Verwijderd

Topicstarter
Gisteren wou ik mijn pc opnieuw opstarten, maar hij gaf geen beeld meer.
Enkel wanneer ik cmos reset kan ik in de bios komen en verder booten naar windows. Wanneer ik echter terug wil restarten, gebeurd er weer niets..
Ik vermoed dat het probleem op het mobo zit, want de graka's werken naar behoren.

Specs:

E8400 (normaal @ 3.9, maar gaat niet meer omdat ik geen instellingen in bios kan veranderen)
Asus P5Q Pro (Bios updaten??)
2x HD4870 (heb er nu eentje uitgehaald omdat ik anders niet aan de batterij kan)
3x Samsung HD's
620W Corsair voeding

Iemand een idee hoe ik dit zou kunnen verhelpen?

Groetjes,

Verwijderd

Batterijtje voor de BIOS eens controleren.

Verwijderd

Topicstarter
Heeft niets uitgehaald, nog steed hetzelfde probleem.. Had de batterij met die van mijn vader verwisseld.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je kent deze toch: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter :?

Je geeft maar een fractie van de informatie die in die guide staat, dus ik vermoed dat je die nog niet doorgelopen hebt.
Asus P5Q Pro (Bios updaten??)
Moet je dat aan ons vragen of moeten wij dat aan jou vragen? ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-12-2025
Ik zie dat je hem overklokt heb. Misschien is dat de rede dat je mainbord een beetje dood is? Ten tweede, een BIOS updaten lijkt me nu niet verstandig. T heeft altijd gewerkt dus om een update te doen zal ie echt niet tot leven komen.

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar het was echter een heel bescheiden overclock.. Voltage stond lager dan dat het ging met auto settings en de normale clocks.. Hij werd ook nooit warmer dan pakweg 58°C. Graka's waren niet overklokt en ram ook niet.

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-12-2025
Verwijderd schreef op zondag 25 juli 2010 @ 12:15:
Ja, maar het was echter een heel bescheiden overclock.. Voltage stond lager dan dat het ging met auto settings en de normale clocks.. Hij werd ook nooit warmer dan pakweg 58°C. Graka's waren niet overklokt en ram ook niet.
Temperatuur is niet de enige bottelnek. Er kunnen componenten op je mainbord zitten die het net niet allemaal aankunnen en die gewoon stoppen met de werking. Door een iets hogere spanning of zo. Al hoewel ik van Asus wel verwacht dat het t aankan. Maar een 3 Ghz processor op 3,9 Ghz laten lopen noem ikke nie echt bescheiden.....

[ Voor 11% gewijzigd door marquis op 25-07-2010 12:26 ]

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Verwijderd

Topicstarter
Dus RMA raden jullie aan?

• michaelmou
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-02 16:09
Toevallig je PCI-e bus nog op auto staan?
Deze moet je bij het hoger zetten van de FSB locken op 100MHz.

Verwijderd

Topicstarter
Alles staat op auto. Ik kan niets aanpassen omdat dan de pc moet rebooten, en dat doet ie niet
Pagina: 1