Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amsterdam1977
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-06 12:22
Ik zit even met het volgende:

ik heb mijn TV via DNLA en homeplug aan mijn netwerk gekoppeld, met als doel om op mijn TV te kunnen bladeren naar media (MP3, AVI, etc) bestanden en deze direct af te spelen. Werkt op zich wel, ik gebruik daarvoor TVersity.

Echter, er komt geen audio door. Visueel worden alle bestanden wel afgespeeld, maar audio ho maar.

Ik heb achter mijn TV ook nog een home-cinema-set zitten, maar of ik die nu wel of niet koppel, ik krijg maar geen geluid door.

Voor de duidelijkheid een korte situatieschets:
- PC draadloos verbonden met router
- TV (DNLA 1.3) via homeplug (dus via lichtnet) naar router
- Homeplug (ook via lichtnet) achter router
- HomeCinemaSet met 2x tulp verbonden aan TV (beiden Philips, net nieuw)

Iemand enig idee wat ik niet goed heb gedaan?

Naast TVersity heb ik ook ORB geprobeerd (TV ziet 'm wel maar geen leesbare bestanden) en via WMP (idem, of in ieder geval wisselvallig resultaat). In geen van de gevallen audio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Doet een simpele AVI of MPG het wel? En via de transcode folder van het desbetreffende bestand? DLNA is vaak onderontwikkeld op TV's (eigen ervaring Samsung LE40A756).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amsterdam1977
AVI en MPG doen het wel, dwz ik heb wel beeld. Bij MP3 zie ik ook dat het nummer loopt, maar that's it, geen geluid.

Met transcode zal ik 's proberen, thanks alvast voor deze input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Kan je de bestanden zelf wel op je computer afspelen? Ik had dit probleem ooit ook eens, maar toen lag het aan het feit dat ik geen geluidskaart op de host had geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

TrekDude101 schreef op zondag 25 juli 2010 @ 18:35:
Kan je de bestanden zelf wel op je computer afspelen? Ik had dit probleem ooit ook eens, maar toen lag het aan het feit dat ik geen geluidskaart op de host had geïnstalleerd.
Maakt volgens mij niet uit, ik heb op mijn 2008 R2 server ook geen geluidskaart...en draai daar TVersity en PMS als DLNA software.

@TS, probeer PMS eens :)

[ Voor 3% gewijzigd door Exorcist op 25-07-2010 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amsterdam1977
Exorcist schreef op zondag 25 juli 2010 @ 18:55:
[...]

Maakt volgens mij niet uit, ik heb op mijn 2008 R2 server ook geen geluidskaart...en draai daar TVersity en PMS als DLNA software.

@TS, probeer PMS eens :)
Ja, op de de PC is het helemaal top, alles doet het.

Wat is PMS? Zat ff te zoeken maar kan het zo snel niet vinden.

EDIT: got it, PS3 Media Server. Ga het vanavond proberen!

[ Voor 37% gewijzigd door amsterdam1977 op 26-07-2010 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Het lijkt erop dat je in TVersity nog moet aangeven waar hij de audio-codecs kan vinden. Raar verhaal, want normaal doet hij dat standaard volgens mij.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amsterdam1977
Vicarious schreef op maandag 26 juli 2010 @ 10:43:
Het lijkt erop dat je in TVersity nog moet aangeven waar hij de audio-codecs kan vinden. Raar verhaal, want normaal doet hij dat standaard volgens mij.
Hmmm, dat klinkt op zich best logisch. Ga ik ook testen vanavond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amsterdam1977
Zo, ik heb even wat geprobeerd:

- via Transcode folder afspelen: zelfde resultaat als via niet-transcode (zie hierna: beide werkten (even)).
- PS3 Media Server: we hebben geluid! Eerst een mp3, toen zelfs een AVI.

Echter, het grappige is dat ik nu ook via TVersity geluid heb. Terwijl ik daar niets aan de instellingen heb veranderd.

Tot zover het goede nieuws. Na een half uurtje klooien (wat doet het wel, wat niet) kreeg ik nergens meer een apparaat (TVersity, PMS) aan de praat. Als het al lukte dan was dat op het gebied van afspelen (video), maar niet op het gebied van audio. Alle hardware gereset leverde geen oplossing.

Met andere woorden, er zit ergens een soort instabiliteit in. PMS is nu mijn favo programma want daarmee kan ik het snelst door de mappen lopen op mijn TV, maar dit is nog niet een eindoplossing. Iets zegt mij dat mijn TV nog niet helemaal lekker draait voor DNLA, maar dat is puur gevoel.

Iemand nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:38
amsterdam1977 schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 10:24:
Iets zegt mij dat mijn TV nog niet helemaal lekker draait voor DNLA, maar dat is puur gevoel.

Iemand nog suggesties?
TV firmware update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amsterdam1977
Helemaal up to date, dankzij de permanente online verbinding.
Pagina: 1