Na al een tijdje het idee te hebben mijn bestaande 19"rack (Windows XP-embedded) te updaten heb ik deze vandaag eindelijk open gemaakt om te bekijken wat er allemaal in zit. Helaas kwam ik al snel tot de conclusie dat hier 4x 500GB ATA Hdd's in zitten waardoor mijn 'simpele' update naar 4 grotere Hdd's m.i. komt te vervallen. De aparte ethernet aansluiting verbruikt het PCI-slot (tbv Gbit zie ook vraag 2). Er zijn nog wel 4 USB-poorten ter beschikking.
Samengevat het moederbord heeft:
Onboard LAN:
Realtek RT8100C 10/100 Mbps Fast Ethernet
Onboard I/O Connector:
4 x USB connector for additional USB 2.0 ports
1 x CIR connector (Switchable for KB/MS)
2 x 40pin IDE
Vraag 1:
Is het mogelijk om met de netwerkkaart op het moederbord Flacc en DvD te verwerken tbv van standalone HTPC?
Vraag 2:
Kan ik met een PCI (2.2) slot een Sata controller insteken waardoor ik extra Sata schijven kan inbouwen?
Vraag 3:
Is het zinvol om te investeren in dit moederbord of is een voorbereid moederbord met Sata voordeliger... (wil eigenlijk niet in 1 keer alles overboord gooien)...
BVD
Samengevat het moederbord heeft:
Onboard LAN:
Realtek RT8100C 10/100 Mbps Fast Ethernet
Onboard I/O Connector:
4 x USB connector for additional USB 2.0 ports
1 x CIR connector (Switchable for KB/MS)
2 x 40pin IDE
Vraag 1:
Is het mogelijk om met de netwerkkaart op het moederbord Flacc en DvD te verwerken tbv van standalone HTPC?
Vraag 2:
Kan ik met een PCI (2.2) slot een Sata controller insteken waardoor ik extra Sata schijven kan inbouwen?
Vraag 3:
Is het zinvol om te investeren in dit moederbord of is een voorbereid moederbord met Sata voordeliger... (wil eigenlijk niet in 1 keer alles overboord gooien)...
BVD