Videokaart kapot?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ema
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-04-2024
Mijn nieuwe pc heeft problemen met opstarten. Wanneer ik de pc aanzet krijg ik geen beeld en de fan van de videokaart draait wisselend heel snel of heel langzaam. Vanaf het moederbord komen geen piepjes en aan de geluiden te horen wordt Windows (7) gewoon opgestart alleen zonder beeld. Omdat dit moederbord ook video on-board heeft heb ik de XFX eruitgehaald, zonder de videokaart start de pc zonder problemen op.

Ik denk dat de videokaart kapot is maar ik twijfel omdat de fan van de videokaart snel-langzaam-snel draait. Dat zou ook nog een probleem met het moederbord kunnen zijn denk ik.

Iemand een idee?

Grafische kaart (PCIe)XFX HD4850 625M
Processor Intel® Core™ 2 Quad Q8400
Voeding OCZ StealthXStream 600W
Behuizing Aerocool Vs-9
DVD-Brander Samsung SH-S223C
Case-fan Scythe Slip Stream 800
Harddisk (SSD) OCZ OCZSSD2-1VTXT30G
Moederbord Asus P5G41-M LX2/GB/SI
Harddisks (SATA)Western Digital WD5001AALS
GeheugenKingston ValueRAM 4 GB DDR2-800 Kit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 23:50
Steek er een andere videokaart in: werkt die ook niet is het je moederbord, werkt die wel is het je videokaart. Was dat nou zo moeilijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ema
Japperrrr schreef op zondag 25 juli 2010 @ 21:49:
Steek er een andere videokaart in: werkt die ook niet is het je moederbord, werkt die wel is het je videokaart. Was dat nou zo moeilijk?
Zal vast niet moeilijk zijn maar dan moet je wel een andere videokaart hebben

[ Voor 5% gewijzigd door Ema op 25-07-2010 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ema schreef op zondag 25 juli 2010 @ 21:54:
Zal vast niet moeilijk zijn maar dan moet je wel een andere videokaart hebben. Maar bedankt voor je fijne reactie
Wat verwacht je dan? Een Jomanda die je al helderziend vertelt wat het probleem is?

Je zult moeten gaan testen, en dat kan met een andere videokaart. Heb je geen vrienden of kennissen die er eentje hebben liggen? Jij zult aan de slag moeten :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:16

D4NG3R

kiwi

:)

Je zegt geen piepjes ect te krijgen.. dus ik denk eerder aan je Geheugen, Mobo of CPU. (Of je hebt het speakertje niet correct- of helemaal niet aangesloten). Want je hoort 1 piepje te krijgen wat aangeeft dat de POST goed doorlopen is.

Trek je kaart er eens uit, en ook je geheugen. Krijg je nu wel piepjes? Zo niet dan is er iets mis met:
Je CPU
Je Mobo
Het speakertje 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door D4NG3R op 25-07-2010 21:58 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Je zult toch echt een andere videokaart moeten regelen. Volgens mij heeft de gemiddelde Tweaker ook wel reserveonderdelen in huis omdat het nou eenmaal voor kan komen dat iets stuk gaat. Het is dan natuurlijk vervelend als je computer meteen niet meer werkt, en nog vervelender als je niet weet waar het door komt. Je kunt vast wel in V&A voor €40,- een oude ASUS nVidia 8800GT krijgen. Die dingen zijn vaak in overvloed verkrijgbaar :)
D4NG3R NL schreef op zondag 25 juli 2010 @ 21:58:
Je zegt geen piepjes ect te krijgen.. dus ik denk eerder aan je Geheugen, Mobo of CPU. (Of je hebt het speakertje niet correct- of helemaal niet aangesloten). Want je hoort 1 piepje te krijgen wat aangeeft dat de POST goed doorlopen is.

Trek je kaart er eens uit, en ook je geheugen. Krijg je nu wel piepjes? Zo niet dan is er iets mis met:
Je CPU
Je Mobo
Het speakertje 8)7
Er staat toch duidelijk dat zijn systeem zónder de videokaart wel gewoon goed start? Zelfs mét videokaart start zijn systeem gewoon, hij heeft alleen geen beeld. De processor zal dus niet de oorzaak zijn, hoogstens het moederbord.

[ Voor 45% gewijzigd door Japperrrr op 25-07-2010 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ema
Japperrrr schreef op zondag 25 juli 2010 @ 22:01:
Je zult toch echt een andere videokaart moeten regelen. Volgens mij heeft de gemiddelde Tweaker ook wel reserveonderdelen in huis omdat het nou eenmaal voor kan komen dat iets stuk gaat. Het is dan natuurlijk vervelend als je computer meteen niet meer werkt, en nog vervelender als je niet weet waar het door komt. Je kunt vast wel in V&A voor €40,- een oude ASUS nVidia 8800GT krijgen. Die dingen zijn vaak in overvloed verkrijgbaar :)
Ik ga eerst nog eens alle aansluitingen bekijken want dat er geen piepjes van het moederboard komen klopt niet, kijken of dat nog wat opleverd. Maar ik had eigenlijk een beetje de hoop dat iemand dat vreemde gebeuren met die videokaart fan al eens meegemaakt had. Afwisselend heel snel en heel langzaam draaien

[ Voor 35% gewijzigd door Ema op 25-07-2010 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

^ Had ik ook, maar toen bleek mijn Geheugen kapot te zijn xD. Dus dat heeft er weinig mee te maken..

