Het volgende heeft in eerste instantie betrekking op mijn vriendin, maar ik denk dat wel meer mensen dit hebben. Mijn vriendin gebruikt haar mobiel namelijk vrijwel uitsluitend om te smsen (en internetten), maar niet of nauwelijks om te bellen. Vanuit haar perspectief zou een relatief goedkoop basisabonnement (inclusief internet) met daarbovenop een sms bundel (meestal €10 voor 1000 stuks) ideaal zijn.
In de praktijk loop je dan echter tegen het volgende aan: De keuze voor zo'n bundel (dus gewoon elke maand) heeft totaal geen invloed op de prijs die je voor een toestel moet neertellen. Je betaalt dus evenveel voor je toestel onafhankelijk van de keuze voor een dergelijke bundel.
Heeft dit een speciale reden? Ik kan namelijk niet goed begrijpen waarom een stapje hoger abonnement van een paar euro wel invloed heeft op de toestelprijs, maar een bundel met een groter kostenplaatje per maand niet.
Misschien zie ik iets over het hoofd... Wie kan hier meer over vertellen?
In de praktijk loop je dan echter tegen het volgende aan: De keuze voor zo'n bundel (dus gewoon elke maand) heeft totaal geen invloed op de prijs die je voor een toestel moet neertellen. Je betaalt dus evenveel voor je toestel onafhankelijk van de keuze voor een dergelijke bundel.
Heeft dit een speciale reden? Ik kan namelijk niet goed begrijpen waarom een stapje hoger abonnement van een paar euro wel invloed heeft op de toestelprijs, maar een bundel met een groter kostenplaatje per maand niet.
Misschien zie ik iets over het hoofd... Wie kan hier meer over vertellen?