Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:17
Beste mede tweakers,

Moederbord: MSI p45-c51
Processor: Q9550
Geheugen: OCZZ3G10664GK = PC3-8500 1066 mhz
Videokaart: Radeon 5850
Hard-disk: Samsung spinpoint F3 1 terabyte
PSU: OCZ stealth extreme 600W
Processor cooler: Artic freezer 7 pro rev 2.

Ik heb een probleem met een nieuw systeem en wordt er een beetje wanhopig van.....
Had blijkbaar een probleem met geheugen heb dit rma gestuurd en kreeg nieuw geheugen terug.
Allemaal mooi en aardig dus ik denk me systeem gaat het doen!
Alles leek oke maar kreeg een bleuscreen dus ik ging testjes runnen,
Prime 95 stopt elke keer bij 1 minuut al, langzaam afbouwend eerst worker 2 dan 4 dan 3 enz geen duidelijke order want dit gebeurt random. Ik heb geen idee hoe dit kan wel merk ik hoge temperaturen --> 80C bij 100% load. Nu heb ik voltages aangepast bij me Vcore naar 1.28V maar krijg nog steeds worker failed na 1 minuut. Ik snap er niks van voor dat ik me geheugen rma had gestuurd deed prime 95 het gewoon makkelijk 1 uur of langer en nu opeens problemen.... Wat kan er gebeurt zijn? Is dit iets me geheugen of zou me moederbord kapot zijn? Ik wordt zo langzamerhand helemaal gek ervan want het zou gewoon goed moeten werken. Heb er toch 1000 euro voor betaald dus.....
bleuscreen met 0x000000001a

Als iemand een idee heeft of tips die kunnen helpen !!

Help aub! _/-\o_

Mvg,
Jasper

Edit: dit is de message die ik krijg:
[Sun Jul 25 20:28:05 2010]
FATAL ERROR: Rounding was 0.5, expected less than 0.4
Hardware failure detected, consult stress.txt file.

[ Voor 6% gewijzigd door Jasper 99 op 25-07-2010 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-09 22:16
80 graden onder full load zou niet mogen gebeuren met een freezer, wat heb je allemaal ingesteld in je BIOS? Het kan namelijk heel goed dat je instellingen gewoon verkeerd staan. Even een complete reset doen misschien.

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
hey,

Dat dacht ik dus ook al dat 80 nooit mocht. Ik heb op een andere pc maximaal 60 C....
Bios net helemaal opnieuw ingesteld (optimum defaults Vcore wel aangepast naar 1.26V)

Bedoel je een cmos reset van de jumpers? Wel valt op dat me artic freezer 7 pro maar maximaal 2300RPM haalt, ik las wel dat rev 2 maximaal 2500 haalt maar mijn oude artic 7 liep op 3000RPM.

Ik snap er niks van

Edit wat mij verder opvalt is dat de temperatuur echt van 40 graden naar inees 70-80 gaat op het moment dat prime 95 aangaat. Is dat niet erg snel? Voltage op 1.28V gezet van Vcore en prime lijkt iets beter ipv van alle workers die falen (zonder bsod) krijg ik nu nog maar 1 worker die faalt (dit in 5 minuten dan moet nog wachten hoeveel er falen binnen nu en 1 uur)

Weer bsod: Memory management 0x0000001a

[ Voor 33% gewijzigd door Jasper 99 op 25-07-2010 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind 40 graden voor idle al aan de hoge kant, heb je de koeler gecontroleerd? Zit deze goed? Probeer hem even opnieuw te bevestigen.(met nieuwe pasta uiteraard)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2010 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
De koeler moet er goed opzitten ik heb het nog gechecked ook gechecked voor stof (maar het systeem is nog nieuw dus dat was er eigenlijk bijna niet) Ik heb helaas geen pasta liggen heb hem destijds er ook 1 keer af moeten halen heb toen niet de pasta vervangen maakt dat echt zoveel uit? Kan je dat gewoon halen bij elke computerzaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ga testen, zou ik zeggen. Gebruik de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Well there's your problem!
Echt, haal even nieuwe pasta. Ga even langs de plaatselijke drogist, koop wat schoonmaakalcohol (80-95%), maak je koeler en cpu vrij van oude pasta en doe er een klein beetje (echt een erwt ofzo) nieuwe koelpasta op. Arctic silver 5 of MX2/3 is erg goed, en prima te verkrijgen bij de meeste webshops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even terugkomend op je beginpost.

De melding
FATAL ERROR: Rounding was 0.5, expected less than 0.4
was bij mij meestal het teken om het geheugen iets meer voltage te geven in de bios of ietsje meer voltage op de northbridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Die error duid gewoon op instabiliteit, het kan echt ontzettend veel zijn. CPU/bridge voltage, maar ook reference voltages kunnen hierbij helpen.

Krijg eerst je systeem maar eens stabiel op kloksnelheden, daarna pas overklokken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
Overclocken begin ik nog zeker niet aan, hij staat nu op stock clocks en is al onstabiel....
Wat me opviel is dat me moederbord alles nogal weinig V geeft op automatische instellingen heb geheugen handmatig naar 1.6V gezet. Me vcore staat op 1.26 (wat ik best laag vind voo een Q9550 maar kan aan mij liggen) Die koelpasta ga ik dan wel even bestellen wel moet ik zeggen dat ik voorheen al rma op me geheugen heb gedaan maar dat met het oude geheugen prime 95 gewoon makkelijk uren kon draaien (mischien komt het door de zomer hitte?) en nu dus opeens niet meer met nieuw geheugen.

Edit: Oke dus nu net memtest gedraaid en tada op test 4 krijg ik 1 miljard errors ofzo......
Dus waar het op neer komt net geheugen RMA gestuurd en weer nieuw geheugen wat weer kapot is...
Kan dit duiden op kapotte memory slots op het moederbord? Of zouden ze nou echt falen met dat geheugen. Ik heb nu gevraagd voor het totale systeem RMA en hoop dat ze dit goed vinden anders wordt het maar effe wat negatieve shopreviews etc zodat ze wat meer druk krijgen.

[ Voor 28% gewijzigd door Jasper 99 op 26-07-2010 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Volgens OCZ moet je jouw geheugen op 1.7 volt draaien.
Volgens de intel specificaties moet je CPU gewoon op 1.25 draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En op de QVL van het moederbord komt dit OCZ geheugen niet voor.....Dat had je toch wel even nagekeken voordat je het systeem bij elkaar zocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
de QVL geef ik niets om daar staat practisch niks op, als je dat zou moeten volgen ....
op het geheugen zelf staat 1.6V dus ik nam aan dat dat goed zou zijn,
maar het is eigenlijk al opgelost het geheugen is weer kapot vandaag memtest86+ gerund etc vol met errors enz. dus lijkt me een duidelijke zaak, stuur nu het hele systeem rma just to be sure.
Pagina: 1