een seconde of twee. Maar ik merk dan niet dat de pc trager begint te werken... ook niet tijdens photoshop oid...

Bedankt ;)
Hoop dat je het verhaal begrijpt :p

Verwijderd

• jorben
Hoe controleer ik dit? Mijn (geupdate) eset smart security vindt niks...
In de C:\WINDOWS\system32\dllcache (zoals op de site wordt beschreven) vind ik geen csrss.exe...

Verwijderd

open je taakbeheer en rechtse click op het process en dan eigenschappen je ziet dan een vakje locatie als die op C:\Windows\System32 staan zal het waarschijnlijk geen virus zijn ik zie net zelf dat ik ook 2x csrss.exe heb draaien dus het hoeft geen virus te zijn

• jorben
Aah ok... das nieuw ;)
Heb je vista of 7 ofzo?
In xp pro zie ik de optie 'eigenschappen' niet...

Verwijderd

Sysinternals Process Explorer
Hiermee kun je de benodigde informatie verkrijgen.

• jorben
Tnx ;) ga ik even naar kijken

Edit: Net gekeken en beide staan in de system 32 folder... Geen virus dan?
Wat is dan het probleem?

[ Voor 64% gewijzigd door jorben op 25-07-2010 22:32 ]

Verwijderd

Wat staat er onder Command Line in Properties/Image?

• jorben
De eerste:
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe ObjectDirectory=\Windows SharedSection=1024,3072,512 Windows=On SubSystemType=Windows ServerDll=basesrv,1 ServerDll=winsrv:UserServerDllInitialization,3 ServerDll=winsrv:ConServerDllInitialization,2 ProfileControl=Off MaxRequestThreads=16
De tweede:
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe ObjectDirectory=\Windows SharedSection=1024,3072,512 Windows=On SubSystemType=Windows ServerDll=basesrv,1 ServerDll=winsrv:UserServerDllInitialization,3 ServerDll=winsrv:ConServerDllInitialization,2 ProfileControl=Off MaxRequestThreads=16

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ziet er normaal uit. Toevallig ook Remote Desktop enabled?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• jorben
Ja die staat op... Af zetten?

Edit: Krijg ik geen antwoord meer? ;(

;p Al bedankt voor de hulp hoor! Zou het echter opgelost willen zien ;)

[ Voor 67% gewijzigd door jorben op 26-07-2010 21:30 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat is dan 50 euro alstublieft.

Kom op zeg. Heb je een contract bij ons afgesloten dat 24/7 support garandeert? Nee toch?
Beetje geduld mag wel, tenslotte wordt je hier op geheel vrijwillige basis op weg geholpen en dan komt het wel heel erg drammerig over op deze manier.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• jorben
Sorry was niet zo bedoeld... Ik heb me verkeerd uitgedrukt.
Het was als "grap" bedoeld maar idd slecht uitgedrukt...
Begon wanhopig te raken.
Ik ben altijd zeer snel en goed geholpen op GoT.
Ik ben het zéér dankbaar!

Nogmaals sorry
Pagina: 1