Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gisterochtend, starte ik me MPB op en het duurde redelijk lang voordat hij op de bureablad kwam. Toen hij op de bureau blad kwam, kwamen de iconen, balk en dock niet terug dus alleen een bureau achtergrond.
Na een paar keer proberen ook met lange wachttijden kwam er soms een boven bar of een dock er bij. Maar daar kon ik niks mee.

Heb even de CD bij gepakt en OSX opnieuw geïnstalleerd en raad eens hij liep zelfs daarbij vast. Na even zoeken zag ik dat de cd ook een hardeschijfruimte herstel optie heeft na een paar keer dat proberen had ik het wel gezien hij deed het nog steeds niet.

Overigens is mijn 360 later op die middag ook kapot gegaan met een R.R.O.D

Gelukig heb ik er windows 7 (die het wel doet) nog op staan via bootcamp en probeer alle bestanden daar op te halen.
Maar ik kan sommige bestanden niet terug halen omdat hij het niet ziet.

Hopelijk weten jullie hier iets voor, alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:10

Hoite

Goed verhaal

Met dit programmaatje kan je via windows in je OSX partitie komen.
Dan zou je alles kunnen backuppen.
Probeer ook je Apple Hardware Test DVD om zeker te weten of er niet iets kapot is, want als een schone installatie niet meteen werkt is dat apart.

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat mijn hardeschijf kadoek is gegaan terwijl windows er wel op draait vreemd...

Heel erg bedankt voor je reactie, ik heb het programmatje gedownload en kreeg de error: 4HDD/11/40000004:SATA(0,0)

Heb even googeld en kwam hier op:

http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=1760310

Denk dat ik morgen apple even bel.

Ben vergeten om te zeggen dat ik al eerder wat probleempjes had zoals schokken die mijn macbook gaf.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2010 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb even apple gebeld en moest even osx opnieuw er opzetten. En als dat niet werkte kon ik naar een reparatie bedrijf gaan.

Kon osx gewoon installeren en hij deed het weer, maar de laatste paar dagen loopt mijn MBP steeds vast.

Als ik in de ochtend mijn mbp opstart en een youtube filmpje kijk of als ik meerde acties achter mekaar maak dan loopt hij steeds vast. Wat vreemd is, is dat hoe langer hij aanstaat hoe minder vaak hij vast loopt. Overigens bedoel ik met vastlopen dat ik wel mijn cursor kan bewegen maar voor de rest bevriezen de objecten op het scherm en ik krijg ook een tolletje(de zandloper van osx). Het vastlopen duurt tussen 10sec en 1 min.

Het vervelende is dat mijn mijn garantie net een week verlopen is. Maar ik heb wel een code gekregen voordat de garantie was verlopen.

De hardware test zegt dat er niks aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Physics
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-08-2020
Ik zou als ik jou was alsnog naar een reperateur gaan. Om het alsnog goed te laten onderzoeken wat er aan de hand is met je systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat kan, maar dat kost me een fortuin aangezien mijn garantie voorbij is.
Ik las in de hardware gerelateerde topic dat je een harde schijf kan kopen voor 60.- en die nog eens een groter capaciteit heeft dan de huidige. Aangezien tot nu de harde schijf het probleem lijkt te zijn, kan ik die gok wel nemen.

Dus het handigste lijkt mij om ervaring en kennis te verzamelen van andere gebruikers en daarmee de juiste keuze te maken.

Nu loopt de hardware test voor de 2e keer vast.
Edit: Bij geheugen testen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2010 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-08 19:45
Klinkt inderdaad als een harde schijf probleem. Kijk eens in /var/log/system.log - staat er Disk I/O error? Dat je het niet in Windows ziet wil gewoon zeggen dat je schijf daar (nog) niet is aangetast. Dat je bepaalde bestanden niet kunt lezen wil zeggen dat je schijf daar wel reeds is aangetast. Waarschijnlijk hoor je het ook klikken of ratelen op dat moment (bij laptops moet je soms je oor op het oppervlakte onder het keyboard leggen - daar zit de schijf bij nagenoeg alle modellen)

Een geheugenprobleem resulteert in het random vastlopen, BSOD (Black Screen of Death) en zou je ook zien in Windows.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie, het is gister avond al opgelost.

Ik heb via de Harde schijf vervangen topic de Western Digital Scorpio Black 500GB 7200rpm (WD5000BEKT) besteld en er in geplaatst.

De lange Hardware test uitgevoerd, geen fouten gevonden.
Leopard en snow leopard geïnstalleerd even getest en er is niks meer aan de hand.
Pagina: 1