Het niet 'kunnen' lezen van DVD rom

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedenmiddag,

Ben nieuw op het forum, en weet niet zeker of ik dit bericht in het goeie topic heb geplaatst, maar zo niet dan hoor ik het vast wel :p.

Ik zit met het volgende probleem. Heb nu een jaar de volgende laptop: Asus Notebook K501N (OS: Windows 7). Ik heb er eigenlijk nooit veel mee gedaan behalve MSN / Word / Downloaden. Nu komt een vriend van mij met het spel LOTR Battle for Middle Earth (ja ik weet het oud spel :p). Specs: klik hier

Dus zou je zeggen dat me laptop het gewoon zou moeten draaien. Alleen op de 1 of andere manier herkend / leest mijn DVD speler het spel niet. Windows geeft geen fout melding oid, hij wordt simpel weg niet geladen. Als ik er een CD/DVD in doe van mijn mobiel (manual / driver DVD) dan leest hij het weer wel.

Type DVD Multi Player: TSSTcorp CDDVDW TS-L633C ATA Device

Heb de volgende Firmware geinstalleerd: Klik hier (Moet je wel even naar beneden scrollen tot je de juiste tegenkomt).

Maar ook dit heeft niks veranderd, kan verder ook vrij weinig vinden wat betreft updates van de driver zelf. En op andere fora (via google) komen ze er ook niet allemaal uit.

Hopelijk dat iemand hier mij wel verder kan helpen.

Alvast bedankt,
Maarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OK13
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-08 18:30
Allereerst, welkom op GoT.

Dat klinkt al een probleem met de DVD. Zitten er misschien krassen op de dvd of andere beschadigingen. Is het overigens wel een originele dvd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Als je op de dvd bladerd, zie je dan wel het spel staan? kun je wel iets opstarten van die dvd? (het is toch niet een autostart probleem he, muziek autostarten werkt anders dan .exe files autostarten)

Of start het spel niet door? wellicht is de copy protectie tegen windows7 aangestuiterd? het is immers in XP tijden gemaakt he?

[ Voor 10% gewijzigd door leuk_he op 25-07-2010 16:59 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt :)

De DVD is origineel en kras vrij! (Wat versta je eigenlijk onder andere beschadigingen?)

En de DVD wordt helemaal niet geladen, dus kan ook niet op de DVD bladeren. Als ik in 'Deze Computer' op de schijf klik, dan laad hij um opnieuw, windows geeft aan dat er geen media inzit en opende de DVD speler.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2010 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OK13
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-08 18:30
Verwijderd schreef op zondag 25 juli 2010 @ 16:59:
Bedankt :)

De DVD is origineel en kras vrij! (Wat versta je eigenlijk onder andere beschadigingen?)
Alle beschadigingen die niet krassen zijn dus. :+ Ik heb wel eens een vlek op een dvd gehad dat absoluut geen kras was, maar er ook niet meer afging. Resultaat DVD weg kunnen gooien. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Owh op die manier :P .. maar nee hij is kras en vlek vrij. Op het oppervlak is iig niks te zien wat er niet thuis hoord!

PS: Hij leest andere spellen ook niet af. Het ligt niet alleen aan LOTR Battle of middle Earth
PPS: Als ik het spel erin heb, en probeer te openen via Deze Computer dan geeft hij de melding:
D:\ Toepassing is niet gevonden.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2010 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:44
Opstarten met een livecd van ubuntu, is hij dan wel leesbaar? ja, dan ligt het aan windows.

Met de dvd eens open met de verkenner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

OPen hem met verkenner. er staan gewoon bestanden op hoor.

jouw probleem ""toepassing niet gevonden"is oplosbaar:

http://www.windowsvalley....hen-click-on-cddvd-drive/
Its simplest trick that helps to get rid of such problem as well as initialize drive’s (including hard drives and DVD drives) context menu to default.
How To:

1. Run regedit (Registry Editor)
2. Navigate to: HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer
3. Remove or delete MountPoint2 key completely and close Registry Editor.
4. Logoff or restart your PC to take effect.
5. Now check and double click on your DVD drives. Happy Windows computing.
Maar om het spel te starten is het simpeler verkenner in te gaan en daar een setup.exe ofzoiets te zoeken op de dvd.

[ Voor 43% gewijzigd door leuk_he op 25-07-2010 20:12 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjThase
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-06 12:50
ff een gehele andere vraag, die bijna neerkomt op waar ok13 naartoe wou denk ik: doet de cd het wel in andere pc's?

:+

Mop mop, gas derop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:40

Kraz

Saving the world

leuk_he schreef op zondag 25 juli 2010 @ 20:11:
Open hem met verkenner. er staan gewoon bestanden op hoor.
Jouw probleem ""toepassing niet gevonden"is oplosbaar:
http://www.windowsvalley....hen-click-on-cddvd-drive/

[...]

Maar om het spel te starten is het simpeler verkenner in te gaan en daar een setup.exe ofzoiets te zoeken op de dvd.
Jammer genoeg heb je niet even verder gelezen:
En de DVD wordt helemaal niet geladen, dus kan ook niet op de DVD bladeren. Als ik in 'Deze Computer' op de schijf klik, dan laad hij um opnieuw, windows geeft aan dat er geen media inzit en opende de DVD speler.
Heb je dit bij meerdere dvd's gehad? Misschien heeft t iets te maken met de beveiliging op de DVD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Bij mij opent hij de dvd nooit, zelfs niet als ik een blanco cd erin stop. Lijkt me eerder een vreemde applicatie.

(ja ik had dat stukje gemist, maar de registry edit lijkt me geen kwaad te kunnen bij topic starter)

[ Voor 31% gewijzigd door leuk_he op 25-07-2010 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:30

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op zondag 25 juli 2010 @ 16:46:
[...]

Ben nieuw op het forum, en weet niet zeker of ik dit bericht in het goeie topic heb geplaatst, maar zo niet dan hoor ik het vast wel :p.
Welkom op GoT :)

Les 1 dan maar:

GoT Algemeen Beleid - Het plaatsen van topics
Als je er niet zeker van bent of je op de goede plaats je topic opent, neem dan contact op met een moderator.
Volgende keer gewoon een DMmetje (of mail of IM) sturen, dan kan ik (of een collega-modje) je van tevoren vertellen of je goed zit of niet ;)

In dit geval gaat het om het lezen van DVDs. DVDs zijn opslagmedia, dus vragen erover horen in Opslagmedia & I/O Controllers. Ik verplaats even...

Move OH -> OM

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Uhm even kijken:

- De DVD's doen het wel in andere PC's
- Hij leest geen enkele DVD waar een spel op staat. (bijv. DVD van drivers muis / mobiel / ipod wel)

Wat ik nog wel heb gedaan is bij (rechtermuisknop) Deze Computer -> Apparaat beheer -> DVD speler -> eigenschappen -> Regio: Nederland ingesteld.

En BTW de spellen zijn wel legaal en in Nederland gekocht (mbt de regio code)

Ik zal de tips van Leuk_he zal ik even proberen

en @ dion_b .. thx :D

EDIT:

Uhm .. de tip van Leuk_he is niet echt bevallen.. als ik de DVD nu probeer te openen in Deze Computer dan loopt explore.exe vast.. als ik die probeer te beeindigen dan kan ik me laptop opnieuw opstarten ..

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2010 19:10 ]

Pagina: 1