Clarkdale onboard DVI en VGA->DVI adapter probleem

Pagina: 1
Acties:

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-01 14:27
Voor een kennis heb ik een PC gebouwd met een MSI H55M-E33 moederbord met een i3-530 CPU erop. Dit moederbord heeft onboard DVI+VGA+HDMI. Doel is om de Clardake DVI + VGA output te gebruiken voor 2 VGA schermen.

De PC heb ik hier geïnstalleerd met een DVI-scerm op de DVI-poort. Nu hij heeft zelf twee oude VGA schermen. Nu is het probleem dat hij wel beeld krijgt op het VGA-scherm aangesloten op de VGA-poort maar geen beeld op het andere VGA-scherm via een VGA->DVI adapter op de DVI-poort.

HIj heeft even een DVI-scherm direct op de DVI-poort getest en kreeg toen gewoon beeld tegelijk met het VGA-scherm op de VGA-poort en dat is ook hoe het zou moeten werken met een Clarkdale. Namelijk DVI+VGA of HDMI+VGA kan tegelijk (ofwel digitaal+analoog). Ook de adapter is op een andere PC getest zonder problemen.

Nu kan ik dus echt nul komma nul hierover vinden op het internet! Het enige dat in de buurt komt is dat er in Duitsland twee mensen met dit moederbord geen beeld krijgen uit hun DVI-scherm (zonder adapter!) en dat hun geteste PC's in de winkel wel beeld geven, ze hebben het over een incompatibiliteit.
http://forum-de.msi.com/i...age=Thread&threadID=95878

Hebben julllie een idee wat het zou kunnen zijn in mijn geval? Het zou toch mogelijk moeten zijn om een VGA-scherm met zo'n adapter te gebruiken aangezien we dit al jaren op die manier doen met VGA-schermen en losse videokaarten met één of meerdere DVI-poorten.

π MW finishers

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Het lijkt me dat die DVI poort geen DVI-I heeft, en dus ook geen analoog signaal kan geven.

edit, na wat zoeken zie ik dat deze site zegt dat er inderdaad geen DVI-I opzit, maar de pricewatch zegt dan weer wél dat er DVI-I opzit :S En de officiële MSI pagina zegt er niks over...

[ Voor 62% gewijzigd door TrekDude101 op 25-07-2010 11:24 ]