Een zeer onpraktisch probleem doet zich sinds enkele dagen voor bij de Dell Vostro 1520 laptop van mijn schoonzusje:
Met het juiste wachtwoord is het niet mogelijk in te loggen op haar Vista account(!)
Gecombineerd met de nodige systeemeigenschappen is dat een vervelende kwestie:
- Administrator account uitgeschakeld en ook via live-cd based applicaties niet te veranderen
- Kan niets in Windows veranderen omdat voor iedere handeling inclusief restore-console haar wachtwoord word gevraagd.
Uiteraard zelf al de volgende dingen geprobeerd:
- restore password in windows; maar geen herstelcd.
- Lsoft password changer, geeft geen resultaat.
- ophcrack live-cd: admin enable noch password change/remove geven geen resultaat.
Het betreft dus Windows Vista Basic welke volledig up-to-date was.
Ik kan altijd nog de schijf eruit halen om haar data te saven, maar gewoon deze obstructie opheffen is natuurlijk veel handiger.
Met het juiste wachtwoord is het niet mogelijk in te loggen op haar Vista account(!)
Gecombineerd met de nodige systeemeigenschappen is dat een vervelende kwestie:
- Administrator account uitgeschakeld en ook via live-cd based applicaties niet te veranderen
- Kan niets in Windows veranderen omdat voor iedere handeling inclusief restore-console haar wachtwoord word gevraagd.
Uiteraard zelf al de volgende dingen geprobeerd:
- restore password in windows; maar geen herstelcd.
- Lsoft password changer, geeft geen resultaat.
- ophcrack live-cd: admin enable noch password change/remove geven geen resultaat.
Het betreft dus Windows Vista Basic welke volledig up-to-date was.
Ik kan altijd nog de schijf eruit halen om haar data te saven, maar gewoon deze obstructie opheffen is natuurlijk veel handiger.