Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PC start op nadat ie uitgezet is

Pagina: 1
Acties:

• groxgrox
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:04
Mijn P5Q pro heeft altijd goed gewerkt icm. W7 X64, maar nadat ik er via USB een HP HW6915 aangehangen had, waren opeens mijn BIOS instellingen weg.
Deze moest ik terugzetten handmatig en sindsdien is er het probleem dat wanneer ik de PC helemaal uitzet, deze 2 seconden ook daadwerkelijk uit is, maar dat de PC daarna opnieuw opstart. Dit blijft zich herhalen, elke keer wanneer ik de PC uitzet.

Kent iemand dit en heeft ie er een oplossing voor?

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-11 12:18
Wake on functies van je moederbord.

Wake on LAN, USB etc op disabled zetten :) In je BIOS uiteraard.

[ Voor 11% gewijzigd door RedHat op 25-07-2010 13:23 ]

• groxgrox
RedHat schreef op zondag 25 juli 2010 @ 13:23:
Wake on functies van je moederbord.

Wake on LAN, USB etc op disabled zetten :) In je BIOS uiteraard.
daar had ik ook al aan gedacht inderdaad, maar daar kan ik niets over vinden in BIOS

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:08

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

groxgrox schreef op zondag 25 juli 2010 @ 13:39:
[...]

daar had ik ook al aan gedacht inderdaad, maar daar kan ik niets over vinden in BIOS
Even kijken onder je apparaat drivers(netwerkkaart) daar zitten ook vaak van die opties.

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• groxgrox
CrankyGamerOG schreef op zondag 25 juli 2010 @ 13:43:
[...]

Even kijken onder je apparaat drivers(netwerkkaart) daar zitten ook vaak van die opties.
nee ik zet de PC echt helemaal uit, dan lijkt ie 2 sec uit te staan en dan gaat ie weer aan, in BIOS staat alles bij power on, disabled.

vaag probleem...

Verwijderd

groxgrox schreef op zondag 25 juli 2010 @ 13:46:
[...]

nee ik zet de PC echt helemaal uit, dan lijkt ie 2 sec uit te staan en dan gaat ie weer aan, in BIOS staat alles bij power on, disabled.

vaag probleem...
Als je je pc uitzet en de netwerkkabel en USB snoeren ook verwijderd, doet ie het dan nog? En kijk even of er in je bios iets staat van "system state after power failure". Als daar last state staat en je PC vermoedt een powerfailure gaat ie ook weer aan.

• groxgrox
Verwijderd schreef op zondag 25 juli 2010 @ 13:48:
[...]

Als je je pc uitzet en de netwerkkabel en USB snoeren ook verwijderd, doet ie het dan nog? En kijk even of er in je bios iets staat van "system state after power failure". Als daar last state staat en je PC vermoedt een powerfailure gaat ie ook weer aan.
Zelfs met alle USB (1 moet erin blijven voor muis (logitech) en LAN eruit blijft ie opnieuw starten. in het Bios moet het volgens mij goed staan, zie hier.

[ Voor 7% gewijzigd door groxgrox op 25-07-2010 14:18 ]

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Kijk eens in het foutenlogboek in windows. Het kan zijn dat je tijdens het afsluiten een BSOD krijgt, waarna hij automatisch reboot.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• groxgrox
Magic schreef op zondag 25 juli 2010 @ 14:22:
Kijk eens in het foutenlogboek in windows. Het kan zijn dat je tijdens het afsluiten een BSOD krijgt, waarna hij automatisch reboot.
Hier heb ik ook niets van een crash kunnen vinden......

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-11 16:54

AlexanderB

7800 rpm

dan zet je automatische reboot bij fatale fout uit en dan blijft hij wel aan / laat hij de bsod zien ipv dat ie reboot ipv uit te gaan.. kan je iig zien wat er mis is..

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-11 12:18
Waarom moet je muis erin blijven? Als je PC uit staat heb je geen muis nodig volgens mij :?

