Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik maak een remote desktop verbinding van Windows 7 naar XP. Ik klik aan dat ik drives wil delen, en maak verbinding. Vervolgens staat in de remote XP geen drives in My Computer. Dat is het probleem in een notendop.

Ik kan ook geen files copy/pasten (dat is het irritantste) en dat hoort gewoon te werken. Ook is de share \\TSCLIENT niet beschikbaar. Naar andere remote pc's kan ik dat wel gebruiken, dus aan de client (mijn Windows 7 bak) ligt het niet. Het moet aan de remote (XP) bak liggen.

Ik heb wel een paar services uitgegooid die ik niet denk te gebruiken, maar er zit niets tussen wat lijkt op iets dat met bestanden delen. "TCP/IP NetBIOS Helper" staat aan, en verder heb ik ook geprobeerd NLA en SSDP weer aan te zetten, zonder succes.

Wat kan ik nog meer proberen om die drivemapping weer aan de praat te krijgen? Of, beter nog, wat zijn precies de regels waarbij RDP-drivemappings werken (of juist niet werken) ?

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Staan er misschien GPO's aan die dit verbieden?

Computer Configuration\Policies\Administrative Templates\Windows Components\Remote Desktop Services\Remote Desktop Session Host\Device and Resource Redirection.

Zie ook hier:
Device and Resource Redirection

Welke services heb je allemaal uitgezet? Zie je bepaalde meldingen in je event-logs op moment dat je verbinding probeert te maken?

[ Voor 16% gewijzigd door Turdie op 25-07-2010 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Die key in de policies heet eigenlijk Terminal Services bij mij. Maar alles daarin staat op "not configured". Dus daaraan zal het niet liggen. Artikel gaat trouwens over win2008, niet over XP. Maargoed, policies zijn het probleem niet. Die bak hangt ook niet in een windows domein, dus er kunnen ook nergens policies vandaan komen.

Welke services ik allemaal heb uitgezet weet ik niet meer (veel te lang geleden), maar denk je daaraan te kunnen zien aan welke het kan liggen? Dan kan ik wel een lijstje geven van disabled services... Als dat helpt?

En tot slot, geen errors of warnings in het eventlog na verbinding maken.

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
_Thanatos_ schreef op zondag 25 juli 2010 @ 20:19:
Die key in de policies heet eigenlijk Terminal Services bij mij. Maar alles daarin staat op "not configured". Dus daaraan zal het niet liggen. Artikel gaat trouwens over win2008, niet over XP. Maargoed, policies zijn het probleem niet. Die bak hangt ook niet in een windows domein, dus er kunnen ook nergens policies vandaan komen.

Welke services ik allemaal heb uitgezet weet ik niet meer (veel te lang geleden), maar denk je daaraan te kunnen zien aan welke het kan liggen? Dan kan ik wel een lijstje geven van disabled services... Als dat helpt?

En tot slot, geen errors of warnings in het eventlog na verbinding maken.
Zit het useraccount waarmee je naar de Windows XP machine verbinding maakt wel in de Remote Desktop Users groep en/of is het de Administrator? Staat Windows Firewall aan? Lukt het wel om via \\tsclient\drive te verbinden? Zijn er recent veranderingen geweest in je configuratie?

[ Voor 6% gewijzigd door Turdie op 25-07-2010 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Kijk even of je een
net start UmRdpService
moet doen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Die UmRdpService bestaat niet...

Maar wat apart zeg, opeens werkt het weer. Ik weet toch zeker dat ik niets in de richting van RDP gewijzigd heb. De enige verandering is dat ik die XP installatie naar een nieuwe virtuele omgeving heb getransplanteerd. Misschien dat er dan toch een raar issue met netwerkdrivers was dat nu weg is :?

Had ik misschien ook erbij moeten vertellen :X
Hij zat voorheen in Hyper-V, en nu in VirtualBox (met paravirtualized bridged networking).

日本!🎌

Pagina: 1