Bestaat het wel ?

Pagina: 1
Acties:
  • 599 views

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-12-2025
Dag allemaal, mijn vader zoekt na het overlijden van z'n videorecorder (ja zo'n ding met tape :)) een nieuwe home cinema set.
Hij heeft nogal wat eisen opgesteld en daardoor heb ik moeite er iets passends bij te vinden en ik begin me af te vragen of wat hij zoekt wel bestaat..

*) geen grote speakers (op de sub na dan)
*) HDD Recorder (ter vervanging van de video, dus tuner is ook noodzakelijk gezien ze gewoon op de CAI zitten)
*) DVD of blu-ray speler (hij heeft alleen nog maar dvd's maar blu-ray is toch meer van deze tijd)
*) Radio Tuner

Dus eigenlijk wat we zouden willen is een blu-ray HDD recorder/tuner set, maar ik kan er echt niets bij vinden, of er zit geen blu-ray in of er zit geen HDD in, maar iets met allebei heb ik nog niet kunnen vinden, hebben jullie suggesties?

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:56
Blu-Ray en HDD in 1 apparaat bestaat volgens mij niet, vanwege licenties, beveiligingen en dat soort crap...
Ik zou losse apparaten kopen ;)
Kwalitatief beter, en je kan elk onderdeel precies zo uitzoeken als wat je zelf wil.

Even niets...

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:36
mediacenter?

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• sjonie100
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-10-2025
Samsung BD-C8200 (zie pricewatch)

• OK13
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-12-2025
FireDrunk schreef op zondag 25 juli 2010 @ 13:26:
Blu-Ray en HDD in 1 apparaat bestaat volgens mij niet, vanwege licenties, beveiligingen en dat soort crap...
Ik zou losse apparaten kopen ;)
Kwalitatief beter, en je kan elk onderdeel precies zo uitzoeken als wat je zelf wil.
Ik kan het zo snel even niet meer vinden, maar een tijd geleden is zo'n apparaat voorbij gekomen hier op tweakers geloof ik. Ik dacht dat het van panasonic was maar dat weet ik niet zeker meer, nadeel was dat het ook ongelooflijk duur was. (Lees: meer dan 1500 euro.)
Met dit apparaat kon je programma's opnemen van tv maar niet naar bluray fikken. Ook kon je geen blurays rippen. (Licentieverhaal)

Kijkt u maar eens: http://www.panasonic.com....cations.cfm?objectID=4337

[ Voor 6% gewijzigd door OK13 op 25-07-2010 13:45 ]

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Hij zoekt dingen die niet bestaan. Er zijn ook nooit videorecorders met boxen geweest en boxen bestaan al langer dan de videorecorder.

Ik zou gewoon een mediaspeler kopen. blu-ray moet je nog steeds heel de tijd schijfjes mee wisselen en dat vind ik niet echt meer iets van deze tijd :p Downloaden en streamen via uitzending gemist ipv "opnemen" vind ik ook prettiger en sneller.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• _-= Erikje =-_
Mjah, 't is voor m'n pa van 57 dus heel ingewikkeld hoeft niet :P
Ik hoef geen bluray op te kunnen nemen, alleen afspelen, net als dat ik alleen TV programma's wil kunnen
opnemen op de HD, misschien toch maar een variant met DVD speler (die zijn er wel) en dan later eventueel een losse blu-ray speler

• _-= Erikje =-_
Dat ziet er veelbelovend uit, al zal er dan iets van een reciever of zo met speakers bij moeten en de radio natuurlijk.

Voor zover ik uit de specs wijs raak zit daar alleen een dvb-t/c tuner in en kan ie niets met het normale analoge signaal, verder rept de handleiding helaas ook niet over radio of hoe de opname functionaliteit zou werken (waarschijnlijk via de EPG van een Dtv maar ja, dat hebben we niet :P)

[ Voor 32% gewijzigd door _-= Erikje =-_ op 25-07-2010 14:56 ]

• _-= Erikje =-_
Marzman schreef op zondag 25 juli 2010 @ 13:41:
Hij zoekt dingen die niet bestaan. Er zijn ook nooit videorecorders met boxen geweest en boxen bestaan al langer dan de videorecorder.

Ik zou gewoon een mediaspeler kopen. blu-ray moet je nog steeds heel de tijd schijfjes mee wisselen en dat vind ik niet echt meer iets van deze tijd :p Downloaden en streamen via uitzending gemist ipv "opnemen" vind ik ook prettiger en sneller.
Maar wel DVD HD recorder combo's al dan niet inclusief speakerset :)
Mediaspeler, alleen als jij mijn moeder uit komt leggen hoe ze Morse dan op mag nemen ;)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:13

FeaR

In GoT we trust

_-= Erikje =-_,

Je loopt nu al lang genoeg op GoT mee om te weten dat we hier een Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif-knop hebben zodat je berichten aan kan passen. Dit zodat je niet tot drie maal toe achter elkaar post.

Plus dat ik in dit topic toch wel het eigen inzet mis, dit is gewoon een boodschappenlijstje en dus niet conform AUD beleid.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.