Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgion
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:26
Het volgende heeft in eerste instantie betrekking op mijn vriendin, maar ik denk dat wel meer mensen dit hebben. Mijn vriendin gebruikt haar mobiel namelijk vrijwel uitsluitend om te smsen (en internetten), maar niet of nauwelijks om te bellen. Vanuit haar perspectief zou een relatief goedkoop basisabonnement (inclusief internet) met daarbovenop een sms bundel (meestal €10 voor 1000 stuks) ideaal zijn.

In de praktijk loop je dan echter tegen het volgende aan: De keuze voor zo'n bundel (dus gewoon elke maand) heeft totaal geen invloed op de prijs die je voor een toestel moet neertellen. Je betaalt dus evenveel voor je toestel onafhankelijk van de keuze voor een dergelijke bundel.

Heeft dit een speciale reden? Ik kan namelijk niet goed begrijpen waarom een stapje hoger abonnement van een paar euro wel invloed heeft op de toestelprijs, maar een bundel met een groter kostenplaatje per maand niet.

Misschien zie ik iets over het hoofd... Wie kan hier meer over vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supermario16
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:29
Ik denk dat het hele verdienstenmodel van providers nog steeds ingesteld is op gebelde minuten, daar valt geld mee te verdienen. 1000 smsjes voor 10 euro (1ct per sms) levert T-mobile bijna niks op (het kost ze daar integen ook bijna niks) en op Internet zal ook niet veel verdient zijn (investering in apparatuur etc...). De apparatuur voor te bellen (masten, GSM netwerk) daar integen staan al jaren, alle investering zijn er ondertussen uit en daar valt voor een provider op dit moment ook de meeste marge te halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:25
Een SMS-bundel kun je elke maand aan- of uitzetten, aan een hogere basisbundel zit je 1 of 2 jaar vast en is de provider dus zeker van bepaalde inkomsten.

Waarom je een SMS-bundel niet voor 1 of 2 jaar vast kan zetten voor extra toestelkorting, zoals voor een internetbundel, weet ik niet. Het zou zomaar kunnen zijn dat 1 provider begonnen is met zo'n constructie en dat de andere providers het zo ook wel best vonden (immers, toestelkorting geven ze omdat de concurrentie dat ook doet, niet omdat ze dat zo leuk vinden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat mij opgevallen is dat een bedrag van € 2,50 voor mobiel internet het verschil maakt dat je hem gratis krijgt, dus die telt ook mee ( KPN ).