Hallo,
Binnenkort ga ik samenwonen en daardoor veranderen er nogal wat zaken. Zo ook mijn tv/computer/geluids opstelling.
Momenteel komt m'n geluid via 5.1 van m'n PC vandaan en komt het beeld van m'n PC naar de Panasonic Plasma TV.
Omdat in het nieuwe huis m'n pc niet meer naast de tv komt (of binnen 5 meter) en ik het geluid ook op afstand wil kunnen bedienen komt er een media player (mede8er oid) voor het beeld en geluid als bron. m'n Panasonic FullHD plasma tv komt er voor het beeld.
Nu zoek ik een mooie/goede reciever om het geluid te verzorgen.
Ik heb nog speakers welke waarschijnlijk wel voldoen (kunnen ook vervangen worden indien noodzakelijk)
Wat wordt er op aangesloten:
Wat voor soort info zoek ik:
Goede tips over wat wel of juist niet en waarom
Belangrijke info voor een reciever (let wel, ik weet nog niet heel veel van recievers dus wat kreten uitleggen zou fijn zijn)
Wat heb ik op het oog:
Onkyo TX-SR608 Zwart
Onkyo TX-SR607 Zwart
Onkyo TX-SR308 5.1 Home Theatre Receiver met Canton Movie 120MX Design Speakerset @ibood voor €450,- linkje Mocht ie tijdens de hunt komen
Onkyo HT-R538 5.1 Home Theatre Receiver met Jamo A 102 HCS 5.1 Speakerset @ibood voor €400,- linkje mocht ie tijdens de hunt komen
maar dat is puur omdat ik die onkio van een klasgenoot gehoord heb.
Max budget:
€500,- ex speakers
Binnenkort ga ik samenwonen en daardoor veranderen er nogal wat zaken. Zo ook mijn tv/computer/geluids opstelling.
Momenteel komt m'n geluid via 5.1 van m'n PC vandaan en komt het beeld van m'n PC naar de Panasonic Plasma TV.
Omdat in het nieuwe huis m'n pc niet meer naast de tv komt (of binnen 5 meter) en ik het geluid ook op afstand wil kunnen bedienen komt er een media player (mede8er oid) voor het beeld en geluid als bron. m'n Panasonic FullHD plasma tv komt er voor het beeld.
Nu zoek ik een mooie/goede reciever om het geluid te verzorgen.
Ik heb nog speakers welke waarschijnlijk wel voldoen (kunnen ook vervangen worden indien noodzakelijk)
Wat wordt er op aangesloten:
- TV: Panasonic TX-P42U10e -> HDMI out
- Xbox 360 -> HDMI in
- UPC, Digitenne of Canaldigitaal -> HDMI in of Optisch/Coax in
- Mediaplayer (Popcorn, Mede8er o.i.d.) -> HDMI en/of Optisch/Coax in
- Misschien PC -> Optisch/Coax in
- Misschien Wii -> Component (RGB) in
- Misschien huidige speakers ( van Panasonic 5.1 HT set, 250Watt Center, 250Watt Subb, 125Watt fronts+rears. allemaal 4ohm dacht ik)
- Minimaal 5.1 liever 7.1/7.2 of hoger
- 2 of meer Optische ingangen
- Minimaal 3 HDMI in, liever meer
- Minimaal 1 HDMI out (evt. met 1080p upscaling)
- Goede tot zeer goede geluidsweergave (Onkyo van een klasgenoot heeft mij laten horen en voelen dat er meer is dan een Pioneer/Panasonic/Creative HT set)
- Mooi geluid voor films en games, het ook kunnen voelen
- Hoeft niet extreem hard te kunnen, als het maar mooi en vol klinkt en explosies kan laten voelen.
- Eventueel instellen van cross-over punten per speaker zoals onkyo kan.
- Prologic IIz zou een mooie aanvulling zijn
- DTS, DTSHD
- OSD
Wat voor soort info zoek ik:
Goede tips over wat wel of juist niet en waarom
Belangrijke info voor een reciever (let wel, ik weet nog niet heel veel van recievers dus wat kreten uitleggen zou fijn zijn)
Wat heb ik op het oog:
Onkyo TX-SR608 Zwart
Onkyo TX-SR607 Zwart
Onkyo TX-SR308 5.1 Home Theatre Receiver met Canton Movie 120MX Design Speakerset @ibood voor €450,- linkje Mocht ie tijdens de hunt komen
Onkyo HT-R538 5.1 Home Theatre Receiver met Jamo A 102 HCS 5.1 Speakerset @ibood voor €400,- linkje mocht ie tijdens de hunt komen
maar dat is puur omdat ik die onkio van een klasgenoot gehoord heb.
Max budget:
€500,- ex speakers
[ Voor 13% gewijzigd door HellStorm666 op 25-07-2010 15:23 ]
Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1