Toon posts:

Sony set geen tv geluid

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Sony lcd tv gekocht, 37ex500 en een sony blueray setje (bdv-e370) en een humax 5050c decoder. De Humax en Blueray zijn via hdmi aangesloten op de tv.

Alles werkt wel goed, alleen heb ik geen tv-geluid via mijn blueray set als ik deze inschakel. Mijn vermoeden is dat ik dit moet realiseren via een optische kabel van tv naar home cinema. Klopt dat?

Had eigenlijk het vermoeden dat hdmi dit alles zou regelen??

Groet,

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03-2025

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

Ik zou zeggen gewoon DOEN.

[ Voor 15% gewijzigd door Mexel op 25-07-2010 10:57 ]

↓ volgende bericht hieronder ↓

Verwijderd

Topicstarter
Als ik die kabel voorhanden had wel ;) ..toch even navragen voordat ik iets onnodigs aanschaf

• jbkappirossi
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-08-2025
Verwijderd schreef op zondag 25 juli 2010 @ 10:56:
Hallo,

Ik heb een Sony lcd tv gekocht, 37ex500 en een sony blueray setje (bdv-e370) en een humax 5050c decoder. De Humax en Blueray zijn via hdmi aangesloten op de tv.

Alles werkt wel goed, alleen heb ik geen tv-geluid via mijn blueray set als ik deze inschakel. Mijn vermoeden is dat ik dit moet realiseren via een optische kabel van tv naar home cinema. Klopt dat?

Had eigenlijk het vermoeden dat hdmi dit alles zou regelen??

Groet,
de hdmi die bij jou tussen de tv en de blueray zit verzend alleen gegevens naar de tv.
jou tv zorgt in dit geval niet voor het signaal maar de blueray set.
En als je gewoon tv kijk doe je dit neem ik aan via een decoder bijv. humax 5050c.
De humax 5050c is dus de bron van je tv geluid en beeld.
Je moet dus van je humax 5050c een hdmi kabel naar je blueray setje (bdv-e370) leggen.
Voor digitaal geluid het kan wel vanaf je tv met optische naar je decoder maar dan zul je nooit dts of 5.1dd krijgen. omdat de tv het analoog doorstuurt.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-02 02:11

FeaR

In GoT we trust

Iets in mij zegt dat je dit gewoon in de handleiding van de Sony TV had kunnen vinden. Daar staat namelijk in welke aansluitingen waarvoor zijn.

Verder kan alleen HDMI 1.4 dienen om geluid van de tv terug naar de home cinema set te voeren, alleen moet de tv en de home cinema set dan wel beschikken over ARC. Aangezien ARC voor Audio Return Channel staat lijkt me het duidelijk waarom dat noodzakelijk is.

Verder heb je dus de keuze om alle apparatuur rechtstreeks met HDMI op de TV aan te sluiten en dan met een optische kabel terug naar de home cinema set. In de specificaties van de tv staat dat deze 5.1 Channel Audio Out ondersteunt, dus dat zou betekenen dat Dolby Digital gewoon doorgezonden zal worden. Wat er met DTS gebeurt is maar de vraag, want daarover staat niets vermeld.

Maar al met al neem je naar mijn mening iets te veel aan, als je de manual door had gelezen was je er zonder problemen uit gekomen. Want "assumption is the mother of all fuck ups".

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Dit topic is gesloten.