Zonder videokaart, geeft je speakertje dan wel 1 piepje tijdens het opstarten? Anders is hier wat fout aan namelijk.

Ik las het net ook.. had een beetje haastig gereageerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fire-X
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-03 09:33
6-pin stekker ook aangesloten op de videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ema
X-Fire-X schreef op zondag 25 juli 2010 @ 22:18:
6-pin stekker ook aangesloten op de videokaart?
Ja, die zit er aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rare tip misschien: Zet het voltage van je geheugen eens een 0.1 Volt hoger (bij mijn nwe Grafische kaart moest ik dat doen om weer op de 2.1~2.2 te komen). Dat was bij mij het probleem toen ik een paar weken terug mijn HD5770 erin zette, en merkte dat mijn systeem niet meer door de POST kwam.

Kijk met een tooltje naar de voltage die je geheugen ontvangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Verwijderd schreef op zondag 25 juli 2010 @ 22:40:
Rare tip misschien: Zet het voltage van je geheugen eens een 0.1 Volt hoger (bij mijn nwe Grafische kaart moest ik dat doen om weer op de 2.1~2.2 te komen). Dat was bij mij het probleem toen ik een paar weken terug mijn HD5770 erin zette, en merkte dat mijn systeem niet meer door de POST kwam.

Kijk met een tooltje naar de voltage die je geheugen ontvangt.
Hij komt wel door de POST want aan zijn geluid te horen start Windows 7 gewoon op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-09 08:50
Dat doet dus redelijk vermoeden dat het aan de videokaart ligt. Heb je al eens een andere uitgang geprobeerd op je videokaart? Ik neem aan dat er meerdere DVI aansluitingen :)

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ema
Ik ga vandaag maar eens naar Alternate om die videokaart te controleren. Ik hou jullie op de hoogte.
Net even gebeld met Alternate die denken ook aan defecte videokaart dus vanmiddag maar even langs scheuren....

[ Voor 35% gewijzigd door Ema op 26-07-2010 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Japperrrr schreef op maandag 26 juli 2010 @ 07:47:
[...]

Hij komt wel door de POST want aan zijn geluid te horen start Windows 7 gewoon op.
Ben jij altijd zo vriendelijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Nee, maar je bent al de tweede die het verhaal van de TS niet goed leest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

"aan het geluid te horen" kan zoveel betekenissen hebben.. van gezoem vanaf zijn HDD, tot aan geluid uit de speakers... Maar hij vermeld nergens of er ook geluid uit zijn POST Speakertje komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-09 21:20

Technicality

Vliegt rechtsom...

Ema schreef op maandag 26 juli 2010 @ 09:32:
Ik ga vandaag maar eens naar Alternate om die videokaart te controleren. Ik hou jullie op de hoogte.
Net even gebeld met Alternate die denken ook aan defecte videokaart dus vanmiddag maar even langs scheuren....
Ik weet niet of je er al vaker geweest bent maar vergeet niet dat je waarschijnlijk lang moet wachten (chronische onderbezetting) en als er niks mis is met je kaart weet je nog niets. Bovendien betaal je dan 13,50 onderzoekskosten.

Als je de hele PC compleet bij Alternate hebt aangeschaft zou ik hem in zijn geheel meenemen, dan heb je tenminste wat waar voor je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:02

Tazzios

..

Aangezien je aangeeft dat hij zonder de kaart het prima doet kun je het volgende proberen:
Stel in de bios de onboard in als te gebruiken videokaart. kijken wat hij dan doet.
Mocht je windows halen (met beeld) kun je testen of je normaal beeld met die kaart kunt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
D4NG3R NL schreef op maandag 26 juli 2010 @ 14:45:
"aan het geluid te horen" kan zoveel betekenissen hebben.. van gezoem vanaf zijn HDD, tot aan geluid uit de speakers... Maar hij vermeld nergens of er ook geluid uit zijn POST Speakertje komt...
Als je het over hét geluid hebt bedoel je daar meestal je speakers mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ema
Vanmiddag "even" naar Alternate geweest. Dat was de eerste klantenservice van Alternate voor mij hopelijk nooit meer ;-) De videokaart is door Alternate getest en hij is inderdaad kapot. Een nieuwe kaart meegekregen en die gaan we vanavond in bouwen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Hopen dat het nu wel werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ema
Nieuwe videokaart zit er inmiddels in en alles loopt weer als een zonnetje ;-)

Ik had wel graag willen weten waarom bij de kapotte videokaart de fan zo wisselend draaide qua snelheid. Alternate had in ieder geval geen idee.
Pagina: 1