CRC fout bij data transfer via internet

Pagina: 1
Acties:

• Springstof
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Hallo,

Als ik vrij grote bestanden download (groter dan 1GB) krijg ik vaak een CRC fout op het moment dat ik de bestanden wil openen.

Ik heb meer dan 10 verschillende bestanden gedownload van verschillende locaties en krijg dus meestal zo'n CRC fout als ik het bestand probeer te openen. Ik heb ook geprobeerd hetzelfde bestand meerdere keren van verschillende locaties te downloaden en in meer dan 90% van de gevallen krijg ik zo'n CRC fout bij het openen.

Daarnaast heb ik meerdere keren gebrobeerd een bestand van 10GB over mijn thuisnetwerk te versturen naar deze PC en hierbij krijg ik tot nu toe elke keer een CRC fouten bij het openen van het bestand. De ene keer onstaan de fouten wat eerder in het proces en de andere keer wat later. (De bestanden komen wel volledig aan, want de inhoud is exact hetzelfde op beide PC´s)

Als ik het bestand voor het versturen open op een andere computer krijg ik geen CRC fouten. Als ik het bestand echter verstuur naar deze computer (die met CRC fouten) en weer terug stuur naar de andere computer (zonder CRC fouten) krijg ik opeens wel CRC fouten.

Ik heb het ook gebrobeerd met een andere harde schijf, maar hierbij krijg ik ook steeds CRC fouten.

Ik ben ten einde raad en vroeg me af of één van jullie weet wat er aan de hand kan zijn en hoe ik dit eventueel kan oplossen.

Ik heb heb een PC geassembleerd met de volgende onderdelen:
-Processor: Intel Core i5 750
-Geheugen: OCZ OCZ3G1333LV4GK, Gold Low Voltage
-Moederbord: MSI H55-e33
-Hardeschijf: Samsung HD103SJ (Spinpoint F3 1TB
-Videokaart: MSI GTX 460
-Voeding: Cooler Master GX550
-DVD-brander: Samsung s-223C
-Behuizing Cooler Master Elite 370

• Wouter.S
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-01 09:15

Wouter.S

e^(i*pi ) +1 = 0

Die CRC fouten ontstaan doordat er ergens bits van 0->1 of van 1->0 springen wanneer ze dit niet horen te doen.

Alvast een paar mogelijke oorzaken:
- geheugen met fouten -> memtest draaien om dit uit te sluiten
- netwerkkaart die aan het kapot gaan is -> andere netwerkkaart testen
- cpu die brak is (lijkt me onwaarschijnlijk) -> orthos of een ander stressprogramma draaien

Kortom het kan aan veel onderdelen liggen en je moet systematisch gaan uitsluiten.

Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Zelf heb ik eens 1 op de 10 files die beschadigd waren. Toen was het de firewall van de pc die de file verstuurde, de firewall beschadigde de file.

Netwerkkaart driver updaten of vernieuwen.
Andere netwerkkaart proberen of,
schone installatie van de hele pc proberen.

[ Voor 3% gewijzigd door jan99999 op 25-07-2010 16:42 ]

• Springstof
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Allemaal handige suggesties, bedankt voor het meedenken!

Ik heb memtest uitgevoerd en dit zijn de resultaten:
-Ik startte met 4GB en vrij snel kreeg ik deze meldingen:
Afbeeldingslocatie: http://i25.tinypic.com/i5ta3b.png
Afbeeldingslocatie: http://i29.tinypic.com/vyldky.png
-Vervolgens heb ik de site, waarnaar zij verwijzen, bezocht en kwam ik uit op het onderstaande:
Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/9abtjk.png
-Wederom heb ik gedaan, wat zij aanbevelen en heb ik het gehuegen, dat in DIMM1 lag verwijderd en de test uitgevoerd met het geheuegen, dat al in DIMM0 lag. Dit leverde geen error's op en ik kon het bestand van 10GB openen zonder CRC fouten.
-Hierna heb ik het geheugen dat eerst in in DIMM1 lag in DIMM0 geplaats en de memtest twee maal uitgevoerd.
Test 1:
Afbeeldingslocatie: http://i27.tinypic.com/5uecg4.png
Test 2:
Afbeeldingslocatie: http://i31.tinypic.com/2dq8fk.png

Is het verstandig om het geheugen te retourneren en vervolgens te gaan voor een ander setje of is dit op te lossen door bijvoorbeeld timings en/of voltages aan te passen? Of heeft iemand een andere suggestie?

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Retourneren.
Modbreak:Bedankt voor deze geweldig onderbouwde post. Het is zo uitgebreid dat we gelijk weten dat jij weet waar je het over hebt, dat je - zonder uitsluitsel van de TS - exact weet waar die fouten vandaan komen en dat iedereen jouw advies gelijk op gaat volgen zonder ook maar een greintje twijfel...

[ Voor 92% gewijzigd door dion_b op 25-07-2010 18:55 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:06

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Springstof schreef op zondag 25 juli 2010 @ 17:40:
Allemaal handige suggesties, bedankt voor het meedenken!

Ik heb memtest uitgevoerd en dit zijn de resultaten:
-Ik startte met 4GB en vrij snel kreeg ik deze meldingen:
[afbeelding]
[afbeelding]
-Vervolgens heb ik de site, waarnaar zij verwijzen, bezocht en kwam ik uit op het onderstaande:
[afbeelding]
-Wederom heb ik gedaan, wat zij aanbevelen en heb ik het gehuegen, dat in DIMM1 lag verwijderd en de test uitgevoerd met het geheuegen, dat al in DIMM0 lag. Dit leverde geen error's op en ik kon het bestand van 10GB openen zonder CRC fouten.
-Hierna heb ik het geheugen dat eerst in in DIMM1 lag in DIMM0 geplaats en de memtest twee maal uitgevoerd.
Test 1:
[afbeelding]
Test 2:
[afbeelding]

Is het verstandig om het geheugen te retourneren en vervolgens te gaan voor een ander setje of is dit op te lossen door bijvoorbeeld timings en/of voltages aan te passen? Of heeft iemand een andere suggestie?
Geen idee wat dat programma is, maar het is geen memtest

Je kunt nooit je geheugen goed testen vanuit een draaiend OS, memtest moet je dus ipv je OS booten.

Als je daar ook foutmeldingen in krijgt, betekent het dat iets (onderdelen of configuratie) in je mem subsystem (geheugen, moederbord, CPU) niet correct is. Maar totdat je de settings allemaal nagelopen hebt kun je niet zeggen of het echt een defect of gewoon een foute instelling is.

[ Voor 3% gewijzigd door dion_b op 25-07-2010 18:54 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1