• groxgrox
AlexanderB schreef op zondag 25 juli 2010 @ 17:41:
dan zet je automatische reboot bij fatale fout uit en dan blijft hij wel aan / laat hij de bsod zien ipv dat ie reboot ipv uit te gaan.. kan je iig zien wat er mis is..
Done, maar het blijkt toch geen fatale fout te zijn, zowel in de logboeken als deze optie geven geen foutmelding. Net nog ff de BIOS instellingen op auto gezet, maar ook dit mag niet helpen.....
RedHat schreef op zondag 25 juli 2010 @ 18:54:
Waarom moet je muis erin blijven? Als je PC uit staat heb je geen muis nodig volgens mij :?
Het is een draadloze variant....Daarom dacht ik dat ie erin moest blijven, maar ook nadat alles eruit gehaald is, LAN en alle USB, gaat ie uit, 2-3 seconden, en dan start ie vrolijk weer..... Heel apart.

Verwijderd

Als je nou de stroomkabel lostrekt, blijft ie dan wel uit? Anders heb je namelijk de Nuke-Gnome in je pc en da's heel erg :+

Serieus: Geen flauw idee maar als windows logboeken niets zeggen en er geen BSOD's zijn moet je toch wel aan een bios probleempje gaan denken. Misschien eens een flash d'r tegenaan mikken, kijken wat d'r gebeurt.

Hardwarematig zou het een vaag probleem kunnen zijn dat er af en toe kortsluiting ontstaat over je PWR pinnetjes, maar die kans lijkt me ongelovelijk klein.

• groxgrox
Verwijderd schreef op zondag 25 juli 2010 @ 21:19:
Als je nou de stroomkabel lostrekt, blijft ie dan wel uit? Anders heb je namelijk de Nuke-Gnome in je pc en da's heel erg :+

Serieus: Geen flauw idee maar als windows logboeken niets zeggen en er geen BSOD's zijn moet je toch wel aan een bios probleempje gaan denken. Misschien eens een flash d'r tegenaan mikken, kijken wat d'r gebeurt.

Hardwarematig zou het een vaag probleem kunnen zijn dat er af en toe kortsluiting ontstaat over je PWR pinnetjes, maar die kans lijkt me ongelovelijk klein.
thanks! Ik zal eens kijken of er iets gebeurd als de kabel eruit is!! Denk dat ie dan wel uit is! :+
Hardwarematig kan er bijna niets stuk zijn, kzal eens proberen om de BIOS opnieuw te flashen met de laatste firmware

Verwijderd

Probeer eens op te starten met een Linux bootable CD/USB en dan vanuit daar uit te zetten. Dan kun je uitsluiten dat Windows iets geks/fout doet bij het afsluiten.

Verwijderd

groxgrox schreef op zondag 25 juli 2010 @ 22:47:
[...]

thanks! Ik zal eens kijken of er iets gebeurd als de kabel eruit is!! Denk dat ie dan wel uit is! :+
Hardwarematig kan er bijna niets stuk zijn, kzal eens proberen om de BIOS opnieuw te flashen met de laatste firmware
Dat probleem met die PWR pinnetjes kan het trouwens ook niet zijn, dan zou windows tijdens het draaien soms namelijk ook spontaan moeten afsluiten. Tenzij je in Windows hebt ingesteld dat een druk op de powerknop niets moet doen.

• pazzje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-11 19:01
Ik zou de pc eens uitschakelen op het moment dat windows aan het booten is. Schakelaar een seconde of 4 inhouden. Is niet helemaal netjes maar je pc en windows overleven het wel. Op het moment dat hij dan uitblijft is er in ieder geval niets mis met de hardware maar moet je het toch in de systeemconfiguratie zoeken.
Mocht de pc weer opnieuw opstarten na de hardshutdown dan is er of iets mis met de hardware of de biosinstellingen. (Je zou de bios instellingen een keerkunnen herstellen door ''use default for all settings'' kunnen proberen, mits je zo'n dergelijke optie hebt).

Je zou ook eens kunnen proberen om de diverse usb poorten te disabelen in je bios, eens kijken of dat iets opleverd, let wel op je toetsenbord mogt dit een usb type zijn

[ Voor 13% gewijzigd door pazzje op 27-07-2010 11:09 ]

Verwijderd

of iets heel anders,
kan het niet zo zijn dat je aan en uit schakelaar van je kast niet helemaal goed is
probeer anders je pc zonder aan en uit schakelaar op het moeder bord uit te zetten.
kijken wat er dan gebeurd.

