PS3 + 4 USB poorten + cardreader + 'linux firmware'

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolluserectus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04 15:01
Hela,

Twee jaar geleden heb ik een 2e handse PS3 gekocht. Zoals in de titel staat is het die versie met extra USB poorten, een cardreader en PS1&PS2 compabiliteit.
Ook ben ik na 1 april niet meer online geweest en heb dus nog de laatste 2.xx firmware.
Dat is dus de laatste versie met de "Other OS" functie.
Sinds kort woon ik weer in een studentenhuis en hier zijn nog 2 (nieuwere en up-2-date) PS3s.

Mijn theorie is dat mijn PS3 wel eens erg gewild kan worden over een tijd en dus zo wil laten als hij nu is.
Dat plus dat ik er weinig mee doe, en als ik eens wil gamen ik dat hier in huis dus makkelijk kan.
De theorie van mijn huisgenoten is onduidelijk, zo hard moeten ze lachen om de mijne :)

Dus graag bij deze jullie mening..

Actions speak louder than words

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:17
Wat is je doel? Goud geld ervoor vangen?
Ik denk niet dat mensen meer dan de nieuwprijs ervoor willen betalen vanwege de linux functie. Dat kunnen ze op de PC ook wel draaien.
4 USB poorten kan ook wel met een hubje (die 2 poorten die ik heb worden al zelden gebruikt), cardreader kan ook extern (iedere TV heeft tegenwoordig wel een cardreader waarmee je fotos op je TV kan bekijken). Weinig mensen die PS2 games op een PS3 spelen.

[ Voor 42% gewijzigd door Jimster op 25-07-2010 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

De meeste mensen kopen een PS3 voor het gamen en blu-ray. Dan koop je gewoon een PS3 slim, aangezien deze een stuk zuiniger is dan de phats, met name als je deze vergelijkt het 60GB model. Verder is de slim een stuk slanker. Ik vind persoonlijk de phat modellen mooier, maargoed als je nu een PS3 wilt kopen is de slim gewoon de beste keuze. De slim heeft natuurlijk ook een flink grotere HDD.

PS1 en 2 compatibiliteit is leuk, maar zeg nou eerlijk hoe vaak gebruik je het? Als je perse nog oude PS1 en PS2 games wilt spelen, heb je waarschijnlijk nog gewoon een PS2 in huis staan en anders koop je een nieuwe voor nog geen 100 euro. De PS3 is een next-gen console, daar ga je toch geen PS1 of PS2 spellen op spelen.

Cardreader en extra USB is leuk, maar een grote meerwaarde heeft het nu ook weer niet. Films e.d. kun je simpel streamen of via een USB stick afspelen. Het is jammer dat de nieuwe PS3 nog maar 2 USB poorten heeft, maargoed hoe vaak heb je meer dan 2 poorten tegelijkertijd nodig? Voor een paar tientjes heb je trouwens een mooie USB hub waardoor je ook 4 poorten hebt. Opladen van de controllers daar kun je ook mooie docks voor kopen die gewoon aangesloten kunnen worden via het stopcontact.

Other OS functie zitten weinig consumenten op te wachten. Ik heb zelf een 80GB PS3 en heb de OtherOS functie nog nooit gebruikt. Ik denk dat ruim 90% van de PS3 bezitters de functie nog nooit gebruikt heeft, laat staan dat ze weten dat deze mogelijkheid erop zat. Nee slechts een kleine groep gebruikers missen deze functie.

Met jou PS3 kun je niet meer online gamen en alle nieuwe functies van de hogere firmwares kun je niet gebruiken. Daarnaast zijn de oude 60GB modellen niet zo betrouwbaar als de nieuwere slims.

[ Voor 12% gewijzigd door Dj-sannieboy op 25-07-2010 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Als jij hem 600 jaar in perfecte staat kan bewaren dan denk ik dat er wel vraag naar is :).
Maar zo is dat met alles, ik zou dan als ik jou was lekker gaan spelen en hem gebruiken.
Oh, ik bied 100 euro :P

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:30

Grannd

da Granndest

Als de otherOS functie ooit echt misbruikt kan worden om custom firmware mee te draaien kan je PS3 nog wel eens een hoop geld waard kan worden.
Maar die kans acht ik nog steeds heel erg klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

Voor een verzamelaar zou het in de toekomst misschien een waardevol object kunnen worden. Het lastige is dat je dit bijna nooit van te voren kan voorspellen omdat je niet weet hoeveel ps3's er in de toekomst nog zijn met die firmware icm die hardware eigenschappen, de vraag naar zoiets en of het mogelijk gaat worden de firmware te downgraden (zonder backup van de oude flash image).

Als je geen reden tot upgraden hebt zou ik het niet doen, maar er is geen enkele garantie dat het ooit vette winst zal opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolluserectus
2 jaar later, ik heb hem nog steeds :)
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:45

scorpie

Supra Addict

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolluserectus
@scorpie
Ik vraag meningen, geen bieders..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 16:04
eBay USA heeft er een voor ruwweg 280 euro, dus dat is wat je op het moment voor je PS3 kan vragen.
Ik denk dat het sneller meer waard wordt dan wat mensen denken die hier eerder gepost hebben. Een slim kost 2ehands ±170 euro, dus dat is al 100 euro meer.

Als je nog langer wacht zal ie vast meer waard worden. Ik dacht dat er op het moment nog niet echt iets beters dan die cell processor langsgekomen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:37

Rmg

Ik had hem ook met de oude firmware gehouden. Zeker als je er niet online mee gamed. Zie je bij de xboxes ook. Een gejtagde ( ombouwde ) levert vaak het dubbele op van een nieuwe console. voorwaarde voor ombouwen is daar wel een firmware versie lager dan x
Pagina: 1