• groxgrox
pazzje schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 11:07:
Ik zou de pc eens uitschakelen op het moment dat windows aan het booten is. Schakelaar een seconde of 4 inhouden. Is niet helemaal netjes maar je pc en windows overleven het wel. Op het moment dat hij dan uitblijft is er in ieder geval niets mis met de hardware maar moet je het toch in de systeemconfiguratie zoeken.
Mocht de pc weer opnieuw opstarten na de hardshutdown dan is er of iets mis met de hardware of de biosinstellingen. (Je zou de bios instellingen een keerkunnen herstellen door ''use default for all settings'' kunnen proberen, mits je zo'n dergelijke optie hebt).

Je zou ook eens kunnen proberen om de diverse usb poorten te disabelen in je bios, eens kijken of dat iets opleverd, let wel op je toetsenbord mogt dit een usb type zijn, wat zou dit kunnen zijn dan wanneer we kijken naar hardware?
deze optie hebt ik geprobeerd, uitzetten terwijl ie aan het starten is. ook dan na 2 sec gaat ie lekker weer opstarten. Heel apart, het zou dan een hardwareprobleem kunnen zijn. Ik wil ff gaan zoeken naar de BIOS update hiervoor, mss lost dit nog iets op, een reset defaults leverde niets op
Verwijderd schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 11:44:
of iets heel anders,
kan het niet zo zijn dat je aan en uit schakelaar van je kast niet helemaal goed is
probeer anders je pc zonder aan en uit schakelaar op het moeder bord uit te zetten.
kijken wat er dan gebeurd.
kun je aangeven hoe je dit ziet? Simpelweg de connector voor de aan/uit eraf en met een schroevendraaier contact maken?

Verwijderd

groxgrox schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 19:53:
[...]

deze optie hebt ik geprobeerd, uitzetten terwijl ie aan het starten is. ook dan na 2 sec gaat ie lekker weer opstarten. Heel apart, het zou dan een hardwareprobleem kunnen zijn. Ik wil ff gaan zoeken naar de BIOS update hiervoor, mss lost dit nog iets op, een reset defaults leverde niets op

[...]

kun je aangeven hoe je dit ziet? Simpelweg de connector voor de aan/uit eraf en met een schroevendraaier contact maken?
Zoals ik al zei, die switch op je moederbord kan het bijna niet zijn. Dan zou je computer tijdens het werken af en toe immers ook een signaaltje moeten ontvangen en dan gaan afsluiten.

De PWR connector op je moederbord zijn niets minder dan 2 pinnetjes waar even een kortsluiting tussen wordt gemaakt op het moment dat jij de powerknop indrukt. Zeer zeer kleine kans dat die kortsluiting alleen ontstaat als je PC uitstaat en niet als ie aan staat. Tenzij je dus in Windows hebt ingesteld dat het indrukken van de powerknop geen enkel effect moet hebben. Dit kun je controleren bij je Power Options ergens.

• groxgrox
nee idd dit is het ook niet... ik ga wel ff kijken of ik de laatste bios opnieuw kan flashen, kijken of dit helpt.
hij gaat tijdens gebruik ook niet uit.

Verwijderd

groxgrox schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 22:41:
nee idd dit is het ook niet... ik ga wel ff kijken of ik de laatste bios opnieuw kan flashen, kijken of dit helpt.
hij gaat tijdens gebruik ook niet uit.
Uit nieuwschierigheid, heb je dit ooit nog opgelost gekregen? :)

• friggler
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:48
Heb laatst zoiets meegemaakt bij een pc die ik gebouwd had. Wat bij mij de oplossing was (en wat ik zelf erg vreemd vond, want bij andere merken/types moederborden nog nooit meegemaakt) was de + en - van de PWR connector verkeerd om aangesloten.

• groxgrox
Verwijderd schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 18:58:
[...]

Uit nieuwschierigheid, heb je dit ooit nog opgelost gekregen? :)
sorry voor het laat melden maar het is opgelost!! Na een BIOS flash en een herinstallatie (vakantie ;)) werkt alles weer helemaal 100%!!

Pagina: 1